1

Onderwerp: 70.3 west friesland

De Ironman organisatie is lekker bezig in Nederland. Ik las namelijk op Facebook dat ze plannen hebben om nog een Ironman evenement naar Nederland te halen, en wel een halve of 70.3. Deze gaat dan plaats vinden in en om Hoorn.
Eerste editie staat dan voor 2019 een paar weken voor Maastricht.
Als rasechte westfries vermoed ik dat ik een heel mooi evenement heb om naar uit te kijken als eerste ervaring met Ironman en als eerste halve. (tot nu alleen maar 1/8)

2

Re: 70.3 west friesland

Ik sta te popelen big_smile ik zie het wel zitten!

3

Re: 70.3 west friesland

Ik ook.

4

Re: 70.3 west friesland

Ik ken de omgeving niet zo, maar een extra halve afstand erbij is natuurlijk altijd mooi!

Vaak wordt er een lokaal succesvol evenement overgenomen door die grote labels. Deze is echt helemaal nieuw?

5 Laatst bewerkt door monkeloor (27-07-17 11:02:27)

Re: 70.3 west friesland

Hoe mooi West Friesland ook is, zou het echt de moeite waard zijn om daar een IM van te maken? Maw.; je fietst weer in de polder en ipv een normaal tarief (50-80eu) betaal je nu de hoofdprijs? Dan ga ik liever naar Leiderdorp of Didam oid (waarbij het geld ook nog eens naar de lokale vereniging gaat ipv naar een internationale organisatie.

Dus een nieuwe halve er bij; leuk! Dat het een IM is; mwoah tongue

6

Re: 70.3 west friesland

monkeloor schreef:

Dus een nieuwe halve er bij; leuk! Dat het een IM is; mwoah tongue

+1 Er is zeker plek op de kalender voor een mooie nieuwe halve, maar voor mij hoeft dat peperdure en hypercommerciële Ironman-circus ook niet zo. Leuk om een paar keer meegemaakt te hebben, maar doe mij maar de kleinere evenementen.

Louise

7 Laatst bewerkt door elderenbosch (27-07-17 19:01:53)

Re: 70.3 west friesland

Goed bericht! Ja, eens dat het een zeer commerciële organisatie is maar ik vind wel dat het bijzondere wedstrijden zijn. Ik beleef ze toch echt anders dan de minder grote / meer lokale wedstrijden. Waarbij ik ze overigens allebei leuk vind, maar de Ironmans toch wel wat unieks vind hebben (groot deelnemersveld, veel publiek, internationaal karakter, goede afgezette doorgaande wegen, goede verzorging van triathleten, topsfeer bij finish, minimaal 2 daags uitje, etc.). Voor mij reden om er 1 of 2 per jaar te doen naast alle gave 'lokale' wedstrijden die we hier ook al hebben.

8

Re: 70.3 west friesland

Ik ben er zeker bij, kom uit Hoorn dus deze wil ik echt niet missen.

Weet alleen niet of ik of meedoe als deelnemer of als toeschouwer... halve triathlon zit nog niet in mijn lange termijn planning... Maar misschien dat ik een uitzondering ga maken voor deze. Er is nog genoeg tijd om ervoor te trainen. big_smile

9 Laatst bewerkt door HansH (05-02-18 16:06:58)

Re: 70.3 west friesland

Ik beleef Ironmans inderdaad ook totaal anders dan gewone triathlons. Misschien is dat juist het verschil: een Ironman is een beleving en een Triathlon een wedstrijd. Zoiets als marathons en de NY marathon... Juist daarom denk ik niet dat ik meedoe. Woon in de regio en ken de omgeving. Bij een belevenis hoort ook een beetje een andere omgeving. Als ik mag kiezen tussen de 70.3 van Denemarken of die van Hoorn ben ik er snel uit cool

triathlon is 3x leuker!

10

Re: 70.3 west friesland

Is er al iets bekend op welke datum dit evenement gaat plaats vinden?
Vraag me namelijk af of dit vroeg of later in het jaar gaat worden.

In manibus vestris victoria est

11

Re: 70.3 west friesland

Met hetgeen wat ik gelezen had zou het een evenement zijn in voorbereiding op Maastricht dus denk ik vroeg in het seizoen maar...?

12

Re: 70.3 west friesland

Nog niets officieel, maar eerste week of tweede week van juli kwam ik tegen, zodat er een combi met Maastricht kan worden aangeboden. Dan zou het dus de eerste week van juli moeten zijn, lijkt me.

triathlon is 3x leuker!

13

Re: 70.3 west friesland

Hoever van te voren kondigt Ironman zijn evenementen normaal gesproken aan?
Ik hoor namelijk ook niet heel veel meer.

14

Re: 70.3 west friesland

Juli 2019, zie het andere topic hierover... (IM 70.3 in Nederland)

15

Re: 70.3 west friesland

Hedcandy schreef:

Juli 2019, zie het andere topic hierover... (IM 70.3 in Nederland)

Ok mooi. Bedankt !!

In manibus vestris victoria est

16

Re: 70.3 west friesland

Is er al iets meer bekend? Googlen levert in elk geval niets op.

Ik was gisteren in 'West-Friesland' met mijn honden en geloof dat hier best een mooi triathlonparcours te verzinnen is, erg benieuwd naar de nadere invulling van het evenement.

17

Re: 70.3 west friesland

iets in de buurt van Hoorn zou iets spelen/komen hoorde ik laatst ...

D.

18

Re: 70.3 west friesland

Ondanks in het gebied te wonen, heb ik hier ook nog niets verder van gehoord. Enige tijd geleden was de persconferentie welke hier besproken is, maar daarna radiostilte.

19

Re: 70.3 west friesland

De wedstrijd zal op een zondag gaan plaatsvinden, waarschijnlijk de eerste of tweede zondag in juli 2019. Het definitieve parcours wordt in de komende maanden uitgewerkt. Uitgangspunt is dat het parcours volledig autovrij is, er gefietst wordt over de Westfriese Omringdijk en de finish plaatsvindt op de Roode Steen in Hoorn.

Meer info in het bericht zelf:
https://transition.nl/2018/02/tweede-ir … friesland/

Is er al iets meer bekend? Googlen levert in elk geval niets op.

2e van boven in mijn zoekresultaten. smile

20

Re: 70.3 west friesland

Ja.... Dat is dus van februari... Sindsdien niets meer gehoord...

triathlon is 3x leuker!

21

Re: 70.3 west friesland

Gisteren een geweldig evenement in Maastricht gezien. Maar ik heb nergens iets gezien nog over de halve van West Friesland volgend jaar.
Iemand anders wel? Ik had het nu wel eens verwacht, had ook een mooi moment geweest.

22

Re: 70.3 west friesland

Ik heb er ook niets meer van gezien. Zal hopelijk binnenkort iets bekend van worden, anders moet ik mijn planning voor volgend jaar een beetje aanpassen.

23 Laatst bewerkt door elderenbosch (18-08-18 18:57:30)

Re: 70.3 west friesland

Omdat datum voor Maastricht nog niet vast staat zullen ze hier ook nog weinig over zeggen. Er wordt gezegd dat Maastricht mogelijk naar september verschuift, om meer hele afstanden te spreiden en dus mogelijk ook om mensen te verleiden beide afstanden te doen. Maar er is helemaal niets over Hoorn gezegd. Geloof dat in september in ieder geval meer duidelijk wordt over Maastricht. Dat lijkt mij dan ook logisch moment iets over Hoorn te zeggen.

24

Re: 70.3 west friesland

Volgens mij willen ze ook naar september omdat de huidige datum teveel in de vakantie ligt. Aan de andere kant valt het dan weer samen met Almere en zitten ze elkaar weer weg te concurreren. Wat dat betreft kan het beter naar voren worden gehaald.

25

Re: 70.3 west friesland

Er is nog niks zeker. De organisatie van de zwintriatlon richten dit jaar ook een halve in die is over enkele weken en die zouden volgend jaar ook onder het IM label willen gaan en dan zal er in Hoorn geen komen. Er word aan gewerkt maar eer alles in zijn plooi valt zal nog wel even aanslepen vrees ik.