76

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Als je niet kunt zwemmen is triatlon dan wel een sport voor jou?

77

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

TumTumTum schreef:

Enne: 010Triathlon is niet echt door de stad, maar bij de Zevenhuizerplas.

O ja, ik zie het nu ook. Alleen weer wel 750 meter zwemmen... Zijn er dingen om je aan vast te houden? Langsdrijvende zeekoeien ofzo?

Die 750 meter is een beetje pech dit jaar, omdat het NK Sprint is (denk ik), eerdere jaren was het een 'gewone' 1/8e, en dus maar 500 meter zwemmen. En als het zich bij jou zo doorontwikkelt, kan je dat volgend jaar zonder zeekoeien!

Louise

78

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

TumTumTum schreef:

Maar hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Ik ben nog net 38.
Loop ook pas 3 jaar...

79

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Ik denk toch dat als je 52 bent dat er iets minder rek in zit. smile

ronnyke schreef:

Als je niet kunt zwemmen is triatlon dan wel een sport voor jou?

Nee waarschijnlijk niet, maar ik vind het zo leuk.:)

En wie weet kan het ooit nog eens zonder hulp-zeekoeien.

80

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

TumTumTum schreef:

Ik denk toch dat als je 52 bent dat er iets minder rek in zit. smile.

Mwah, dat verschil is helemaal niet zo groot (een procent of 5, zegt Joe Friel geloof ik). Twee andere dingen zijn veel bepalender voor de rek: je trainingsleeftijd (dus het aantal jaren dat je met een sport bezig bent - het duurt jaren voordat je op je best bent, zeker bij de technische sporten) en je trainingsaanpak. Als je net terugkomt van een blessure en maanden niet hebt kunnen lopen is er qua training nog een boel te rekken, zal ik maar zeggen.

Louise

81

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

TumTumTum schreef:

Ik denk toch dat als je 52 bent dat er iets minder rek in zit. smile

Ach TumTumTum, ik deed mijn eerste 1/8ste triatlon op mijn 53ste smile en dat is 10 jaar geleden... En ik ben op een kwart nog steeds aanzienlijk sneller dan toen - al is het nu vooral een kwestie van niet langzamer worden ipv sneller gaan. En ik zwom mijn eerste jaar op de 1/8ste 15 minuten over de 500 meter en was blij dat ik er was en niet verzopen was....

Tegenwoordig heb ik geen problemen met een kilometer of 3..... Je kunt je in open water behalve aan de boeien en lijnen (en dat mag) nergens aan vasthouden, maar wel even rugslag doen bijvoorbeeld, om bij te komen. Dus ik zou niet weten waarom je je op je 52ste niet meer kunt verbeteren.... Maar dan helpt trainen denk ik meer dan je zielig voelen? Gewoon 3x in de week het zwembad in! Ik was toen nog niet eens begonnen smile smile

triathlon is 3x leuker!

82

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Ik heb Marloes en TumTumTum gezien vandaag in Utrecht, waren er nog meer forummers (forumsters)?

Het was een zeer geslaagde editie van de Vrouwentriathlon: het bleef zo goed als droog, wel wat winderig maar verder prima sport-omstandigheden, watertemperatuur was zo dat je met wetsuit mocht zwemmen maar dat het zonder ook goed te doen was, boel enthousiaste deelneemsters, prima sfeer.

Ik ben de hele tijd in touw geweest om allerlei mensen te interviewen en het net de uitslagen online gezet en het persbericht afgeleverd. Hèhè, ook moe van, ook al heb ik niet gesport. Maar wel heel leuke dag!

Louise

83 Laatst bewerkt door TumTumTum (25-06-17 20:08:38)

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Ik vond het ook geslaagd, en dat terwijl ik op een haar na op tijd was. Wekker kennelijk verkeerd gezet, wat stom. Vanaf station Vleuten had ik de warming up er dus al op zitten.
Ik vond het wel zwaar vanwege de wind, vooral met zwemmen. Ik was als een na laatste uit het water, maar wel zonder zeekoeien. Maar; zonder pijn of andere malaise ergens na het midden geeindigt en niet als laatste of bij de laatste drie ofzo.:)

84

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Ja, ik heb ook meegedaan, de 1/16e voor de tweede keer. Zo leuk en gezellig en sportief.
Vorig jaar dus voor het eerst zonder dat ik echt getraind had, ja toch wel, had een beginnerscursus borstcrawl gedaan

85

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Ja, ik heb ook meegedaan, de 1/16e voor de tweede keer. Zo leuk en gezellig en sportief.
Vorig jaar dus voor het eerst zonder dat ik echt getraind had, ja toch wel, had een beginnerscursus borstcrawl gedaan

86 Laatst bewerkt door polderzon (27-06-17 22:09:09)

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Ja, ik heb ook meegedaan, de 1/16e voor de tweede keer. Zo leuk en gezellig en sportief.
Vorig jaar dus voor het eerst zonder dat ik echt getraind had, ja toch wel, had een beginnerscursus borstcrawl gedaan

87

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Nou..dat gaat dus niet goed

88

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Hij pakt maar een klein stukje tekst, weet iemand wat ik daar aan kan doen??

89

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Zaterdag 31 maart (paasweekend) staat de Zwemloop het Lint weer op de agenda!


Daarnaast gaan zowel het 1e, als het 2e divisie team door in de teamcompetitie in 2018. We kunnen voor het 2e divisie team nog wel aanvulling gebruiken.

90

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Blijf jij wel in het team, Linda?

Ik heb net gister m'n webredacteurschap van de Vrouwentriathlon overgedragen, nouja, morgen nog de tweede batch van de nieuwsbrief van oktober versturen, in november 'achtervanger' zijn voor de nieuwe, en dat is het dan. Ik heb het drie jaar gedaan, is wel mooi zo. Ik weet nog niet wat ik volgend jaar ga doen, mogelijk ben ik wel weer gewoon als vrijwilliger bij de Zwemloop, en hopelijk als deelnemer in Utrecht.

Louise

91

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Louise schreef:

Blijf jij wel in het team, Linda?

Ja! Vind het wel erg leuk om met een team te starten, en we hadden genoeg nieuwe aanmeldingen om nog een jaartje door te gaan.

Dat wordt dan ook het 3e jaar, dus wie weet wink

92

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

De Vrouwentriathlon is weer in aantocht: 24 juni is het zover, weer de gebruikelijke 1/16e en 1/8e in Utrecht. Als je het leuk vindt om als vrijwillger te komen helpen, dan ben je heel, heel, heel welkom! Het levert een lunchpakket, een souvenir en  eeuwige dankbaarheid op. Het is een erg leuk evenement, zowel om aan mee te doen als om bij te helpen en zo een triathlon van de andere kant mee te maken. In het bijzonder wordt nog naar een fotograaf gezocht.

Aanmelding: vrijwilligers@vrouwentriathlon.nl

Louise

93

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Mail verstuurd

94

Re: Data Vrouwentriathlons bekend

Super!