1

Onderwerp: Will tri for fun!

Hi allemaal.

Mijn naam is Patrick, ben 37. Recreatief voetballer en (ultra)hardloper. Man van 1, vader van 3..
En ik probeer al 15 jaar alles te weten over oudedagsvoorzieningen en financial management/financiële planning.

Ok..wat is het plan: ik weet de afstanden van diverse Triathlons..heb dus 0 ervaring met de sport.
Ik zink na anderhalf baantje borstcrawl en op de fiets krijg ik na 30min al zadelpijn..

Ik ben echter best fit, heb 2 weken geleden een ultra trail uitgelopen binnen de cutoff tijd (9 uur) van 75km op en rond de prachtige Sallandse heuvelrug.

Als voetballer was de Zevenheuvelenloop van 15km al een uitdaging (ik woon vlak bij Nijmegen). Daarna getraind voor een halve marathon en in Egmond de eerste gelopen in 2013. Ik kon me toen niet voorstellen dat ik ooit een marathon zou kunnen lopen, dus ging ik daarvoor trainen..
In 2013 de marathon van Amsterdam gelopen..veel kramp gehad en niet de streeftijd van 4 uur gehaald.
Daarna in rotterdam direct opnieuw geprobeerd en toen wel in precies 4 uur de marathon gelopen! Doel behaald..maar nature called, dus ben ik meer in het bos gaan lopen. daar bleek ook een hele community rond te rennen, de 'trailrunners'.

Gefascineerd ben ik gaan trailrunnen en inmiddels heb ik meerdere ultraruns  (tussen 50-57km) achter de rug, waarvan de langste van 75km dus 2 weken geleden..

Het mag allemaal nog wat verder (meerjarenplan), maar ondertussen is dit het tweede voorjaar waarin ik van alles over triathlons voorbij zie schieten in de mailingen van sportwijnkels, op social media enz.

Dus..ik kan 'niet' zwemmen, heb de techniek van een breindood konijn in het water en op de fiets..niets logischer dan het starten met training voor een triathlon!

Ik ga de komende tijd op zoek naar clubs/trainingstijden/inschrijfformulieren voor wedstrijden, en dan gaan we de banden maar eens oppompen!

Oh ja, ultieme doel is natuurlijk het volbrengen van de lange afstand binnen een nog te stellen tijd ;-)

Tot snel!

2

Re: Will tri for fun!

Welkom Patrick,

Als ik zie hoe je dat voor je eerste marathon oppikte en wat je nu allemaal doet, denk ik dat het met triathlonnen ook wel goed komt.

Heb je al een fiets? Offroad triathlon, op een mtb dus, is misschien ook wel wat voor je. Ik moet er zelf niet aan denken wink
Succes!

3

Re: Will tri for fun!

patmulders schreef:

heb de techniek van een breindood konijn in het water

big_smile Erg leuk beeld! Daar is wel wat aan te doen, maar zadelpijn is over het algemeen sneller op te lossen (goede fiets, afstelling zadel, wennen). Moet gaan lukken!

Mooi dat in Rotterdam wel lukte wat in Amsterdam tot kramp leidde. Dat horen we graag hier natuurlijk!

Enne: welkom op het forum!

Louise

4

Re: Will tri for fun!

Mooie intro en welkom hier!!

5

Re: Will tri for fun!

@Linda:thnx. Aan het doorzettingsvermogen ligt het niet nee.
Fiets heb ik, ook een racefiets. Ik ga van't weekend eens kijken hoe ver ik kom in een uur..

@Louise: thnx, de zadelpijn is een ongemak waar ik (voor zolang het duurt inderdaad) wel mee leer leven..

@Hedcandy: thnx.