26

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Overdrijven is een kunst. Heb de Polar al ruim 2 jaar, met een wetsuit geen centje pijn. Als je last hebt van het gewicht van de polar dan is er denk ik fysiek iets anders met je aan de hand.

27

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Louise schreef:
edj schreef:

En over het gewicht. Die paar gram maken het verschil niet ten opzichte van een foute banden keuze, je schoenen, teveel spek op de botten of andere zaken die je meezeult.

Nou... wel eens proberen te zwemmen met een blok beton aan je pols? Of je wetsuit eroverheen uitgetrokken? Ik vind juist op die plek gewicht en volume veel uitmaken.

Louise

+1 ik heb net voor de Garmin735 gekozen omdat hij wat kleiner, lichter en geen HRM band nodig heeft.

Dat laatste ben ik van terug gekomen, polsmeting is niet stabiel genoeg om betrouwbaar te zijn. Voor betrouwbare data heb je wel de band nodig.

28 Laatst bewerkt door elderenbosch (04-01-17 11:26:11)

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Natuurlijk zorgt 40 gram extra van een ander horloge er niet voor dat ik veel langzamer ga zwemmen. Maar ik moet zeggen dat de 735xt wel heel fijn om je pols zit. Dat heeft vooral te maken met de diameter en dikte van de klok en het bandje. Het verschil in gewicht merk je overigens wel ten opzichte van de Polar V800 die relatief zwaar is.

29

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Ben ik even wat gewichten aan het zoeken op de site van Garmin. Zie ik dat de Fenix 5x online staat. WOW dat ziet er wel heel spectaculair uit.

30 Laatst bewerkt door elderenbosch (04-01-17 14:14:45)

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

wilagro schreef:

Ben ik even wat gewichten aan het zoeken op de site van Garmin. Zie ik dat de Fenix 5x online staat. WOW dat ziet er wel heel spectaculair uit.

Hier vind je wel wat leuke vergelijkingen: https://www.dcrainmaker.com/2016/06/gar … eview.html.

Plaatje hieronder heb ik even geleend. De 735xt staat er niet tussen maar is 41 gram (zie link hierboven).

31 Laatst bewerkt door ic3d (04-01-17 14:23:44)

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Ik heb zelf een Suunto Ambit3s en ben erg tevreden. GPS is snel en zeer nauwkeuring (ook bij het zwemmen). Hartslag heeft in ruim een half jaar tijd één keer een paar minuten flink afgeweken, verder lijkt het gewoon goed. Enige twee minpunten die ik heb zijn het tellen van baantjes in het zwembad. Dat gaat in 75% van de gevallen goed, maar in 25% van de gevallen missen wel eens 1 of 2 baantjes op 2KM in een 25m bad. Dat is wel te overzien, zeker omdat ik niet afzet (om te simuleren alsof ik écht aan één stuk zwem). Verder is hij vrij dik, maar dat geldt voor de meeste horloges in dit prijssegment en daaronder.

De online tool is overigens heel informatief. Ik vond het de koop zeker waard.

32

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

wilagro schreef:

Ben ik even wat gewichten aan het zoeken op de site van Garmin. Zie ik dat de Fenix 5x online staat. WOW dat ziet er wel heel spectaculair uit.

WOW! Ben ik net een half jaar blij met mij Fenix 3....

triathlon is 3x leuker!

33

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

HansH schreef:
wilagro schreef:

Ben ik even wat gewichten aan het zoeken op de site van Garmin. Zie ik dat de Fenix 5x online staat. WOW dat ziet er wel heel spectaculair uit.

WOW! Ben ik net een half jaar blij met mij Fenix 3....

WOW en de prijs voor de 5x! lol

34

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Sowieso aan de prijs, basic model is €599 zonder hartslagband of iets... Auw!

35

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Arnoutdv schreef:

Sowieso aan de prijs, basic model is €599 zonder hartslagband of iets... Auw!

https://www.dcrainmaker.com/2017/01/han … pping.html

triathlon is 3x leuker!

36

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Opdenduur begint het toch wel duur te worden he, 599 voor een toestel dat eigenlijk maar een fractie meer kan dan eentje dat maar de helft kost. Je gaat er zeker niet harder van lopen, fietsen of zwemmen denk ik :-)

37

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Ik heb al 2 jaar de Forerunner 910XT icm Garmin 1000
Best tevreden van

38

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Ik vind bij deze versie dan ook alleen de X variant maar de grote vooruitgang met kaartweergave. De overige zijn inderdaad niet heel veel meer dan een F3. Maar ik blijf het bizar vinden wat ze allemaal in een horloge weten te stoppen.
Nu heb ik dus recentelijk een edge 820 gekocht, en niet ver daarvoor een vivosmart HR. Als ik dit had geweten, dan had ik  wel gewacht met kopen van die 2 en mijn Fenix 2 ingeruild voor deze 5X.

39

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Ik wilde mijn 910 al gaan vervangen door waarschijnlijk de Fenix 3, maar nu wacht ik wel even op de Fenix 5x. Ook mooi als horloge voor dagelijks gebruik. Of ik er harder door ga is verder van volstrekt secundair belang natuurlijk. Hopelijk snel leverbaar, maar op zijn vroegst maart zo te zien.

40

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Hoi,

Ik twijfel op dit moment tussen de
- fenix 5 (supermooi)
- fr 935 (iets goedkoper)
- v800 (nice maar verouderd en lees minder goeie dingen hierover)
- m600 (nog geen uigemaakte mening)

Jullie ervaringen?

41 Laatst bewerkt door elderenbosch (31-07-17 23:22:49)

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Ik heb de Garmin 935 en vind het echt een super horloge. Hiervoor had ik de 920XT en 735XT. Beide ook prima alternatieven. Toch voor de 935 gegaan vanwege de lange batterijduur in GPS modus (+/- 24 uur). De 920 is prima als je geen pols-hartslagmeter wilt. De 735XT is prima als je dat wel wilt en een batterijduur van +/- 11 uur in GPS prima vindt. De 735 en 925 vind ik overigens optisch iets mooier, maar dat is smaak. En ik vind ze iets lekkerder om je pols zitten.

42

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

LokiCol schreef:

Hoi,

Ik twijfel op dit moment tussen de
- m600 (nog geen uigemaakte mening)

Jullie ervaringen?

Mooi klokje maar M600 heeft toch geen multisport functie?

43

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Hier een Garmin Fenix 3. Heel tevreden mee. Gebruik hem met hardlopen, zwemmen in bad en zojuist in open water.
Bij buiten zwemmen krijg je van de GPS altijd mooie tekeningen...
Niet altijd even nauwkeurig, maar wanneer een GPS een momentje van 2 a 3 meter afwijking heeft, ziet dat er erger uit dan het is... aan het einde zal het wel kloppen ;-)

44

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

ArnoJ schreef:

Hier een Garmin Fenix 3. Heel tevreden mee. Gebruik hem met hardlopen, zwemmen in bad en zojuist in open water.
Bij buiten zwemmen krijg je van de GPS altijd mooie tekeningen...
Niet altijd even nauwkeurig, maar wanneer een GPS een momentje van 2 a 3 meter afwijking heeft, ziet dat er erger uit dan het is... aan het einde zal het wel kloppen ;-)

Zigzag je volgens de GPS niet heel erg dan? Mijn TomTom meet op die manier 100en meters extra, en wordt dus erg onnauwkeurig.

Ik zou juist vanwege de nauwkeurigheid bij het zwemmen, zeker in het binnenbad, een Fenix 3 willen. Ben al een tijdje op zoek naar een goede tweedehands, maar weet niet hoe hard bijv. de batterij achteruit gaat. Hoe is dat bij jou?

45

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

LindaRotterdam schreef:
ArnoJ schreef:

Hier een Garmin Fenix 3. Heel tevreden mee. Gebruik hem met hardlopen, zwemmen in bad en zojuist in open water.
Bij buiten zwemmen krijg je van de GPS altijd mooie tekeningen...
Niet altijd even nauwkeurig, maar wanneer een GPS een momentje van 2 a 3 meter afwijking heeft, ziet dat er erger uit dan het is... aan het einde zal het wel kloppen ;-)

Zigzag je volgens de GPS niet heel erg dan? Mijn TomTom meet op die manier 100en meters extra, en wordt dus erg onnauwkeurig.

Ik zou juist vanwege de nauwkeurigheid bij het zwemmen, zeker in het binnenbad, een Fenix 3 willen. Ben al een tijdje op zoek naar een goede tweedehands, maar weet niet hoe hard bijv. de batterij achteruit gaat. Hoe is dat bij jou?

Ik heb aan het begin van dit jaar een Fenix 3 nieuw gekocht voor ik meen een euro of 270 en gebruik deze ook als mijn dagelijkse horloge. De batterij gaat lang mee, uiteraard afhankelijk van hoe vaak en hoe lang ik GPS gebruik. Maar met normale trainingsweken moet ik hem elke 4/5 dagen opladen. Of de batterij snel veel minder wordt weet ik niet, maar er is dus wel wat ruimte om iets slechter te worden.

46

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

In het zwembad is het top! Als je 80 wilt doen en raakt ergens de tel kwijt.....
En de batterij is prima. Inderdaad afhankelijk wat je aan hebt staan. Het laden ervan gaat ook snel.
Ik ben door de veelzijdigheid er blok mee.

47

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Joslyn schreef:
LokiCol schreef:

Hoi,

Ik twijfel op dit moment tussen de
- m600 (nog geen uigemaakte mening)

Jullie ervaringen?

Mooi klokje maar M600 heeft toch geen multisport functie?

Inderdaad, daarvoor moet je bij de V800 zijn, maar daar lees ik jammer genoeg weinig positiefs over.

48

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

ArnoJ schreef:

Hier een Garmin Fenix 3. Heel tevreden mee. Gebruik hem met hardlopen, zwemmen in bad en zojuist in open water.
Bij buiten zwemmen krijg je van de GPS altijd mooie tekeningen...
Niet altijd even nauwkeurig, maar wanneer een GPS een momentje van 2 a 3 meter afwijking heeft, ziet dat er erger uit dan het is... aan het einde zal het wel kloppen ;-)

Ik heb wel gehoord/gelezen dat de hoogtemeter van de fenix 5 (basis vd fenix 3) totaal nie accuraat is. Als men de fenix 5 hoogtemeters over een fietstocht zou vergelijken met strava, scheelt dat je soms dik 20%. Dat vind ik wel niet meer ok.
Maar voor de rest ben ik ook wel geneigd om naar de fenix-reeks te gaan. Haryslagmeting aan de pols zou vrij ok zitten en je hebt nog de kans om band aan te doen, de gps blijkt goed te werken, en de technische vernuftigheid is gewoon top e.

49

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

LokiCol schreef:
Joslyn schreef:
LokiCol schreef:

Hoi,

Ik twijfel op dit moment tussen de
- m600 (nog geen uigemaakte mening)

Jullie ervaringen?

Mooi klokje maar M600 heeft toch geen multisport functie?

Inderdaad, daarvoor moet je bij de V800 zijn, maar daar lees ik jammer genoeg weinig positiefs over.

V800 functioneert prima hoor. Ik gebruik dit horloge al jaren voor allerlei activiteiten en zonder problemen. In het verleden wel eens problemen gehad, maar die zijn door Polar service netjes opgelost. Wellicht een tweedehands via marktplaats aanschaffen en een nieuwe H10 HRM ontvanger.

Ondanks zijn leeftijd is de techniek is nog steeds goed. Zie deze review bijvoorbeeld. http://fellrnr.com/wiki/Polar_V800

50

Re: GPS horloge (Polar vs Garmin vs ......?)

Deem76 schreef:
LokiCol schreef:
Joslyn schreef:

Mooi klokje maar M600 heeft toch geen multisport functie?

Inderdaad, daarvoor moet je bij de V800 zijn, maar daar lees ik jammer genoeg weinig positiefs over.

V800 functioneert prima hoor. Ik gebruik dit horloge al jaren voor allerlei activiteiten en zonder problemen. In het verleden wel eens problemen gehad, maar die zijn door Polar service netjes opgelost. Wellicht een tweedehands via marktplaats aanschaffen en een nieuwe H10 HRM ontvanger.

Ondanks zijn leeftijd is de techniek is nog steeds goed. Zie deze review bijvoorbeeld. http://fellrnr.com/wiki/Polar_V800

Deze vergelijkende site had ik nog niet gevonden. Bedankt.
Maar het versterkt wel alleen maar mijn goesting om toch voor de fenix 5 te gaan. Al is die wel belachelijk duur.