176

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vanavond dus in de grachten van Alkmaar. Ben blij dat het zo warm is de laatste dagen, ik verwacht dan ook dat het water een fijne buitenwater temperatuur heeft.
Alleen wordt de start steeds verder naar achter opgeschoven, waardoor deze nu pas 21:50 uur staat. (nee geen typefout, echt tien voor tien) waardoor het wel heel koud zal voelen als ik uit het water stap.

177

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

vanavond heerlijk 45 min buiten gezwommen water was erg lekker. Weer 3km erbij.

178

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Water warmt nu snel op. Vorige week was het met pak al erg goed te doen, nu moet het zonder ook wel gaan.

denniss schreef:

vanavond heerlijk 45 min buiten gezwommen water was erg lekker. Weer 3km erbij.

yikes Als je zo snel zwemt krijg je het sowieso niet koud. Dat is natuurlijk ook een oplossing.

179

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

3km in 45min is idd snel dan zwem jij een supp 60min in Ironman? Ik vandaag na 20km lopen ook nog een dikke 1000m gezwommen in de zandput. Water was echt wel heel lekker.

180

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ronnyke schreef:

3km in 45min is idd snel dan zwem jij een supp 60min in Ironman?

Klopt kom door de drukte steeds op 1:01:00 uit hoop nog wel een keertje onder het uur te zwemmen.

181

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Da's mooi. Jij gaat ook de volledige doen in Almere dacht ik eens gelezen te hebben?

182

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jaaaaa, 3 weken terug gedipt in zwaansmeer uitgeest. 2 weken terug 10 min in het meertje bij de veluwse bron, en vorige week 800 meter in het uitgeester meer. afgelopen vrijdag het zelfde in het zwaansmeer. alleen met zwembroek.
Holadiejee Holadijoo, wat is dat weer lekker....

183

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

En ook hier is de kop eraf: net 800 meter in de Schie gezwommmen.  Het water is ongeveer 17,5 graad, dat vinden mijn luchtwegen nog steeds net iets te koud, met wat piepen en (dus) schoolslag moeten zwemmen als gevolg. Maar verder super lekker, en gezien het weerbericht van de komende dagen komt het met die temperatuur ook helemaal goed!

Louise

184

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

En ook hier is de kop eraf: net 800 meter in de Schie gezwommmen.  Het water is ongeveer 17,5 graad, dat vinden mijn luchtwegen nog steeds net iets te koud, met wat piepen en (dus) schoolslag moeten zwemmen als gevolg. Maar verder super lekker, en gezien het weerbericht van de komende dagen komt het met die temperatuur ook helemaal goed!

Louise

Ik heb gisteren voor het eerst in de Zevenhuizerplas gezwommen, de dag ervoor gemeten... iets rond de 18 graden. Was meer dan prima te doen. Heerlijk genoten van het heldere water daar. Waarschijnlijk is het daar net iets warmer dan in de Schie.

185

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Net weer in het Gooimeer gezwommen, daar is zondag ten slotte de Duin triathlon en dan moeten we er ook aan geloven.

Had ik vorige week echt een poosje nodig om door te komen, trok al het gevoel weg uit handen en voeten en kreeg ik een brainfreeze toen ik mn hoofd onder water deed, hoe anders was het vandaag.
Echt stukken beter! Sommige plekken in het water nog wel fris, maar ik hoefde amper te wennen en heb een lekkere 2 km gezwommen.
Op naar zondag! (Dan OD)

186

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Afgelopen zaterdag voor het eerst buiten gezwommen in mijn nieuwe wetsuit in een bagger gat
in Kessel (Dld) .
Daar is het vrij diep , dus het water nog best koud .
Maar voor mij was het meer een mentale training , aangezien ik vorig jaar met mijn hoofd niet onder
water ging ..en zwemmen zeker niet op mijn to do lijst stond .
Dus niet ver, snel (of technisch goed) gezwommen ...but i did it !
Zaterdag waarschijnlijk weer ... routine krijgen dus .

187

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Mooie overwinning Jeannette!

188

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hedcandy schreef:

Mooie overwinning Jeannette!

Thanks ... ben ook best trots op me zelf.
Op het moment doe ik ook nog een BC cursus ... en dat helpt me ook echt veel .

189

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

mstyz schreef:

Ik heb gisteren voor het eerst in de Zevenhuizerplas gezwommen, de dag ervoor gemeten... iets rond de 18 graden. Was meer dan prima te doen. Heerlijk genoten van het heldere water daar. Waarschijnlijk is het daar net iets warmer dan in de Schie.

De Zevenhuizerplas vind ik veruit het mooiste zwemwater in R'dam en omgeving, maar het is voor mij net een beetje ver om regelmatig te doen, terwijl ik voor de Schie thuis m'n wetsuit al aan kan trekken. De Schie koelt vooral bij regen nogal af omdat de velden erop afwateren. Maar het gaat nu snel de goede kant op, hoera!

Inderdaad goeie, @Jeanette! In buitenwater is toch echt wel weer heel anders dan in het zwembad, met je hoofd in die groene soep wink

Louise

190 Laatst bewerkt door Louise (25-05-17 12:39:09)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Net superlekker buiten gezwommen, in de Schie, maar nu ontstaat hier in de regio de volgende ellende: blauwalg. Triathlon Krimpenerwaard wordt zaterdag helaas een run-bike-run... Die kleinere plassen hier in de buurt, daar zit bijna niks tussen te koud en blauwalg sad

Louise

191

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Dat is naar Louise , erg jammer dat een evenement daardoor een andere samenstelling moet krijgen .
Ik ben ook net van zwemmen terug, maar dan binnen .
Heb mooi de dingetjes uit de BC cursus kunnen oefenen .
Morgenavond is teamtraining zwemmen en zaterdag dan open water .
Vaak gezwommen dan deze week .

192

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Balen Louise!
Jammer van die wedstrijd, maar vooral dat je dan dus ook niet meer kunt trainen.

Hier gelukkig genoeg open water waardoor er altijd wel ergens te zwemmen is.

193

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Hedcandy schreef:

Balen Louise!
Jammer van die wedstrijd, maar vooral dat je dan dus ook niet meer kunt trainen.

In de Schie wel, hoor, dat stroomt een beetje (met sluizen), daar is nooit blauwalg. Het zijn meer de kleinere plassen.

Louise

194

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

Net superlekker buiten gezwommen, in de Schie, maar nu ontstaat hier in de regio de volgende ellende: blauwalg. Triathlon Krimpenerwaard wordt zaterdag helaas een run-bike-run... Die kleinere plassen hier in de buurt, daar zit bijna niks tussen te koud en blauwalg sad

Louise

Ik hoorde het inderdaad van mensen die daar mee doen.

Bodegraven ook al: "Per 19 mei geldt er vanwege blauwalg een negatief zwemadvies voor zwemlocatie Reeuwijkse Hout en voor Plas Elfhoeven geldt een waarschuwing"

Vanmorgen voor het eerst zonder pak gezwommen in de Zevenhuizerplas. Dat gaat prima zolang je bezig bent, maar daarna toch wel verkleumd hoor. Zal wel snel opwarmen nu en dan wil ik toch ook zonder alvast geoefend hebben.

195 Laatst bewerkt door ic3d (27-05-17 15:41:37)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik weet het niet zeker, maar blauwalg groeit toch pas (hard) bij watertemperaturen tussen de 20 en 30C? Het is een paar dagen warm geweest, maar zo snel gaat dat toch niet?

Op http://www.zwemwater.nl/ zie ik nog bijna geen waarschuwingen...

196

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik heb net in mijn mouwloos pak gezwommen en het water is soms echt wel heel warm nu hoor. Het zou eens moeten onweren dat het water zich wat keert.

197

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ic3d schreef:

Ik weet het niet zeker, maar blauwalg groeit toch pas (hard) bij watertemperaturen tussen de 20 en 30C? Het is een paar dagen warm geweest, maar zo snel gaat dat toch niet?

Op http://www.zwemwater.nl/ zie ik nog bijna geen waarschuwingen...

Nou, hier wel hoor, zie http://www.rijnmond.nl/nieuws/155350/Zw … m-blauwalg (bericht van woensdag al). Elders op Rijnmond staat dat in de Krabbenplas, een kleine plas bij Vlaardingen, al op 8 mei blauwalg was, toen was het nog hartstikke koud.

Het is denk ik enerzijds een regionale plaag (in de Kralingse plas zijn ze dure maatregelen aan het nemen ertegen zodat Rotterdammers nog ergens kunnen zwemmen 's zomers) en anderzijds lijkt het te veranderen ten opzichte van vroeger, toen was het inderdaad iets voor aan het einde van de zomer bij warm water.

Nou is dat plasje van Krimpenerwaard al wel dik boven de 20 graden, denk ik, het warmt nu hartstikke hard op.

Louise

198

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vandaag weer buiten gezwommen .
Toch al wat langere stukken in BC .
Bij ons was het water ietsje warmer, maar er was wel iets meer beweging in het water .
Grappig was dat er vandaag ook veel duikers waren die ik onder me zag .

199

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

ronnyke schreef:

Da's mooi. Jij gaat ook de volledige doen in Almere dacht ik eens gelezen te hebben?

Nee dit jaar niet ik ben vrijwilliger lig in de ochtend in het water  en ben daarna voorfietser. mijn vrouw gaat de HD doen voor het eerst.

200

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Met vanochtend nog 2,4 idyllische kilometers erbij (heerlijke temperatuur, stralend zonnig, rimpelloos en helder water en heen nog geen bootjes) heb ik meteen in m'n eerste openwaterzwemweek  al dik boven de 5 km gezwommen (plus nog 1,5 in het zwembad). Ik vraag me af of ik ooit eerder in één week zo veel heb gezwommen, en zeker niet in de eerste week van het seizoen!

Louise