1

Onderwerp: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Dit jaar ga ik voor de korte tot max de olympische afstand om zo goed mogelijk te kunnen starten op het WK in September. Train hiervoor ongeveer 2x per week per onderdeel, alleen is het tot nu toe alleen sporten en niet echt trainen.

Daarom mijn vraag of iemand mij trainingen, tips of een trainingsschema kan geven om echt te gaan trainen?

2 Laatst bewerkt door elderenbosch (29-03-17 13:39:36)

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Als Weesper vermoed ik dat je met WK de Weesper Kwart Triatlon bedoelt smile, lijkt mij nuttig voor de medelezers hier. Volgens mij is er ook een WK OD, maar ik vermoed dat je als deelnemer van een WK wel weet waar je mee bezigt bent wink

Ik heb zelf geen 'standaard' schema voor je. Weet ook niet of dat bestaat. Maar wellicht dat iemand anders hier je daar aan kan helpen. Als je ook uit Weesp of omgeving komt kan je je aansluiten bij TTW of AnsA In CoSa. Die bieden zowel zwem, fiets als looptrainingen. Ik train zelf bij de laatste en dat bevalt goed.

3

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Op de site van de NTB staan schema's voor de diverse afstanden.
Verder werkt googelen ook wel... diverse (internationale) triathleten hebben ze op hun site staan

Succes alvast met Weesp! Een van de leukste wedstrijden vind ik, kwa sfeer. Helaas niet te combineren met Almere dus moet ik hem jammergenoeg overslaan dit jaar

4

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

RobertN schreef:

Dit jaar ga ik voor de korte tot max de olympische afstand om zo goed mogelijk te kunnen starten op het WK in September. Train hiervoor ongeveer 2x per week per onderdeel, alleen is het tot nu toe alleen sporten en niet echt trainen.

Daarom mijn vraag of iemand mij trainingen, tips of een trainingsschema kan geven om echt te gaan trainen?

Het WK wat ik bedoel is op 17 September in Rotterdam, mag daar mee doen op de Olympische afstand.
Maar toevallig doe ik ook 3 September in Weesp mee ja, een goede keuze lees ik.

Zal wel even op de NTB site kijken.

5

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Dat dacht ik ook al eigenlijk, als je voor een WK geselecteerd bent zul je toch wel al niet de minste zijn in mijn ogen. Ikzelf zal er nooit opstaan althans :-)

6

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Ik ben ook wel benieuwd. Voor de halve afstand is mij het schema van triradar erg goed bevallen, maar die is er niet voor korter.
Ik kan misschien niet bij m'n coach terecht en dan zou ik toch wel wat meer houvast willen hebben.

7

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Wat bedoel je met niet bij je coach terecht kunnen?

8 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (31-03-17 08:38:39)

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

ronnyke schreef:

Wat bedoel je met niet bij je coach terecht kunnen?

Ik moet nog horen of ze een plekje vrij heeft.

En anders moet ik toch zelf een schema opstellen of zoeken.


Update:
Triradar heeft wel schema's voor kortere afstanden: http://www.triradar.com/training-plans/#olympic
Vind ze erg duidelijk en bevielen me goed. Zie dat er voor de OD veel meer zwemmen in zit, wat eigenlijk wel logisch is.

9

Re: Trainingsschema voor Olypmische afstand

Het is altijd goed om andere trainingen te zien zodat je je eigen schema kunt maken rondom je dagelijkse 'drukke' leven. Linda bedankt voor de schema's, daar kan ik wel wat mee.