1

Onderwerp: Marlous

Hoi,

Bij deze stel ik me voor...
Ik ben Marlous, 34, mama van 2 jonge kids. Best sportief en fanatiek aangelegd. Deed al racefietsen, sinds 2 jaar hardlopen, nu begonnen met borstcrawlcursus....
En mij opgegeven voor mijn eerste 1/8 triatlon smile

Iedereen veel sportplezier toegewenst!!

Groetjes Marlous

2

Re: Marlous

Marlous welkom! Welke 1/8e ga je doen? En kan je al een beetje zwemmen of start je van 0?

3

Re: Marlous

Hey Marlous,

Ben ook benieuwd wat je eerste wordt.
Veel succes bij je trainingen en keep us posted!

Tim

4

Re: Marlous

Hey Marlous,

Leuk om iemand in hetzelfde "schuitje" hier te ontmoeten. Ben zelf 33, 2kids en net begonnen met trainen. Voorgenomen om 3x per week te trainen en inmiddels vol enthousiasme 5x per week. Wel een uitdaging met kids en werk. Ik ben benieuwd hoeveel jij traint en hoe je dit combineert met gezinsleven.

5

Re: Marlous

Goh, wat een leuke reacties

6

Re: Marlous

Dus bij deze de punten op een rij:
Ik kan nog niet heel goed zwemmen, was wel al een tijdje bezig met baantjes trekken, maar dan schoolslag. Dus dat is ook mijn zwakkere punt.
Ik heb mij ingeschreven voor de 1/8  van Dijk in Veenendaal en dan in de vrouwendivisie.
Ik sport 4x per week, 2 keer lopen, 1x zwemmen, 1x fietsen

Ik wilde de 1/16 doen van de Vrouwentriathlon, maar door mijn enkel mocht ik die niet lopen van de fysio. Dus ik krijg het nu al benauwd dat ik mij voor zo'n evenement heb ingeschreven Whahaha, want ik had graag al zo n evenement willen meemaken om de wissels te ervaren.
Maar goed, gaat om het uitlopen en meedoen (hoop dat ik me kan inhouden en niet tot het gaatje ga)

Vorig jaar stond ik te supporten bij de triatlon van Veenendaal, en toen dacht ik, Wil ik ook.... dus bij deze

7

Re: Marlous

Succes! Ik kan me nog herinneren hoe nerveus ik was voor mijn eerste 1/8ste, en hoe maf ik het vond dat dat een 'sprint' werd genoemd! Die eerste was nog geen 2 jaar geleden en dit weekend hoop ik mijn eerste halve te volbrengen...Voorzichtig met je enkel en geniet van de wedstrijd!

8

Re: Marlous

Welkom en veel succes Marlous!

9

Re: Marlous

Hoi Hoi,

Ik zou nog verslag doen van mijn eerste triathlon ervaring smile

Dat viel helemaal niet tegen, 1:27:56 was de eindtijd, beter dan verwacht..
Met zwemmen ben ik niet eens begonnen aan borstcrawl, om energie te besparen. Tis toch kijken hoe je uitkomt aan het einde.
Eerste wissel ging heel vlot, ik zat zo op de fiets, met fietsen ingehouden (had ik als tip meegekregen) het was wel heel mooi rustig weer met weinig wind.
Wat ik vervelend vond was het lopen op fietsschoenen naar de wissel voor hardloopschoenen. Vanwege een enkelblessure deed ik dat rustiger aan. Gewisseld, rustig dribbelend naar de start van het hardlopen en weer verder.

Ik had alleen van te voren veels te veel gedronken dus moest heeeeeel nodig naar de wc tijdens het lopen, en dat was heel irritant (maar wel een leer voor de volgende keer)

Ik ben er heel tevreden mee voor een eerste keer, volgend jaar weer!! Maar dan met een scherpere tijd....tussen de 1:15 en 1:20... Ik heb nog een heel jaar smile

10

Re: Marlous

Haha, ken je deze al: http://www.vrouwentriathlon.nl/tips-n-t … n-plassen/ ?

Als je het lopen op fietsschoenen vervelend vindt kun je gaan oefenen met je schoenen aan je fiets laten, op blote voeten lopen en je schoenen dus op de fiets aantrekken. Zie bijvoorbeeld dit oude onderwerp: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2579

Louise