2,201

Re: prestaties van de dag

Mja heb enkele weken terug met griep gezeten en lopen en fietsen gaat al terug goed maar in het zwemmen voel ik toch dat ik nog wat kracht/uithouding mis dus mischien zit er iets onderhuids of een griepje ofz op komst?

2,202

Re: prestaties van de dag

Vandaag voor het eerst een duurloop gedaan van 2 uur!
Conditioneel hou ik dat prima vol, ik merk wel dat mn lichaam moet wennen aan de duur van de schokbelasting. Daarom was ik al een paar weken aan het opbouwen, elke week 10 min langer.
Zondag 19 maart mn eerste 20km loop, dat moet goedkomen.

2,203

Re: prestaties van de dag

Dat zou idd voor jou geen probleem mogen zij Hedcandy

2,204

Re: prestaties van de dag

Ik voelde me daarnet als van die koeien die in het voorjaar de wei in huppelen na een lange winter in de stal: m'n eerste duurritje op de triathlonfiets sinds 31 december. Ik vond het de afgelopen maanden op momenten dat ik kon fietsen steeds nog te koud, nat en/of winderig, zeker omdat ik dan meestal al flink wat had afgezien op de stadsfiets. Maar vandaag was het heerlijk! Dus naar de punt van de landtong van Rozenburg gefietst, dik 70 km, één van m'n favoriete tochtjes. Met de Nieuwe Waterweg die lag te schitteren in de zon, aaah!

En als ik met moeie benen (gister halve marathon gelopen), wat drukte op het pad (onvermijdelijk bij dit weer natuurlijk) en een heel lage hartslag bij het eerste ritje 26,2 km/u rijd, dan ben ik prima uit de winter gekomen. Dat had ik ook even nodig, want die halve marathon van gister... *maakt weggooigebaar*

Louise

2,205

Re: prestaties van de dag

Hoezo weggooigebaar? Ik dacht dat je veel progressie in je lopen had gemaakt? Ik heb een kleine 90km op de racefiets gedaan maar was toch nog in 3u terug thuis. Vanaf Dinsdag is het ook terug op de TT fiets hij staat al klaar :-)

2,206

Re: prestaties van de dag

Heerlijk he? De racert weer naar buiten...ik geniet er ook van. Gisteren al voorbij de 100 geweest en vandaag in korte broek nog eens 45km.
Laat die lente maar komen!

2,207

Re: prestaties van de dag

Hier ook beide dagen van het weekend op de racebike onderweg geweest ... Heerlijk !
Volgens mij kriebelende het bij iedereen ... echt groepen op de racefiets onder weg gezien .
Nu voor Mallorca nog wat km maken .

2,208

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Hoezo weggooigebaar? Ik dacht dat je veel progressie in je lopen had gemaakt?

Dat lijkt in trainingen wel zo, ja, maar het kwam er gister dan in elk geval niet uit.

Louise

2,209

Re: prestaties van de dag

Vandaag lus2 van de AGR gefietst! Leuk maar zwaar, 110km met 1600 hoogtemeters. Mooie voorbereiding op Kraichgau

triathlon is 3x leuker!

2,210 Laatst bewerkt door HansH (15-04-17 17:52:12)

Re: prestaties van de dag

Vandaag tijdrit Almere gefietst. Ging goed... Tot de lekke band smile Had ook nog last minute besloten mijn pompje uit mijn zadeltasje te halen om plaats te maken voor mijn auto sleutels sad weer veel geleerd vandaag smile:)

triathlon is 3x leuker!

2,211

Re: prestaties van de dag

O dat is balen Hans, ik heb er 1 zien lopen met lekke achterband, dacht toen nog, wat zuur...

Ik vond het een pittig windje weer, maar dat hoort er eigenlijk wel bij.
Dit jaar 21 gedaan ipv 42 en dat is wel goed bevallen.

2,212 Laatst bewerkt door HansH (15-04-17 22:45:11)

Re: prestaties van de dag

smile

triathlon is 3x leuker!

2,213

Re: prestaties van de dag

Dat was ik dus... Zat op een goed gemiddelde (voor mij..) van dik 33 na het eerste rondje en dat kon nog wel wat sneller...  en toen was het even over. Na de band wisselen gewoon lekker door gefietst. Mocht instappen naar daar was ik niet voor naar Almere gekomen. Eerste lekke band ever smile Goede training, ook mentaal wink:):)

triathlon is 3x leuker!

2,214

Re: prestaties van de dag

op het lange rechte stuk van achterin naar de finish een fikse hagelbui bijna recht in mijn toet
wat een gevecht ... en wat werd er hard gereden!!! af en toe het idee dat ik stilstond

maar goed, prima training en best gezellig
voor mijn doen prima tijd ;-)

grtz
D.

2,215 Laatst bewerkt door Louise (29-06-17 08:20:11)

Re: prestaties van de dag

Ik heb gisteravond 3,8 km (volgens mijn horloge zelfs 3,9) gezwommen in 49'15 lol En dat in een veld waarin de eersten in ongeveer een half uur binnen waren!

Ik heb meegedaan met de zwemtocht Kattendijke-Wemeldinge (Oosterschelde). Die organiseren ze met het getij mee, dus met opkomend water, en meestal is de wind ook in je rug, ook dit keer. Vorig jaar ook al, maar ik was gister nog dik 10 minuten sneller zelfs. Je voelt het ook wel een beetje, het 'steuntje in de rug'.

En verder is het een geweldig evenement: heel kleinschalig, gemoedelijk, gezellig, op een prachtige plek. De zon kwam zelfs nog even door! En zwemmen in zout water is ook fijn, dat is voor mij toch het ultieme zwemmen (ben aan zee opgegroeid).

Over een paar weken organiseren ze een oversteek van de Oosterschelde. Die is al vol en dat is me nu ook nog wel te gek (8,5 km), maar dat kriebelt wel.

En oja, voor degenen die gelezen hebben over mijn zwemdeceptie in Oud Gastel: moeiijk om deze prestatie in te schatten natuurlijk, maar ik was nu wel weer gewoon 5 minuten sneller dan manlief.

Louise

2,216

Re: prestaties van de dag

Eenmalige inzinking voor Louise.
Ik moet ook duidelijk aan mijn buitenwater skills werken trouwens. Nu 2 maal dit jaar een 1/8 gedaan, en beide malen langzamer dan vorig jaar. Terwijl ik dit jaar in het zwembad grote stappen heb gemaakt qua snelheid.

2,217

Re: prestaties van de dag

wilagro schreef:

Eenmalige inzinking voor Louise.

Nou, eenmalig... Het beste wat ik tot nu toe over dit seizoen of zelfs jaar kan zeggen is dat ik extreem wisselvallig presteer. Triathlonseizoen tot nu toe: 1 PR, 1 DNF en twee teleurstellende resultaten. Gelukkig duurt het seizoen nog even....

Louise

2,218

Re: prestaties van de dag

Wat een super zwemtijd zeg Louise!!

2,219

Re: prestaties van de dag

Ja, we lopen hier nog naast onze schoenen, hahaha!
Strakjes op naar Wilhelminadorp, voor m'n eerste doordeweekse triathlon ooit. Dat is hetzelfde Oosterscheldewater, alleen in een andere vorm (kanaal). Eens kijken wat er dan wil lukken op 500 meter!

Louise

2,220

Re: prestaties van de dag

Gister de 1/8e triathlon van Wilhelminadorp gedaan. M'n lijn van 'het  gaat heel goed of heel slecht' van dit seizoen voortgezet, gelukkig dit keer weer een 'heel goed': 1u23-nogwat (had weer eens verkeerde knopje gedrukt en uitslagen zijn er nog niet) is met 22 km fietsen en een erg trage T1 vergelijkbaar met m'n PR. Het waren dan ook ideale omstandigheden, vond ik: water warm genoeg voor zonder wetsuit, vrijwel geen wind (vrij uniek voor daar, lijkt me) en lekker warm maar niet te heet bij het lopen.

Ik heb die 22 km binnen 40 minuten gereden, en dat is denk ik m'n gemiddeld snelste fietsonderdeel bij een triathlon ooit. Het was ook voorbij eer ik er erg in had wink Nouja, wel fijn, na een paar weken gekwakkel en teleurstellingen.

T1 was trouwens traag door een fiks eind lopen uit het water naar het parc fermé, en ook met je fiets nog een stukje, plus dat je jezelf nogal omhoog moest takelen het kanaal uit, aan een touw. Daarbij kukelde ik om toen de persoon na mij aan het touw trok, maar gelukkig werd ik door mede-forummer Dennis omhoog geholpen! Die was erbij als organisatie en hij heeft me ook nog een paar keer aangemoedigd onderweg (dank je wel!).

Verder vond ik het ook heel erg leuk, het is piepklein en heel gemoedelijk, veel deelnemers uit de buurt, van alles wat. Erg grappig: het wordt georganiseerd door de sportopleiding (CIOS) in Goes, en ervoor hebben de leerlingen van die school hun triathlon gedaan  - ik vermoed verplicht. Ik hoorde er vol verbazing tegen elkaar zeggen: 'en die mensen die nu komen, die doen het voor hun lol hè, echt waar!' lol

Louise

2,221

Re: prestaties van de dag

Vandaag voor het eerst een overgang gedaan. Van fietsen naar hardlopen.

Tevens was vandaag ook de eerste buitentraining op de fiets, ik heb alleen maar binnen trainingen gedaan. Vanochtend vol goede moed een stukje bedacht van ongeveer 20km en een beetje, tijdens het bedacht ik me al snel dit is best lekker. Ik heb er dus een een stukje van gemaakt van 32km door voor mij onbekend fiets gebied.
Eenmaal thuis gekomen me fiets in de box gezet, snel me hardloopschoenen aan. Deze had ik al klaargezet in de box. De eerste meters ik dacht dat ik ging vliegen, ik moest me gewoon inhouden. Heerlijk gevoel. Al snel merkte ik dat ik het conditioneel niet echt trok en dat me energie niveau laag was. Ik heb me aan me voorgenomen plan kunnen houden, waarbij ik rennen en lopen afwisselde. Totaal afstand was 2.3km in een tijd van 12minuten. Persoonlijk ben ik daar heel tevreden mee aangezien ik geen hardloper ben en pas in Mei voor het eerst een hardloop training heb gedaan sinds ... ooit?

Ik train voor een Sprint in Oudekerk op 12 Augustus. Deze training heeft me echt wel duidelijk gemaakt dat ik de sprint afstand wel kan halen. Moet nog wel werken aan me hardlopen, maar daar ben ik mee bezig.

2,222

Re: prestaties van de dag

Gisteren de kwart van Beesd gedaan. Laatste keer daar was 8 jaar geleden.... Zowaar een verbetering van mijn tijd met 6 minuten smile Lopen zou nog wat sneller moeten kunnen, maar ik had er erg veel lol in, en dat is toch het belangrijkste. 2:37. Zowaar beloond met een podiumplaats, derde bij de heren 60+ en mijn eerste beker ooit. cool

triathlon is 3x leuker!

2,223

Re: prestaties van de dag

Netjes Hans!
de rest ook goed bezig!

2,224

Re: prestaties van de dag

Eerste beker als je 60+ bent? Hmm er is dus nog hoop voor mij ;-) Heb zoals eens gekeken naar de tijden van de AG 45-50 waar ik volgend seizoen in terecht kom en pfff die ouwe rakkers gaan ook nog echt snel.

2,225

Re: prestaties van de dag

Mooi Hans, gefeliciteerd!

En Ronnyke, ik zit ook met schuine ogen naar de resultaten in 45-49 te kijken aangezien dat ook mijn concurrentie wordt volgend jaar. De verschillen met 40-44 kunnen erg groot zijn, maar ook hier zijn veel erg snelle mannen.