1

Onderwerp: Heerhugowaard 2016

Vandaag maar weer ingeschreven voor de 1/8 triathlon van heerhugowaard. Hele leuke avond triathlon vlak bij huis.
Blijkbaar vinden veel sporters dat, want net als andere jaren staat de inschrijving binnen een dag al vol.

2

Re: Heerhugowaard 2016

En gisteravond was deze leuke triathlon weer.
Wel last van de wind, koste mij meer energie dan gewenst om daar tegenin te komen, waardoor het hardlopen niet heel lekker ging.
Wel, met een nieuw fietsparcours wat (naar schatting) 1 km langer was als vorig jaar, dezelfde tijd als vorig jaar, dus daar kan ik wel tevreden mee zijn.
Nu op naar Akersloot over 2,5 week

3

Re: Heerhugowaard 2016

Ook 2017 staat deze dus weer bij mij op de kalender, alleen gaat hij morgen plaatsvinden.
Ik verwacht geen top tijd neer te zetten met de verwachte wind van morgen. Vooralsnog gaat de organisatie wel uit dat alle onderdelen gewoon uitgevoerd kunnen worden, dus dat word een soort branding zwemmen met hoge golven in een klein meertje en tegen wind in beuken op de fiets en lopend.
Wel weer een ervaring gaat het worden.

4

Re: Heerhugowaard 2016

En wat een ervaring werd het.
Ik ben al geen goede zwemmer, maar met deze omstandigheden kwam echt het slechtste in mij boven. Het parcours was al niet heel goed uitgezet, waardoor de 500 meter op mijn garmin al 780 meter werd (oke ik ben ook wel een aantal meter afgedwaald door de wind) maar ik had dus weer eens een van de langzaamste zwemtijden, welke ik ook niet meer goed kon maken met fietsen en hardlopen. Onderdelen die dan weer wel heel goed gingen voor mij, en waar ik niet echt hinder heb ondervonden van de wind. (ondanks de pieken met windkracht 7)