1

Onderwerp: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Ik ben gevraagd deel te nemen aan een team voor deze goede doelen trialtlon in een vreemde volgorde (fietsen, hardlopen en als laatste zwemmen). (https://www.marathontegenkanker.nl/olcays-triatlon/)
Ik zou dan als zwemmer mee moeten doen, en dat over een afstand die ik nog nooit heb gedaan, namelijk 1500 meter. Ik weet het voor velen hier een peulenschil, maar voor mij 3 keer de afstand die ik tot op heden achter elkaar afleg, en dan nog voornamelijk schoolslag. Maar goed voor een dergelijk evenement kan je je grens natuurlijk wel verleggen.

Zijn er hier nog meer leden die mee doen met die uitdaging? en die ik dus kan treffen in de grachten van Alkmaar?

2

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Dan zwem je die 1500m gewoon schoolslag he, je moet je alvast niet druk maken om een groep start of andere dingen. Succes alvast.

3

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Zal hier wel op neerkomen, en dat geeft ook niet. Bij een dergelijk evenement is meedoen en beleving belangrijker dan een goede tijd. Zal ook wel bijzonder zijn om in het donker door de grachten te zwemmen.

4

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Van die Olcay zal je het wel winnen.
Die schrok al van een beetje water in haar neus zag ik op dat filmpje ;-)

wilagro schreef:

Zal hier wel op neerkomen, en dat geeft ook niet. Bij een dergelijk evenement is meedoen en beleving belangrijker dan een goede tijd. Zal ook wel bijzonder zijn om in het donker door de grachten te zwemmen.

5

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Sowieso bijzonder dat je eerst gaat fietsen, dan lopen en tot slot zwemmen. Benieuwd hoe dat bevalt...

6

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Het lijkt me meer een evenement (fund raising) dan een wedstrijd.
Sterker nog ik zie niks over tijdmeting of wat dan ook.

7

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Staat ook expliciet bij dat het geen wedstrijd is, dus volledig recreatief.

8

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Wat een bijzonder evenement was dat, met de mooiste finish die ik heb meegemaakt. Tenminste doordat ik het laatste onderdeel heb mogen doen, de finish van de tussenliggende onderdelen was niet zo heel spannend. Wat ik ook hoorde was dat de routes van het fietsen en hardlopen wel mooi waren, maar wat een publiek stond er langs de grachten tijdens het zwemmen. Dat was ook al een hele belevenis, in het donker zwemmen door de grachten met zo veel publiek langs de kant. En dan dus de finish op het Waagplein van Alkmaar helemaal vol met mensen en verlicht met kaarsen. Gewoon wow.

9

Re: Olcay's marathon triatlon tegen kanker

Leuk dat de finish zo bijzonder was, daar heb ik al meer mensen over gehoord.

Al met al wel een geslaagd evenement dus.