1

Onderwerp: 010 triathlon 2017

Ik zit eraan te denken om me in te schrijven voor de 010 triathlon. Nu hoor ik dat er daar zo'n beetje alle divisiewedstrijden worden afgewerkt, en een NK. Zijn er voor de wat mindere goden ook startseries beschikbaar? Op de site kom ik daar nog niet zo uit.

2

Re: 010 triathlon 2017

Als het is zoals vorige jaren, is de hoofdmoot beslist voor de mindere goden. Vorig jaar was er geen NK, maar wel divisiewedstrijden - maar daar merkte je als mindere god bijna niks van wink Ik weet verder ook niet, hoor, maar als het nu anders zou zijn, zou dat een rare trendbreuk zijn. Het is juist zo'n wedstrijd waar je ook OV-fietsen en boodschappenmandjes ziet, erg leuk!

Louise

3

Re: 010 triathlon 2017

Mooi, dan ben ik van de partij. Dank!

4

Re: 010 triathlon 2017

Misschien op twee verschillende dagen?
Het was nu ook al zaterdag en zondag.

Voor de divisie-competities wordt het een stayer-wedstrijd, dus we zullen wel met lekker veel tegelijk starten...

Ik denk dat het verder gewoon lekker laagdrempelig blijft hoor; dat was juist het success!

5

Re: 010 triathlon 2017

En, welke forummers doen mee komend weekend? Linda zaterdag, weet ik, ikzelf  zondag om 11 uur. Doel is om mijn tijd op de achtste van 2015 (1u33) op deze sprint te verbeteren. Dat klinkt ambitieuzer dan het is: het was toen mijn eerste na blessureleed en ik fietste en liep nog op eieren, en het zwemmen was behoorlijk langer dan 500 meter, in voor mij toen eigenlijk te koud water (last van m'n adem). Ik ga er  maar even van uit dat ze nu beter meten dan toen, met het NK de dag ervoor. En ik zwem sneller dan toen, dus stel dat ik 2 minuten langer zwem dan toen, dat pak ik wel terug bij fietsen en lopen.

En verder hoop ik dat het weer net zo leuk wordt als de vorige keren!

Louise

6 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-07-17 09:43:25)

Re: 010 triathlon 2017

Jup, ik ben er inderdaad bij. En als ik m'n startbewijs niet verkocht krijg, dan misschien op zondag ook.

Vind zaterdag echt wel spannend, met stayeren, als niet zo goede zwemster. Hopen dat ik toch met een groepje meekan, daar heb je in die open polder zoveel profijt van.

Vind het verder de leukste (korte) wedstrijd van het jaar, met altijd veel beginnelingen, leuke sfeer en een snel parcours.

Vorige tijden waren:
2015
Zwemmen 550m    00:14:17   
Fietsen 22.6 km      00:44:48   
Lopen 5 km            00:26:31   
Totaal                    01:30:20   

2016
Zwemmen 630m    00:13:35   
Fietsen 21.8 km     00:40:15   
Lopen 5.5 km        00:26:44
Totaal                    01:25:02   

Nu ga ik voor:
Zwemmen 750 m    00:16:00   
Fietsen 20km          00:36:00   
Lopen 5 km            00:23:30   
Totaal                    01:18:30

7

Re: 010 triathlon 2017

Voor die gebruikelijke gezelligheid bij Triathlon010 moet je op zondag gewoon meedoen, denk ik, Linda wink
En is het fietsen echt 20 km, weet jij dat? Twee jaar terug had ik 22 ook.

Heb jij (of iemand anders) enig idee van de watertemperatuur? Zal wel flink gezakt zijn door die 40 mm regen woensdag, maar hopelijk nog steeds fatsoenlijk.

Louise

8

Re: 010 triathlon 2017

Louise schreef:

Voor die gebruikelijke gezelligheid bij Triathlon010 moet je op zondag gewoon meedoen, denk ik, Linda wink
En is het fietsen echt 20 km, weet jij dat? Twee jaar terug had ik 22 ook.

Heb jij (of iemand anders) enig idee van de watertemperatuur? Zal wel flink gezakt zijn door die 40 mm regen woensdag, maar hopelijk nog steeds fatsoenlijk.

Louise

Ja, dat is wel wat ze zelf zeggen: https://www.triathlon010.nl/parcours.
Voor zaterdag wel weer 21.2, dan zijn dan 4 rondjes van 5.3 km. Maar datzelfde parcours staat voor de jeugd ook als 2x5 km vermeld. Het zal wel wink

Watertemperatuur heb ik al naar gevraagd, maar kan ik nergens vinden.

9

Re: 010 triathlon 2017

LindaRotterdam schreef:

Watertemperatuur heb ik al naar gevraagd, maar kan ik nergens vinden.

Ik er zo nog even proefzwemmen, neem een thermometer mee.... dus ik zal de info delen. Het fietsparcours is identiek met vorige jaren, dus 20km is een illusie, inderdaad rond de 21.3km Dus daar kan je je tijden beter op baseren.

Mijn richttijd wordt:

Zwemmen: 0:12:00
T1:            0:01:10
FIetsen       0:31:30
T2              0:01:10
Lopen:        0:20:00
-----------------------
Totaal:        1:05:50

Zeer waarschijnlijk red ik het zwemmen niet in die tijd. Maar ik ga alles op alles zetten om een goede zwemtijd te realiseren. De rest zie ik wel. Er bestaat een kans dat ik met deze tijd een podiumplek haal. Daarna stap ik na een douche direct in de auto om naar Spanje op vakantie te gaan. :-)

-- M

10

Re: 010 triathlon 2017

Net als vorig jaar doe ik ook weer mee, alleen toen op de kwart.

Nu zie ik deze 1/8 maar meer als training en ga ik er ook maar heen op de fiets, 35km heen en 35 terug.

Vind deze qua gezelligheid en door alle verschillende niveau's 1 van de leukste wedstrijdjes om te doen.

11

Re: 010 triathlon 2017

Alhoewel ik 2e divisie doe dit jaar ben ik er morgen niet bij.
Ik ben aan het klussen in mn nieuwe huis

12

Re: 010 triathlon 2017

Raar, mn halve bericht is maar gepost?
Anyway, ik wens iedereen die wel meedoet veel plezier en succes!!

13 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-07-17 20:46:14)

Re: 010 triathlon 2017

Breaking news!

14

Re: 010 triathlon 2017

https://m.facebook.com/story.php?story_ … 8671718906

Wordt dus een RBR. Niet erg voor mij, maar toch jammer voor t evenement.

15 Laatst bewerkt door mstyz (14-07-17 23:04:04)

Re: 010 triathlon 2017

Echt erg vind ik het niet; maar ik had deze ingevuld als goede zwemwedstrijd-training. Dat wordt wat anders. Vorige week heb ik er nog gezwommen, gelukkig heb ik er niks aan over gehouden. Wordt wel schaarser zwemmen zo. Kralingse Plas al een tijd 'zwemmersjeuk', nu hier blauwalg, blijft de Zevenhuizerplas over als alternatief.

Nieuwe estimate:

Lopen:       0:09:30
T1:            0:01:00
FIetsen       0:31:30
T2              0:01:00
Lopen:        0:20:30
-----------------------
Totaal:        1:03:30

Minder kans op het podium bij rbr, denk ik...

--M

16

Re: 010 triathlon 2017

* Voelt een boel enthousiasme wegzakken * Voor mij is een r-b-r helemaal niks, twee keer m'n zwakste onderdeel en dan nog minder lekker fietsen ook. Gelukkig zijn de afstanden te overzien.

Het is wel erg dit jaar, hè, met die blauwalg?

Louise

17

Re: 010 triathlon 2017

Louise schreef:

* Voelt een boel enthousiasme wegzakken * Voor mij is een r-b-r helemaal niks, twee keer m'n zwakste onderdeel en dan nog minder lekker fietsen ook. Gelukkig zijn de afstanden te overzien.

Het is wel erg dit jaar, hè, met die blauwalg?

Louise

Het is inderdaad jammer. Maar je kan er niks aan doen, dus is het accepteren en alsnog knallen. Ik zie wat verschillende berichten, met de volgende smaken:

- 2.5-21-5
- 5-21-2.5

Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar nr2, dat is de meest gebruikelijke en waarbij er nog maar 2.5km geknald hoeft te worden na de vorige inspanningen, ben benieuwd wat het wordt.

-- M

18

Re: 010 triathlon 2017

Ja, dat viel me ook op, maar als ik het goed las, is het vandaag 5-21-2,5, en morgen 2,5-21-5. Geen idee vanwaar het verschil.

Hoe laat start jij eigenijk, mstyz?

Louise

19 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (15-07-17 23:28:57)

Re: 010 triathlon 2017

Dat was even pittig. Ik loop graag, maar met zo'n stayerwedstrijd tussendoor wordt het toch weer een heel andere sport.
En normaal kan ik veel inhalen bij het lopen op het einde, dat zat er nu niet in op dat kleine stukje.

Run 5.3 km 24:45
Bike 16 km 29:39
Run 2.5 km 12:53
Totaal 1:10:32

Weet nog niet of ik morgen zin heb. Veel plezier allemaal!

20

Re: 010 triathlon 2017

Ik ben net terug, het ging lekker en het was leuk! Ik was in mijn serie 6e dame overall, en 3e 40+ (geen 50+-categorie helaas). Op dit moment heb ik van de 40+-vrouwen van alle series de 2e fietstijd (ze zijn nog wel bezig, 68 gefinisht)!

Het was ook vooral het fietsen dat super ging, voor het eerst dit seizoen weer helemaal top. En 20 km lang met inhalen bezig geweest, de een na de ander, dat motiveert wel. Ik werd zelf maar één keer ingehaald, en dat was nog door een bekende ook, hahaha! Het lopen ging ook goed, voor mijn doen - ik ben echt weer uit de dip van mei en juni, lekker gevoel is dat!

Omstandigheden waren goed, wel wat wind, maar dat gaf bij het lopen wel wat lucht en ik had er op de fiets geen last van omdat dat zo lekker ging. Ik bedoel: met goeie benen maal ik niet om een beetje tegenwind.

1e keer lopen (kleine 2,5 km): 00:12:12
Wissel: 00:02:31
Fietsen (ongeveer 22 km): 00:40:25
Wissel 00:02:02
2e keer lopen (kleine 5 km) 00:26:11 (qua klassering was dat beter dan het eerste loopstuk)
Eindtijd: 01:23:19

En het was gezellig. Het blijft een super evenement. Er gingen trouwens allerlei geruchten over de blauwalg: dat-ie alweer weg was, en dat het ook een politiek spelletjes was geweest...

Ze moesten wel een beetje improviseren, want de loopstart was over het fietsparcours en dus moest steeds de laatste fietser van de vorige startserie binnen zijn voordat er gestart kon worden. Onze start was al 40 minuten later en erna hebben ze twee startseries samengevoegd. Maar dat ging allemaal prima.

LindaRotterdam schreef:

Bike 16 km 29:39

16 km, hadden jullie zo'n ander parcours dan? En vandaag nog geweest?

Louise

21

Re: 010 triathlon 2017

Mijn Run Bike Run zit er ook weer op. Ben zeer tevreden met het resultaat, voor het eerst een podiumplek.
3e geworden van mijn serie.

De eerste run ging echt lekker, goed tempo en hartslag goed onder controle. Ging als 2e T1 in en als 1e de wisselzone uit op de fiets. Fietsen ging voor mijn doen ook goed, na ongeveer 5 km werd ik voor de eerste keer ingehaald en niet lang daarna nog een keer, waardoor ik op de 3e plek terecht kwam en zo T2 inging.
Run 2 begon wat lastig omdat ik mijn ademhaling niet goed onder controle had en daardoor het tempo iets moest laten zaken. Na 1km ging het weer en kon het gas er weer op, op jacht naar de 2 koplopers. Het loopparcours vind ik persoonlijk mentaal heel zwaar, 2 keer heen en weer langs het water, echt geest dodend, maar wel handig dat je je concurrenten kan zien. Hierdooor wist ik dat een podiumplek er zeker in zat, alleen jammer genoeg net niet nummer 2 in kunnen halen.
Al met al, zeer tevreden met de mijn tijden en de organisatie.


hierbij de tijden:

Run 1  :  8:27
T1       :  1:16
Fiets    : 34:27
T2       :  1:15
Run 2  : 19:25

Totaal: 1:04:28

22

Re: 010 triathlon 2017

Mooie tijd & plek, triathnold!

23 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (16-07-17 16:38:08)

Re: 010 triathlon 2017

Nette prestaties!


Het was gisteren voor de ere- en 1e divisie 4 rondjes fietsen en voor de lagere 3. Ik denk om die problemen met fietsers op t loopparcours te voorkomen. En andersom. Eerste ronde lopen was namelijk zelfde als het fietsparcours.

Ben vandaag niet meer geweest. Ben nog erg stijf en heb vooral zin om te zwemmen

24

Re: 010 triathlon 2017

De wijziging naar RBR heb ik maar als nieuwe uitdaging aangenomen! Nog nooit een RBR gedaan en gelukkig is lopen mijn sterkste onderdeel. Had me onnodig gehaast, want inderdaad twee series samengevoegd (12:00 en 13:00).
Hoe dan ook, bij de loopstart redelijk voorin kunnen starten dus weinig last van de drukte om je heen, 9:27, gauw wisselen en de fiets op. De wind was pittig maar over het algemeen gunstig tov parcours. Wind tegen ben ik echt heel slecht in, maar hoort er ook bij. Na 39:50 weer terug bij de schoenen, heerlijk die triathlon fietsschoenen, die wisselen echt heerlijk snel!
Gelletje in de hand voor de laatste loopronde en gaan. Vond het benauwd, maar lopen ging best lekker! Looptijd 20:58. Totaal eindtijd 1:13:00. Super tevreden! Rest van de zomer aan mijn fietssnelheid/conditie werken en dan op naar Spijkenisse in September.
Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar prestatie!

25

Re: 010 triathlon 2017

Was een leuke run bike run daar aan de roeibaan. Jammer dat erniet gezwommen mocht worden. Aangezien we met TC Maastricht al in de eerste serie op zaterdagochtend om 9 uur moesten starten waren er wat zenuwen op de teamcompetitie app vrijdagavond over het hoe en wat..

Uiteindelijk hebben we een derde plaats uit de brand gesleept en onze tweede plaats in het klassement van de 4e divisie verstevigd.

Met een 5e looptijd (18.33), waarna ik uit de wielen werd gereden op de kant (1,5 keer per week fietsen is echt niet genoeg Jeroen) lag ik 18e na het fietsen en heb via een redelijke 2e run nog een 14e plaats individueel kunnen scoren...

Ik had niet meer in de benen dus denk dat ik tevreden moet zijn.. Al baal ik dat ik gewoon overboord werd gegooid in een stayerwedstrijd, ook al werd er op de kant gereden met op de lange zijden zijwind..