126 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (07-10-16 09:56:10)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Timmer schreef:

Zijn er nog mensen die buiten zwemmen?

Ja, volgende week weer. Wil het zo lang mogelijk volhouden.

Liefst in zee (die is bovendien wat warmer), maar dat ligt even aan de golven, die beginnen nu wat pittiger te worden wink

127

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja morgen nog even proberen. Water koelt wel erg af momenteel....
Valt altijd weer zo tegen in een zwembad.
Stel het liefst zo lang mogelijk uit,

Timmer schreef:

Zijn er nog mensen die buiten zwemmen?

128

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ben ik de enige die aan alle kanten voor gek wordt verklaard? ;-) Gisteren nog een half uur in een meertje hier vlakbij gezwommen en hoop er  nog een weekje aan vast te plakken. Zwembad valt inderdaad tegen na zo'n buitenwater periode.

129

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Buiten zwemmen is toch het mooiste wat er is! Thermoskan koffie mee en daarna lekker opwarmen.
Liefst zwem ik in de zee. Lekker harken door de golven, af en toe slok zeewater heerlijk. Dan heb je pas het gevoel dat
je leeft :-)

Timmer schreef:

Ben ik de enige die aan alle kanten voor gek wordt verklaard? ;-) Gisteren nog een half uur in een meertje hier vlakbij gezwommen en hoop er  nog een weekje aan vast te plakken. Zwembad valt inderdaad tegen na zo'n buitenwater periode.

130

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Emiel1969 schreef:

Buiten zwemmen is toch het mooiste wat er is! Thermoskan koffie mee en daarna lekker opwarmen.
Liefst zwem ik in de zee. Lekker harken door de golven, af en toe slok zeewater heerlijk. Dan heb je pas het gevoel dat
je leeft :-)

Geestig, ik heb dan meestal het gevoel dat ik doodga wink

Maar verder eens, de enige reden dat ik in het zwembad zwem is om lekker buiten te kunnen zwemmen. Het verschil is voor mij vergelijkbaar met het verschil tussen fietsen op de Tacx of lekker in de bergen.

131

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Voor de Norseman zul je toch wat moeten wennen aan het zeenat Maca944 ;-) Ik heb dit jaar voor het eerst in zee gezwommen en buiten de kwallen viel me dat eigenlijk best mee. Maar nu ben ik veel aan mijn techniek aan het werken dus tja....

132

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Voor mij zit het erop. Ik was vast van plan om een record te vestigen: twee jaar terug zwom ik op 3 oktober voor het laatst nog m'n vaste stukje van 2 km in de Schie. Vorige week ben ik nog geweest, hartstikke lekker. Maar op 4 en 5 oktober had ik geen tijd, en toen was het onder de 17 graden... Mijn  luchtwegen trekken dat niet, het houdt voor mij ergens tussen de 17 en 18 op.

Gister dus met tegenzin naar het zwembad, de drukte weer in, bleh... Nouja, over een paar weken vind ik dat ook weer best, maar ik zit nou nog in een soort ontkenning van dat de zomer erop zit!

De watertemperatuur is in één week tijd wel omlaag gescheurd trouwens.

Louise

133

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ronnyke schreef:

Voor de Norseman zul je toch wat moeten wennen aan het zeenat Maca944 ;-) Ik heb dit jaar voor het eerst in zee gezwommen en buiten de kwallen viel me dat eigenlijk best mee. Maar nu ben ik veel aan mijn techniek aan het werken dus tja....

Haha, I know... Gelukkig woon ik op een paar minuten van het strand, dus mocht ik ingeloot worden dan zullen het veel korte zeezwemsessies worden vanaf pak hem beet maart.

134

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zwemmen jullie met of zonder wetsuit deze periode?

135

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Tot een paar weken geleden en afstand tot een paar kilometer zonder pak.
Boven de 4 km wel met pak. Nu sowieso met pak.
Ben wel een koukleum :-) Wel altijd met boei. Wel zo veilig.

Timmer schreef:

Zwemmen jullie met of zonder wetsuit deze periode?

136

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Met!
Ik merk nu als ik te lang zwem (> 20 min al) dat het de rest van de middag duurt om m'n ledematen weer op te warmen.

In zee voel ik me er gewoon veiliger in.


Louise, gewoon voor het record zou ik er even een paar 100 m induiken! Ik ga wel mee hoor.

137 Laatst bewerkt door ErikE (08-10-16 22:07:49)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

Met!
Ik merk nu als ik te lang zwem (> 20 min al) dat het de rest van de middag duurt om m'n ledematen weer op te warmen.

In zee voel ik me er gewoon veiliger in.


Louise, gewoon voor het record zou ik er even een paar 100 m induiken! Ik ga wel mee hoor.

Koude ledematen. Is dat niet een beetje een algemene kwaal bij vrouwen? tongue

138

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

Louise, gewoon voor het record zou ik er even een paar 100 m induiken! Ik ga wel mee hoor.

Hahaha, dank voor het aanbod! Maar nee, ik ga mezelf niet pijnigen nu. Puur voor het duik-in-buitenwater-record hoef ik het niet te doen want ik heb wel eens tot diep in november in zee 'gezwommen', nouja, erin-duik-eruit dan, maar wel zonder wetsuit.

En de ledematen zijn dus bij deze vrouw het probleem niet, de luchtpijp wel (krijg soort inspanningsastma in koud water).

Louise

139

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Bekijk het als voorbereiding op de nieuwjaarsduik.

140

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Die liet ik al voordat het zo'n hype werd graag aan me voorbij gaan wink

141

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

En? Iemand al geweest? En zo ja, waar? Hier begint het te kriebelen!

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

142

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik zeker nog niet.

143

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Als je nu al buiten kunt zwemmen, kan je dat het hele jaar rond wel, lijkt me. Ik moet er niet aan denken in elk geval; het water is hier 6 graden nu. Half mei zou mooi zijn.

Louise

144

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik ben begin december voor het laatst geweest. Toen was t water 7 a 8 graden in een meer.

Nu is t water op zn koudst en lijkt me geen aanrader het dan opeens te proberen als je er niet aan gewend bent. Misschien dat ik hier op Mallorca nog wel een duikje neem.

Wil het begin april in NL wel weer proberen en dan doorzetten en zonder pak de winter in.

145

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Daar mag je dan wel foto's van posten. Ik hoop ook in April buiten te kunnen zwemmen maar ik kan absoluut niet tegen de koude en anders zal het een paar keer met het pak in het zwembad trainen zijn vrees ik. Maar heb wel al ondervonden als het water nog koud is maar de zon is er dat je eens je aan het zwemmen bent het best wel aangenaam kan zijn.

146

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Mijn fototoestel zwemt niet graag Ronnyke

147

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik hoop over twee weken weer het buitenwater in te duiken. Iemand suggesties voor leuke zwemplekken in de regio Veenendaal/Arnhem?

148 Laatst bewerkt door Murky (11-03-17 21:15:00)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja!

Goed idee, Reikerswoerdseplassen bij Arnhem kun je zwemmen, maar in Henschotermeer (Woudenberg) (is niet dieper dan 2m) heb je meer kans om het wat langer vol te houden en als je daar om het kunstmatige eiland zwemt, zit je op een kilometer. En misschien bij zwerfsteneneiland (Maarn) al wel.. Maar daar heb ik zelf nog nooit gezwommen.

*edit: Zeumeren bij Voorthuizen is ook een erg fijne plas!

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

149

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik zal wel blij zijn dat ik buiten kan zwemmen dan ben ik toch niet meer zo afhankelijk van de openingsuren en drukke momenten van het zwembad.

150

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ronnyke schreef:

Ik zal wel blij zijn dat ik buiten kan zwemmen dan ben ik toch niet meer zo afhankelijk van de openingsuren en drukke momenten van het zwembad.

Train je dan ook echt buiten? Ik maak als t straks warmer is wel lekker afstanden en oefen met zwemmen in open water  (navigeren enzo). Maar voor een gedegen conditie of techniek training heb ik toch wel n zwembad nodig.