1

Onderwerp: Ter Aar, 14 mei

Ik trap zondag mijn seizoen af in Ter Aar, op de 1/8e. Ik bewaar goede herinneringen aan die triathlon, want 3 jaar geleden verraste ik mezelf daar met een onverwacht groot PR op de kwart, nog steeds veruit m'n snelste kwart ooit. Maar dit jaar doe ik de 1/8e, want ik ben nog maar net een beetje op dreef aan het komen in het seizoen, na de marathon + vakantie. Nog weinig gefietst, en de andere twee sporten gaan op het moment nogal wisselvallig, mede door wat niet-sportgerelateerde aandachtsvreters in het dagelijkse leven.

Belangrijkste is dus om er zondag een leuke en ontspannen ochtend van te maken, daar heb ik zin in (hoera, eindelijk beginnen we weer!), en dan hoop ik ongeveer hierop uit te komen:

Zwemmen (verwarmd buitenzwembad): 10'
T1:                                                        3'
Fietsen:                                               40'
T2:                                                        2'
Lopen:                                                 27'
-------------------------------------------------------
Eindtijd:                                            1u22'

Nog meer forummers die zondag in Ter Aar van start gaan?

Louise

2

Re: Ter Aar, 14 mei

Ik ben er morgen ook! Eerste Triathlon van dit jaar (wel afgelopen donderdag een zwemloop gedaan). Ik zie het echt als trainingswedstrijd, eerste keer ook op mijn nieuwe tijdritfiets. Dus dat zal nog wel wennen zijn, ook weer de wissels enz. Wel erg veel zin in!

Voorzichtige voorspelling:
Zwemmen: 8
T1: 1,5
Fietsen: 31
T2: 1,5
Lopen: 21-22 (hier ga ik niet voluit)
Eindtijd: Rond de 1:04

3

Re: Ter Aar, 14 mei

evrieselaar schreef:

Ik ben er morgen ook!

Mocht je IRL 'hoi' willen zeggen: als ik rondloop, ben ik herkenbaar aan Vrouwentriathlon-outfit (t-shirt, hoodie), en als het fris is, doe ik ook een Vrouwentriathlonwielershirt aan op de fiets - ik doe een beetje aan reclame, zeg maar.

Louise

4 Laatst bewerkt door Louise (14-05-17 15:17:49)

Re: Ter Aar, 14 mei

Nou, dat ging lekker! Ik wacht nog even op de uitslag, drukte zelf op het verkeerde knopje na het zwemmen, maar als ik het goed heb gezien, heb ik m'n PR op de 1/8e met een paar seconden verbeterd, tot ongeveer 1u19:50 (het stond op 1u19:58)! Vooral dankzij het fietsen.

  • Zwemmen ging zoals verwacht, behalve dan dat met z'n 8-en in een baan, waarvan één ongeleid projectiel (zo'n alleen-op-de-wereld die middenin gaat school- en rugslag zwemmen), en met 2' snelheidsverschil tussen die 8 niet zo'n feest was.

  • Fietsen ging lekker, ondanks dat ik in de wind kon voelen dat ik nog wat duwkracht tekort kom door nog weinig specifieke training. Desalniettemin m'n verwachtingen behoorlijk overtroffen!

  • Lopen ging eigenlijk bagger: piepende ademhaling, rare hoge hartslag bij een vrij laag tempo. Ik vermoed een klein beetje hooikoorts - niet veel last van dit jaar, maar ik heb rond deze tijd wel vaker lichte inspanningsastma van de pollen.

  • Wisselen ging okee.

Dus, tijden bij benadering:

Zwemmen (verwarmd buitenzwembad): 10' --> 10'
T1:                                                        3' --> 2'50 (weet niet precies, verkeerde knopje)
Fietsen:                                               40' --> 36'30
T2:                                                        2' --> 1'50
Lopen:                                                 27' --> 28'40
-------------------------------------------------------
Eindtijd:                                            1u22 --> 1u19'50'


PR voor kwart en achtste staan nu allebei hier. Het parcours ligt me ook wel: lange rechte stukken fietsen. I'll be back!

En het was erg leuk! Zowaar warm met een zonnetje ook. En een boel startseries, dus veel te zien.

Louise

PS: uitgebreider verslag, met een paar fotootjes: weblog.

5

Re: Ter Aar, 14 mei

Gefeliciteerd met je pr Louise!
En ja knap irritant als er zo'n trage zwemmer tussenzit. Hadden ze de banen niet op tempo ingedeeld of zou deze zichzelf bij inschrijven overschat hebben...

6

Re: Ter Aar, 14 mei

Dank je!

Hedcandy schreef:

En ja knap irritant als er zo'n trage zwemmer tussenzit. Hadden ze de banen niet op tempo ingedeeld of zou deze zichzelf bij inschrijven overschat hebben...

Dat vroeg ik me ook al af. We moesten inderdaad wel onze tijden opgeven bij het inschrijven. Ik herinner me van drie jaar terug bij de kwart dat het dichter bij elkaar zat en dat we in een redelijk netjes treintje zwommen. We zijn het voor de start onderling nagegaan en toen varieerden de prognoses van 9 tot 11 minuten. Dat verbaasde me wel. Maarja, dan nog: in het midden van de baan schoolslag gaan zwemmen is gewoon lomp, en rugslag vind ik ook niet kunnen.

Louise

7

Re: Ter Aar, 14 mei

Top Louise ..gefeliciteerd ...

Voor mij rukt Bocholt nu steeds nader ...
Vind het toch wel spannend worden .
Zaterdag a.s gaan we buiten zwemmen ...met mijn nieuwe wetsuit .
Zal effe wat heel anders zijn dan in het zwembad .

8

Re: Ter Aar, 14 mei

Dank je!

De uitslag is er, mijn nieuwe PR is 1u19'46, dus zelfs nog 4" sneller dan ik zelf meende gezien te hebben, een verbetering met 12". Het kan in principe nog beter, gezien het lopen, maar het is wel een snel parcours, dus geen idee of dat echt gaat lukken. En te danken aan de fiets trouwens: dit was mijn eerste 1/8e voluit op de Felt. Dit is mijn derde seizoen ermee; vorig jaar heb ik geen 1/8e gedaan en het seizoen daarvoor alleen maar met blessureleed. En ten opzichte van m'n racefiets scheelt de fietstijd natuurlijk echt wel meer dan die 12"

Louise