1

Onderwerp: Verschillende vizieren Casco Speedairo

Het wordt tijd om mijn helm te vervangen en ik zit te azen op een Casco Speedairo. Nu heb ik een mooie aanbieding gevonden, maar weet niet zo goed wat ik met de keuze aan vizieren moet/wil. Heeft iemand ervaring met de verschillende vizieren (zwart, transparant, oranje, vautron meekleurend) en wat vindt je van die vizieren? Wat is prettig? Hoe is het zicht? etcetera.

Alvast bedankt voor de input!

2

Re: Verschillende vizieren Casco Speedairo

Ik gebruik alleen een zwart vizier. Die voldoet voor mij prima. Goed zicht en alleen als het begint te schemeren merk je dat (net als met een zonnebril) je zicht wat vergrijst. Ik gebruik mijn helm met vizier tijdens trainingsritjes en in wedstrijden. Ik heb de hem nog niet in slecht weer gebruikt, maar dat zal waarschijnlijk ook alleen in een wedstrijd zijn. Om voor die enkele keer het dan kan regenen nou een oranje vizier aan te schaffen gaat mij wat ver. Vautron lijkt mij ook prettig, maar de vraag is of je dit het prijsverschil waard vindt.

3

Re: Verschillende vizieren Casco Speedairo

Top, dankjewel!

4

Re: Verschillende vizieren Casco Speedairo

Het is een super fijne helm! Ik gebruik ook het donkere vizier. Heb er een kleurloos vizier bijgekregen, heb ik 1 keer gebruikt bij erg donker weer. Heb begrepen dat het vautron wat traag verkleiurt, dus misschien niet heel veel meerwaarde bij zon/ schaduw situaties.

5

Re: Verschillende vizieren Casco Speedairo

Goed om te weten van het trage verkleuren, bedankt.