1

Onderwerp: Wat is het wereldrecord op de triatlon sprint ? (1/8 triatlon)

Internet afgezocht naar wat de beste tijd is op de triatlon sprint. (1/8 triatlon). (500 meter zwemmen, 20 km fietsen en 5 km lopen)
Helaas nergens kunnen vinden.
Weet iemand op welke tijd het wereldrecord staat ? (mannen) En wie heeft het in handen ?
Weet ook iemand wat het Nederlands record is en wie het in handen heeft ?

2 Laatst bewerkt door Louise (11-07-17 18:30:19)

Re: Wat is het wereldrecord op de triatlon sprint ? (1/8 triatlon)

Als ik het goed begrepen heb, is die afstand te weinig precies gedefinieerd om van een officieel wereld- of nationaal record te spreken, en heb je dus alleen maar parcoursrecords.

Edit: het NK sprint (met 750 m zwemmen) is a.s. zaterdag in Rotterdam, kun je kijken wat de top daar doet.

En wat ik ook nog dacht: dit in 'voorspel je prestatie' klinkt alsof je nogal wat van plan bent wink

Louise

3

Re: Wat is het wereldrecord op de triatlon sprint ? (1/8 triatlon)

Zelfs als je al een tijd vindt dan kan dat best wel subjectief zijn. De afstanden zijn immers nooit exact 750/20/5. Bij grote wedstrijden zijn de loopafstanden vaak wel precies, maar de rest zeker niet. Hoe zit de wisselzone in elkaar? Bochten, heuvels? Een beetje appels met peren vergelijken dus. Mocht je amibities hebben: doe het onder de 57 minuut 30 en je komt een heel eind in de richting van de echte top.

4

Re: Wat is het wereldrecord op de triatlon sprint ? (1/8 triatlon)

Louise schreef:

Als ik het goed begrepen heb, is die afstand te weinig precies gedefinieerd om van een officieel wereld- of nationaal record te spreken, en heb je dus alleen maar parcoursrecords.

Edit: het NK sprint (met 750 m zwemmen) is a.s. zaterdag in Rotterdam, kun je kijken wat de top daar doet.

En wat ik ook nog dacht: dit in 'voorspel je prestatie' klinkt alsof je nogal wat van plan bent wink

Louise

Oke. Eigenlijk kan het ook niet want het ene parcours is het andere niet, zoals Cootje als schreef.
Haha. plannen genoeg. Eerst probeer ik maar eens onder het uur te duiken.
Die 57:30 die Cootje aanhaalt is wel heel erg ambitieus wink
nb: Wat leuk om te lezen de weg naar de hele triatlon. smile