2,226 Laatst bewerkt door HansH (03-07-17 09:36:01)

Re: prestaties van de dag

Dank jullie wel! Heb me net opgegeven voor IM Austria, maar daar zag ik gisteren ook supersnelle 60+ mannen finishen. En in de 65+ nog rond de 11 uur... Valt vaak nog vies tegen, het enige voordeel van die hoge categorieën is dat er meestal minder deelnemers in zitten - maar die hebben blijkbaar alle tijd om te trainen.... En ja Ronnyke, het is een kwestie van gewoon gezond oud worden, dan haal je het podium wel een keer smile

triathlon is 3x leuker!

2,227

Re: prestaties van de dag

HansH schreef:

het enige voordeel van die hoge categorieën is dat er meestal minder deelnemers in zitten

Waarvan acte, en bij vrouwen is dat helemaal extreem: ik heb vrijdag in Wilhelminadorp mijn leeftijdscategorie 'gewonnen'. Ik was de enige dame in de 50-55+-categorie. lol Er was nog één oudere dame, maar ook die heb ik verslagen. Op 80 deelnemers in totaal. Ik heb wel triathlons gedaan eerder met 0 vrouwen van boven de 50...

Louise

2,228

Re: prestaties van de dag

Congrats!!

Winnen is winnen. Als je wint omdat "de rest" niet eens op komt dagen dan heb je ook gewonnen.:p

2,229

Re: prestaties van de dag

Zo heb ik me vorig jaar voor de Amerikaanse kampioenschappen van dit jaar gekwalificeerd. Dan moet je in de top 10% van je categorie finishen en ik was 1ste van de 3 big_smile

2,230

Re: prestaties van de dag

Zo kom je ook aan je bekers smile  Elke verschuiving van de ene categorie naar de volgende biedt kansen.

2,231

Re: prestaties van de dag

In Wilhelminadorp helaas geen beker voor de snelste 50-55-dame... nouja, dat had ik ook wel een beetje belachelijk gevonden. Verder vond ik het zeker wel leuk, hoor!

Louise

2,232

Re: prestaties van de dag

Mijn unieke prestatie van vandaag: gestoken worden door een bij tijdens het  hardlopen. Dat was me nog nooit overkomen. Hij zat klem tussen mijn vingers. Auw! Ik was niet ver van huis, dus ik ben naar huis gegaan waar we zo'n uitzuig-geval hebben, maar eigenlijk deed het toen al geen pijn meer. Dus zonder erg, en verder lekker gelopen - het was droog, voor de verandering, wel winderig.

Louise

2,233

Re: prestaties van de dag

Kan flink pijn doen!
Ik kreeg vorig jaar een wesp precies in bij het ritsje van mijn fiets shirt naar binnen en die stak mij in mijn borst. Gelukkig had ik hem heel snel te pakken en ben ik niet allergisch.

Gister een lang brick bike-run brick gedaan om met voeding te oefenen. 67 km gefietst, waarvan de laatste 37 op race intensiteit (of bijna), daarna 15 km gelopen waarvan eerste 10km ook op race intensiteit (maar ik denk dat ik dat iets rustiger ga doen).
Bij het fietsen bijna 3 repen gegeten (pas na 40 min begonnen met eten omdat ik 20 min na ontbijt opstapte), en bij het lopen na elke 5km een gel en een paar slokken water. Verteerde het goed dus het was een goede boost voor het vertrouwen voor mijn eerste half-distance triathlon over 2 weken!

2,234

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Kan flink pijn doen!
Ik kreeg vorig jaar een wesp precies in bij het ritsje van mijn fiets shirt naar binnen en die stak mij in mijn borst. Gelukkig had ik hem heel snel te pakken en ben ik niet allergisch.

Op de fiets heb ik ook een keer een wespensteek gehad, onder een  mouwtje. Ik had deze bij ook snel en ben ook niet allergisch, dus dan is het wel een felle pijn, maar niet lang.

Welke halve ga je doen?

Louise

2,235

Re: prestaties van de dag

Cotswold Classic: https://www.113events.com/cotswold-classic/

Lokale race, maar wel 1100 inschrijvingen. In de Cotswolds, wat erg mooi moet zijn. Vlakke fietsroute, vlakke looproute, en om de 10 min start er een wave met ongeveer 100 man. Ik ben benieuwd!

2,236

Re: prestaties van de dag

Ik was gister met een vriendin een dagje naar Zuid-Limburg om 's middags te fietsen, toeren/trainen over al die mooie klimmetjes. Ik had me van tevoren niet gerealiseerd dat Maastricht en omgeving vergeven zou zijn van de triatleten vanwege de Ironman zondag. Ik bedoel: ik wist dat die zondag is, maar ik had één en één  niet bij elkaar opgeteld. Er zat al een deelnemer met z'n fiets naast die van ons in de trein, uit ergens ver weg en sprak amper Engels. Parcours stond ook al uitgepijld en daar hebben we een stukje van gedaan, of liever gezegd: er viel een stukje samen met wat wij wilden doen. Grappig om een piepklein beetje sfeer te snuiven zo.

Verder lekker gefietst, 100 km. Toen het droog was (na een half uurtje), veel zon gehad zelfs, en heel veel wind. En fijn om te weten dat het nog steeds lukt, de Keutenberg op met m'n racefiets! Wat een kreng is dat toch...

Louise

2,237

Re: prestaties van de dag

Mooie training!

Ik was altijd een beetje bang voor de Keutenberg, maar alleen het eerste stukje is echt opeens stijl. Dus zolang er daar niemand in de weg fietst (Amstel Gold Race taferelen) is het erg goed te doen.

Dit weekend eens naar de Posbank gereden, om wat hoogtemeters te maken. Maar dat is ook alleen pittig als je er echt een training van maakt en zo hard mogelijk naar boven wilt fietsen. Op mijn tempo en op een klein verzetje, doet het verder weinig.

Volgend jaar maar eens de Pyreneeën in! Dat moet sowieso zwaar zijn. big_smile

2,238

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Ik was altijd een beetje bang voor de Keutenberg, maar alleen het eerste stukje is echt opeens stijl. Dus zolang er daar niemand in de weg fietst (Amstel Gold Race taferelen) is het erg goed te doen.

Ik vind 'm ook altijd spannend, het is een intimiderende muur. Dat eerste stuk vraagt van mij wel het uiterste, zeker zoals gister in de tegenwind. Hij vlakt daarna wel iets af, dan ben ik niet meer bang om om te vallen maar vind ik 'm nog steeds wel loodzwaar.

LindaRotterdam schreef:

Volgend jaar maar eens de Pyreneeën in! Dat moet sowieso zwaar zijn. big_smile

Maar dat is een heel ander soort zwaarte. Kwestie van goed verzet kiezen, ritme vinden en doorpeddelen maar. Heel anders dan die korte machtsklimmetjes.

Louise

2,239

Re: prestaties van de dag

De Keutenberg staat op nummer 1 bij de Toppen top 40 in Nederland, maar het venijn zit hem inderdaad in het begin. Op kracht kom je een heel eind, al is het een uitdaging als het nat (glad) is. Maar altijd mooi om fietsend boven te komen ;-) Vorig jaar heb ik de 70km-lus van de AGR gedaan met mijn toen 12-jarige zoon, erg trots toen ook hij zonder afstappen bovenkwam.

2,240

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

De Keutenberg staat op nummer 1 bij de Toppen top 40 in Nederland,

Haha, ja, voor wat het waard is! We vroegen ons nog af: direct onder de top van de Vaalserberg (Drielandenpunt) zit een haarspeldbocht. Zou de enige echte van Nederland zijn?

Louise

2,241

Re: prestaties van de dag

Posbank heeft toch ook haarspeldbochten?

Overigens vond ik vorige week de Umbrail wel zwaar vanaf Santa Maria. 8,6% gemiddeld over 14 km. Daar kan de Keutenberg echt niet tegenop, hoewel ik de eerste keer mij daar volledig op heb verkeken. Kom je ineens om die boerderij, en zie je de muur voor je terwijl ik nog op de 18 geschakeld was. (overigens wel op de macht gered toen)

2,242

Re: prestaties van de dag

Jup, daar zitten er een paar op die lange weg vanuit Roozendaal o.a.


Ik vond de Eyserbosweg trouwens wel echt killing. Ligt waarschijnlijk ook een beetje aan de verwachting big_smile
Maar om te zeggen, het kan dus wel in NL.

2,243

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Jup, daar zitten er een paar op die lange weg vanuit Roozendaal o.a.


Ik vond de Eyserbosweg trouwens wel echt killing. Ligt waarschijnlijk ook een beetje aan de verwachting big_smile
Maar om te zeggen, het kan dus wel in NL.

De Eyserbosweg staat dan ook op nummer 2 wink Ik vind de combinatie met eerst de Kruisberg en dan de Eyserbosweg mooi, dat maakt het net iets zwaarder. Maar met klimmen heeft het weinig te maken, dan kom je inderdaad in de Pyreneeën (of de Alpen, Dolomieten etc etc) beter aan je trekken.

2,244 Laatst bewerkt door Louise (04-08-17 11:41:46)

Re: prestaties van de dag

wilagro schreef:

Kom je ineens om die boerderij, en zie je de muur voor je terwijl ik nog op de 18 geschakeld was. (overigens wel op de macht gered toen)

Haha, ja, de eerste keer is wel een schok, hè? Ik schakel nou voor de bocht al maximaal klein.

En ja, Eyserbosweg is zeker ook zwaar, die is geniepig, want die wordt juist steeds steiler. Kruisberg hebben we gister overgeslagen, we hadden op het zuidelijkste stuk wat extra klimmetjes meegepakt ten opzichte van de oorspronkelijke plannen. Waaronder één die ik nog niet kende, Schweiberg, zit in uitgepijlde AGR maar ik deed voorheen meestal de Mergellandroute en ik kan me hem van 'mijn' AGR's ook niet herinneren. En we wilden op tijd de trein terug hebben om nog wat voetbal te zien 's avonds. Dus op de terugweg uit Vaals hebben we ons beperkt tot die twee heftigste (Keutenberg en Eyserbosweg). Cauberg dus ook overgeslagen, Valkenburg in de zomervakantie hoeft voor mij niet zo.

Posbank is heel lang geleden, moet ik ook maar weer eens heen.

Louise

2,245

Re: prestaties van de dag

Gister een tijdrit wedstrijdje gedaan. Hier in Engeland worden die heel veel georganiseerd. In het verleden waren massa start wedstrijden verboden. Tijdrit-wedstrijden waren ook verboden, maar als iedereen 1-2 min van elkaar start en je 'gepakt' wordt kun je altijd doen alsof je neus bloed en je gewoon lekker een stukje hard aan het rijden bent. Dus die tijdrit wedstrijden werden illegaal georganiseerd. Je kreeg alleen te horen waar en wanneer ze waren als je lid was van een club. Wedstrijden en parkoersen hadden codes (H-11-10: regio H, parkoers 11, lengte 10 mile bijv).
Tegenwoordig zijn de wedstrijden legaal, maar er is wel nog steeds een apart tijdrit fiets bond: https://www.cyclingtimetrials.org.uk/.

Maar goed, gister nodigde een collega mij uit om mee te doen aan zo'n wedstrijd hier in de buurt. Op een rustig parkoers, een tijdrit van 10 mile (16 km). Soms worden wedstrijden op provinciale wegen gedaan waar de maximum snelheid 100 km/u is...mij niet gezien, maar sommigen vinden dat juist fijn omdat ze dan een soort slipstream hebben van de voorbij razende auto's en vrachtwagens.

16 km in 27:22 met een gemiddelde HR van 176 op mijn wielrenfietsje met opzetstuurtje. Een leuke wedstrijd en een lekkere training, je gaat toch iets dieper als het een wedstrijd is. Ruim 6 minuten achter nummer 1.

2,246

Re: prestaties van de dag

Ierland moet naar het schijnt ook bekend zijn voor hun tijdritten. Daar zijn er ook wekelijks verschillende. Is een beetje de cultuur daar denk ik en dat zie je dan vaak ook wel terug op de piste en tijdritten bij de profs.

2,247 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-08-17 13:58:49)

Re: prestaties van de dag

Leuk inderdaad! Las er veel over in Accidental Triathlete big_smile

Hoe doe je het dan in het totale deelnemersveld? En wordt dat handgeklokt of hoe werkt dat?


Zouden ze in NL ook meer moeten doen, wel goede training en leuk dat er ook wat mindere goden aan de start staan. Ik heb onlangs in Rotterdam de tijdrit van CS010 meegedaan, reed daar 28:45 over 16 km op een verloren zondagochtend wink  Werd dan wel gelijk 1-na-laatste...

[update: even nagezocht, maar de eerste eindige daar ook in 0:21:15]

2,248

Re: prestaties van de dag

Wat leuk, op die manier straatwedstrijdjes doen.
Hier in de polder zou het prima kunnen, weinig verkeer etc.

Kun je er meer info over geven?
Staat er iemand te klokken, geef je daar ter plekke je naam etc op, of gaat het allemaal meer voor spek en bonen achtig?

2,249

Re: prestaties van de dag

Ik was 21ste van de 32, dus beneden gemiddeld. En handgeklokt inderdaad. Elke minuut start er 1 rijder. 30 Seconden voor de start pakt iemand je stuur en frame vast en kun je inclippen en dan wordt er afgeteld.

Start en finish liggen bij elkaar in de buurt, maar hoeven niet op dezelfde plek te zijn. Daarom zijn er een paar parcoursen die op een heuvel beginnen en onderaan eindigen. Mede daardoor heeft iemand vorige week 43:00 minuten geklokt op een parcours van 40 km! Wel werd hij gediskwalificeerd omdat hij te dicht tegen het midden van de weg reed (op een snelweg!). Hierdoor heeft hij meer voordeel van voorbijrazende autos, en omdat autos minder ruimte hebben passeren ze hem langzamer waardoor hij er ook langer voordeel van heeft. Maar gemiddeld 400W over 43 minuten!

Hierom gediskwalificeerd:
https://pbs.twimg.com/media/DH6Wr0PXoAEAYAC.jpg

Cycling weekly:
http://www.cyclingweekly.com/news/racin … ers-347456

Strava:
https://www.strava.com/activities/1143591904

Schijnbaar is er nog een fiets subcultuur hier: Hill climbs. Tijdrit wedstrijdjes heuvelop, vaak afstanden die in 5-10 minuten te doen zijn.

2,250

Re: prestaties van de dag

Grappig hoor. En op een snelweg...lol. snap dat t illegaal is