1

Onderwerp: Een echte kantoornerd!

Hallo,

Na veel gelezen te hebben op dit forum de afgelopen twee maanden (tijdens het trainen) werd het eens tijd om me te registreren. Even voorstellen. Mijn naam is Jeroen en ben 29. In het verleden heb ik veel teamsporten gedaan maar de laatste jaren heb ik alleen maar hier en daar een rondje gelopen.

Aangezien ik richting de 30 jaar ga groeide er bij mij een drang om een fysieke uitdaging te zoeken. Et voila de 1/8 triathlon ! Vrienden en familie maar lachen.... Samen met een mede kantoornerd heb ik me ingeschreven voor de 1/8 in Oud Gastel op 27 juni.

Fietsje op marktplaats gekocht en de afgelopen 6 weken hard getraind. Het lijkt erop dat ik het in 1,5 uur ga redden. Niet de snelste tijd heb ik al gezien maar finishen is voor mij het belangrijkste.

Heb er veel zin in maar ben ook erg zenuwachtig!

2

Re: Een echte kantoornerd!

Belangrijk is: lekker relaxt de transitie van zwemmen naar fietsen doen en ook relaxt fietsen. Dan heb je genoeg energie over voor het laatste stukje hardlopen. Loop vaak 5km in een rustig tempo.

3

Re: Een echte kantoornerd!

Ik denk dat je eerste triathlon ook een logistieke uitdaging is. Precies weten wat je moet doen vooral in de wissels en vlak voor en erna scheelt vaak minuten op je eind tijd. Daar is niet tegen op te trainen.
Zorg dus dat je dat een paar x geoefend hebt met trainen.
BV na een fiets training nog een 20min lopen of een koppel training bv 3 x (15 fietsen 3 lopen)
zorg dat je tijdens de wissel weet waar je moet zijn dus even voor de wedstrijd de route door het parc ferme lopen zowel van het water naar de fiets en van het fietsen naar het lopen. Je zal niet de eerste zijn die zijn fiets of loopschoenen niet kan vinden.
Vooraf goed nadenken over wat je moet doen en in welke volgorde scheelt vaak veel geklungel en tijd.

Veel plezier!!