1

Onderwerp: 1/2 Eupen

Zijn er forumleden die komende zondag meedoen aan de 1/2 van Eupen?

2

Re: 1/2 Eupen

Ik sta aan de start aanstaande zondag in Eupen.
Eerste triathlon sinds de Ironman Maastricht in 2015,  zal dus weer flink afzien gaan worden.
Aan een tijd ga ik mij dus ook niet wagen, finishen is het doel.
Is het parcours trouwens ongeveer te vergelijken met de halve van Stein?

3

Re: 1/2 Eupen

Stein heb ik nog niet gedaan.
Maar laat ons zeggen dat het parcour redelijk selectief is.
Niks steil, maar ook geen meter vlak.
1 langere klim, de rest is meer golvend.
Loopparcours vind ik wel zwaar met een lange steile klim.

4

Re: 1/2 Eupen

Lange niet zo steile klim bedoel je toch? smile Het korte klimmetje naar de finish/doorkomst is steil.

Ik ben zaterdag fan bij de sprint waar mijn vrouw meedoet..

5

Re: 1/2 Eupen

Je hebt gelijk Vanzella, maar daar knal je wel naar boven

6

Re: 1/2 Eupen

Nico0105 schreef:

Je hebt gelijk Vanzella, maar daar knal je wel naar boven

dat is waar als de zon schijnt is de lange klim wel killing inderdaad smile Dan lijkt hij een stuk steiler dan wanneer je hem afdaalt tijdens het fietsrondje...

7

Re: 1/2 Eupen

4u57 of anders gezegd bijna 10 minuten sneller als vorig jaar ondanks last aan de maag tijdens het lopen
Heel leuke wedstrijd en een parcours zoals ik het graag heb.
Constant op en af!!

8

Re: 1/2 Eupen

Ik ga deze als duo doen, mijn vriend gaat fietsen en ik mag zwemmen en lopen. Gewoon op het gemakje, we hebben beide niet specifiek getraind voor deze afstanden. Hebben jullie nog tips qua overnachting?

9

Re: 1/2 Eupen

LindaRotterdam schreef:

Ik ga deze als duo doen, mijn vriend gaat fietsen en ik mag zwemmen en lopen. Gewoon op het gemakje, we hebben beide niet specifiek getraind voor deze afstanden. Hebben jullie nog tips qua overnachting?

Er zijn mensen die de camper of hun tentje op het grasveldje naast de dam zetten 100m van de finish... Blijkbaar mag dat...

10

Re: 1/2 Eupen

Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:

Ik ga deze als duo doen, mijn vriend gaat fietsen en ik mag zwemmen en lopen. Gewoon op het gemakje, we hebben beide niet specifiek getraind voor deze afstanden. Hebben jullie nog tips qua overnachting?

Er zijn mensen die de camper of hun tentje op het grasveldje naast de dam zetten 100m van de finish... Blijkbaar mag dat...

Ik zag dat toevallig in een filmpje voorbij komen. M'n wederhelft houdt erg van kamperen, ik wat minder wink Maar als het echt lekker weer is, doe ik dat misschien wel.

Vooralsnog hebben we een hotel in Roetgen, net over de grens in Duitsland. Dat was wat betaalbaarder dan Eupen zelf.

11 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-08-17 09:20:20)

Re: 1/2 Eupen

Morgen lekker op weg naar België/Duitsland, het fietsparcours verkennen, even kijken bij de sprintafstand en naar de pastaparty.

We gaan alleen zwemmen (ik) en fietsen (hij) en dan weer snel terug racen. Ik mag sowieso niet lopen vanwege een blessure en organiseer nog een zwemtocht in Nederland s'avonds. Heb er wel veel zin in!

12

Re: 1/2 Eupen

Wat een prachtige omgeving! En heel goede organisatie en sfeer. Echt een aanrader.
Deden ook veel Nederlanders mee, dus dat zal wel bekend zijn wink

Helaas heeft m'n vriend moeten uitstappen met fietsen, na een lekke band, kapotte pomp en patroon-tuitje van de stuwdam gevallen... roll
Nog wat hulp gekregen van de kant en een pomp geleend, maar die deed het ook niet goed. Rijden daar wel erg veel lek, dus dat is iets om goed voor te bereiden.

Ik heb wel lekker gezwommen. Niet veel van de omgeving gezien, want lekker achter andermans voeten aangegaan big_smile
Daarna een flinke klim en stuk lopen naar de wisselzone, niet echt handig met een stressfractuur. Maar we hadden gelukkig geen haast.