1 Laatst bewerkt door elderenbosch (07-08-17 18:07:20)

Onderwerp: Ironman Maastricht 2017

Er was nog helemaal geen topic!

Heb zelf echt een fantastische race gehad. Vorig jaar was het mijn eerste hele in 11:06. Dit jaar gehoopt op 10:30 als alles mee zou zitten. En dat zat het... 9:47, gewoon sub 10 gehaald! 8e in agegroup (30-34) en daarmee maar 3 plekken / 14 minuten van Kona verwijderd. Echt bizar, nooit durven dromen. Verslag volgt later. Tijden.... Swim 58:20, Bike 5:04:51, Run 03:35:46

Overigens was het (fiets)parcours nu echt 10x beter en ook een paar kleine aanpassingen in het lopen waren prima.

2

Re: Ironman Maastricht 2017

Gefeliciteerd! Super dat je op zo'n dag het beste eruit hebt gehaald!
Ben je nog naar de medaille ceremonie (of hoe dat ook heet) gegaan? Zou je naar Kona zijn gegaan als plekken doorgeschoven werden?

3

Re: Ironman Maastricht 2017

Wow, wat een tijd, geweldig zeg! Zou je een Konaslot hebben geaccepteerd? Ik begreep dat er best veel werd doorgerold.

Benieuwd naar je verhaal, met name over het fietsen en wat er nodig is om die bikesplit te realiseren (je reed niet toevallig met een vermogensmeter)?

4

Re: Ironman Maastricht 2017

Mooie prestatie en aangezien je nog vrij jong bent zit er zeker nog rek op om jezelf te verbeteren.

5 Laatst bewerkt door VDH (08-08-17 09:58:10)

Re: Ironman Maastricht 2017

Wat een mooi resultaat, gefeliciteerd! Een behoorlijke verbetering van je tijd. Ben wel nieuwsgierig of je daar een verklaring voor hebt? Ervaring? meer/ beter/ anders getraind. Of ben je gewoon een ruwe diamant...

6

Re: Ironman Maastricht 2017

Wow die fietstijd zeg.

Kom maar op met dat verslag. Nog meer forummers die daar aan de start stonden?

7

Re: Ironman Maastricht 2017

niet aan de start.. Wel aan de kant.. Eerst op de halembaye en vanaf 5 uur bij de finish..

De sfeer was top, het weer geweldig en ik kreeg enorm veel zin om ook weer een hele te gaan doen ergens.. smile misschien toch mijn 1 seizoen per 3-4 jaar inruilen voor 1 per 2? 

Anyhow de tijden waren er scherp overal in vergelijking met vorig jaar (Maca944 heeft vast zijn statistiekjes wel bij de hand om mijn gevoel te bevestigen smile). Het weer was fantastisch, fietsparkoers zwaar verbeterd (qua snelheid, wegdek) en nu 176-177 ipv 182km (dat helpt natuurlijk ook).

Ik vond het een topdag en de meeste atleten die ik gesproken heb ook!

@elderenbosch fantastische tijd! volgend jaar Kona! Begin maar vast met sparen smile

8

Re: Ironman Maastricht 2017

Het voorbije weekend heb ik mijn vuurdoop gehad op de volledige afstand.
Ik zou tevreden zijn geweest met alles onder 12u, maar ergens in mijn hoofd wou ik toch onder de 11u grens duiken.

Ik heb mezelf overtroffen door tijdens mijn eerste full distance (en allereerste marathon) ooit te eindigen op 10u04!
zwemmen 1u03 – fietsen 5u18 – lopen 3u29

Ik zal ook later een verslag posten

9

Re: Ironman Maastricht 2017

el gordo schreef:

Het voorbije weekend heb ik mijn vuurdoop gehad op de volledige afstand.
Ik zou tevreden zijn geweest met alles onder 12u, maar ergens in mijn hoofd wou ik toch onder de 11u grens duiken.

Ik heb mezelf overtroffen door tijdens mijn eerste full distance (en allereerste marathon) ooit te eindigen op 10u04!
zwemmen 1u03 – fietsen 5u18 – lopen 3u29

Ik zal ook later een verslag posten


Wow!! Van harte! toptijd!!!

10

Re: Ironman Maastricht 2017

Vanzella schreef:
el gordo schreef:

Het voorbije weekend heb ik mijn vuurdoop gehad op de volledige afstand.
Ik zou tevreden zijn geweest met alles onder 12u, maar ergens in mijn hoofd wou ik toch onder de 11u grens duiken.

Ik heb mezelf overtroffen door tijdens mijn eerste full distance (en allereerste marathon) ooit te eindigen op 10u04!
zwemmen 1u03 – fietsen 5u18 – lopen 3u29

Ik zal ook later een verslag posten


Wow!! Van harte! toptijd!!!

Doelstelling gehaald dus, onder de 11 uur lol

Wat een toptijd, gefeliciteerd!

11

Re: Ironman Maastricht 2017

Zondag 6 augustus.  Ironman Maastricht.
Mijn eerste volledige triathlon als doel voor 2017.  Geen stress, geen zenuwen, geen faalangst.
Maar ik had mezelf wel een doel gegeven.  Ookal was tevreden geweest met alles onder 12u, ik had graag een finishfoto waarop 10u59 op stond vermeld. Of minder! 

Mijn wekker liep af om 4u20 na een toch behoorlijke nachtrust.  Mezelf langzaam aan klaar gemaakt en dan ben ik richting ontbijtruimte vertrokken van het hotel, waar al mededeelnemers hun ontbijt naar binnen werkten.  Niet veel later naar de wisselzone vertrokken voor de laatste voorbereidingen;
1 bidon in het frame, mijn bidon op het stuur gevuld met water en zout en als laatste al mijn energierepen ontdaan van hun plastic jasje zodat ik ze direct uit mijn frametas kon nemen tijdens de wedstrijd.

De dag ervoor had ik nog snel een papiertje gemaakt waarop  ik de kilometers had geschreven van de bevoorradingen op het fietsparcours.
Mijn grootste angst was de 4de discipline – voldoende eten en drinken.  Tijdens trainingsritten durfde ik daarin wel eens te falen…
Ik had mezelf opgelegd om telkens een volledige bidon op te drinken en op elke bevoorrading een nieuwe aan te nemen.

Toen het 7u was, dan maar de wetsuit aangetrokken om in de startrij te gaan plaatsnemen.
Tijdens mijn halve triathlon als voorbereiding had ik 1.9km gezwommen in 32’, dus neem ik braafjes plaats in het vak tussen 1u – 1u10.

Uiteindelijk tegen +-7u30 het water kunnen induiken voor de +-3.8km zwemmen.  Groot was mijn verbazing dat ik bij de Australian exit nog maar 28’ op de teller had staan, nog groter was diezelfde verbazing dat ik na de zwemproef 1u03 op mijn horloge las!
Ik had nochtans op een rustig tempo gezwommen; rustig door de neus blijven uitademen, wat letten op de juiste techniek, …
Zou ik dan – voor misschien de eerste keer – recht hebben gezwommen in plaats van te zigzaggen in het water?

Toen ik in de tent aankwam, was er een zeer gemoedelijke sfeer; er werd rustig gewandeld, rustig zoeken naar een plekje om je om te kleden, … Tja, mijn tijd liegt er niet op, net iets meer dan 7 minuten voor T1…

Dan de fiets op, om de 180km te volbrengen – nu ja, net iets minder.

Ik had het parcours op voorhand verkend, dus ik wist dat het een ronde perfect was te verdelen in 3 zones:
1.  km 1 tem km 40: de zone waarin we de meeste hoogtemeters kregen
2. Km 41 tem km 62: de rolling hills tussen Hallembaye en het kanaal
3. Km 63 tem km 90: de vlakke zone.

Ik vind dalen op de fiets verschrikkelijk, maar ik klim wel graag.  De eerste 40km heb ik me dan ook laten gaan met slechts een beperkte blik om mijn hartslagmeter.
Het was vooral genieten van de sfeer om de beklimmingen dat we onder onze wielen voorgeschoteld kregen.  De rolling hills konden snel worden gereden en zone aan het kanaal was nog sneller.

Bij de 2de ronde was er wel wat wind komen opzetten, welke vooral voelbaar was op de “rolling hills”,
ofwel het gedeelte tussen Hallembaye en Riemst/Bilzen.  Het tempo zakte, maar ook de hartslag ging wat naar beneden.
We hebben van een nadeel dan maar een voordeel proberen te maken: relatieve rust nemen tijdens de wedstrijd zodat de krachten later nog kunnen worden ontplooid.
Soms vond ik de 2de rond een beetje eenzaam: het deelnemersveld lag al zo ver uit elkaar dat je amper een mede-triatleet voor of achter je zag.

Op voorhand had ik wat angst van de houten bruggen, maar deze waren goed aangegeven door de organisatie en perfect te nemen.  Een geluk dat het niet regende, ik kan me perfect inbeelden dat het vorig jaar gevaarlijk was op deze bruggen.

In T2 heb ik het wederom rustig aan gedaan, getuige mijn tijd van 0u06.
Al moet ik wel toegeven dat ik toen een korte date heb gehad met één van de Toi-Toi’s.

Dan, als dessert de marathon.  Hier had ik het meeste angst voor.
Nog nooit een marathon gelopen, maar dat was van ondergeschikt belang.  Eind juni heb ik een ontsteking opgelopen in mijn achillespees waardoor ik eigenlijk moest stoppen met lopen.
Ik heb van mijn huisarts een paardenmiddel gevraagd en gekregen zodat mijn achillespees op 5 weken tijd volledig zou genezen.
Omdat ik mijn “loopspieren & -conditie niet wou verliezen, heb ik toch nog in beperkte mate blijven joggen.  Achteraf bleek dit de juiste keuze…

Net als bij het fietsen had ik ook hier een plan waarvan ik niet zou afwijken;
bescherm jezelf tegen de 4de discipline! 
Dit betekende dat ik bij elke bevoorrading +-5 a 10 seconden zou stoppen.
Net voldoende om een volledig bekertje drank naar binnen te werken in plaats van te drinken tijdens het lopen en telkens een half bekertje naast mijn mond uit te kieperen.
Mijn plan leek – voor mij althans – een goed plan.  Zelfs al had ik nog nooit een marathon gelopen, de man met de hamer heb ik niet ontmoet.  Ik kreeg uiteraard wel even een klopje, na ongeveer 25-28km, omdat het steeds pijnlijker begon te worden om terug te vertrekken na een korte drankpauze.

Achteraf gezien; zou ik iets anders doen?
JA:       die wissel moet toch veel vlotter kunnen
NEEN:  mijn drankstrategie heeft me tot aan de finish gebracht zonder echt mentaal/fysiek dipje…  Dat ik een aantal keer het parcours heb moeten verlaten om te plassen neem ik er met plezier bij!


Hieronder de gegevens volgens mijn GPS (horloge en Edge 800)


Swim      1u03   
T1      0u07   
Bike      5u18    178 km – 1.190 hm
T2      0u06   
Run      3u29    41.900m – 200 hm

Eindtijd    10u04   

I’m an Ironman,
a proud one!

12

Re: Ironman Maastricht 2017

Top gedaan man, gefeliciteerd! Wereldprestatie cool

13 Laatst bewerkt door elderenbosch (08-08-17 18:16:26)

Re: Ironman Maastricht 2017

Hier is mijn verslag te vinden: http://elderenbosch.com/blog/?page_id=242
Ook van mijn voorbereiding een verslagje

Maca944 schreef:

Wow, wat een tijd, geweldig zeg! Zou je een Konaslot hebben geaccepteerd? Ik begreep dat er best veel werd doorgerold. Benieuwd naar je verhaal, met name over het fietsen en wat er nodig is om die bikesplit te realiseren (je reed niet toevallig met een vermogensmeter)?

Ik zou zeker gegaan zijn. Nu geen teleurstelling hoor. Afgelopen jaar best veel in zwemmen en fietsen geinvesteerd. Letterlijk en figuurlijk. Maar ook de coaching en schema's van Steff Overmars maakt mij enorm veel sterker. Volgend jaar powermeter! Fietsen vooral veel intervallen het hele jaar door.

VDH schreef:

Wat een mooi resultaat, gefeliciteerd! Een behoorlijke verbetering van je tijd. Ben wel nieuwsgierig of je daar een verklaring voor hebt? Ervaring? meer/ beter/ anders getraind. Of ben je gewoon een ruwe diamant...

Niet eens meer getraind. Ik denk dat de basis die ik voor mijn eerste gelegd hebt mij heel veel heeft gebracht. En dus wel veel aandacht aan zwemtechniek besteed en bij fietsen zoals gezegd, veel intervallen!

14

Re: Ironman Maastricht 2017

Mag ik als teamleader van het zwemgedeelte ook reageren? Wat een topdag was dat zondag... alleen maar positieve reacties, nul reddingen, nul uitvallers tijdens het zwemmen en niemand te laat binnen!

Wij hebben genoten! Nog aanmerkingen of tips voor het zwemparcours voor volgend jaar?

15

Re: Ironman Maastricht 2017

mielclaessens schreef:

Mag ik als teamleader van het zwemgedeelte ook reageren? Wat een topdag was dat zondag... alleen maar positieve reacties, nul reddingen, nul uitvallers tijdens het zwemmen en niemand te laat binnen!

Wij hebben genoten! Nog aanmerkingen of tips voor het zwemparcours voor volgend jaar?

Ha Miel, helemaal top weer dat je hier meteen feedback komt halen. Zwemmen was volgens mij prima. Ik vroeg mij af waarom het 3.9 kilometer was? Ik dacht dat ik teveel had gezwommen maar ook in de officiele Ironman uitslag werd 3,9km vermeld. Daarnaast hier en daar wat planten, maar kan mij voorstellen dat het bijna niet te doen is om dat te maaien.

16

Re: Ironman Maastricht 2017

elderenbosch schreef:
mielclaessens schreef:

Mag ik als teamleader van het zwemgedeelte ook reageren? Wat een topdag was dat zondag... alleen maar positieve reacties, nul reddingen, nul uitvallers tijdens het zwemmen en niemand te laat binnen!

Wij hebben genoten! Nog aanmerkingen of tips voor het zwemparcours voor volgend jaar?

Ha Miel, helemaal top weer dat je hier meteen feedback komt halen. Zwemmen was volgens mij prima. Ik vroeg mij af waarom het 3.9 kilometer was? Ik dacht dat ik teveel had gezwommen maar ook in de officiele Ironman uitslag werd 3,9km vermeld. Daarnaast hier en daar wat planten, maar kan mij voorstellen dat het bijna niet te doen is om dat te maaien.

Het was volgens mijn gps toch echt 3.8.... en die planten.. tja. Ik kan je het filmpje van het maaien sturen maar goed we moeten toch iets doen om het niet op een zwembad te laten lijken he...;-)

17

Re: Ironman Maastricht 2017

mielclaessens schreef:
elderenbosch schreef:
mielclaessens schreef:

Mag ik als teamleader van het zwemgedeelte ook reageren? Wat een topdag was dat zondag... alleen maar positieve reacties, nul reddingen, nul uitvallers tijdens het zwemmen en niemand te laat binnen!

Wij hebben genoten! Nog aanmerkingen of tips voor het zwemparcours voor volgend jaar?

Ha Miel, helemaal top weer dat je hier meteen feedback komt halen. Zwemmen was volgens mij prima. Ik vroeg mij af waarom het 3.9 kilometer was? Ik dacht dat ik teveel had gezwommen maar ook in de officiele Ironman uitslag werd 3,9km vermeld. Daarnaast hier en daar wat planten, maar kan mij voorstellen dat het bijna niet te doen is om dat te maaien.

Het was volgens mijn gps toch echt 3.8.... en die planten.. tja. Ik kan je het filmpje van het maaien sturen maar goed we moeten toch iets doen om het niet op een zwembad te laten lijken he...;-)

Ik had ook 3.9, maar ik zwem dan ook niet perfect in een rechte lijn :-)

Misschien 1 kleine opmerking;
in het heen zwemmen naar de Australian exit lagen er op een gegeven moment kleine witte boeien aan de linkerkant.
Ik heb gemerkt dat dit is omdat er daar onder water redelijk wat stenen/rotsen liggen... (auw mijn grote teen :-) ).
Misschien dat dit vermeld kan worden tijdens de racebriefing?

Los daarvan, was het zwemmen perfect geregeld; meer dan voldoende gele/oranje boeien als referentie, voldoende vrijwilligers als begeleiding in en uit het water, voldoende kayakkers om in te grijpen waar nodig, ...

Keep up the good work Emiel!!

18

Re: Ironman Maastricht 2017

Wow mooie prestaties mannen, echt zo tof om jullie verslagen te lezen!

19

Re: Ironman Maastricht 2017

el gordo schreef:
mielclaessens schreef:
elderenbosch schreef:

Ha Miel, helemaal top weer dat je hier meteen feedback komt halen. Zwemmen was volgens mij prima. Ik vroeg mij af waarom het 3.9 kilometer was? Ik dacht dat ik teveel had gezwommen maar ook in de officiele Ironman uitslag werd 3,9km vermeld. Daarnaast hier en daar wat planten, maar kan mij voorstellen dat het bijna niet te doen is om dat te maaien.

Het was volgens mijn gps toch echt 3.8.... en die planten.. tja. Ik kan je het filmpje van het maaien sturen maar goed we moeten toch iets doen om het niet op een zwembad te laten lijken he...;-)

Ik had ook 3.9, maar ik zwem dan ook niet perfect in een rechte lijn :-)

Misschien 1 kleine opmerking;
in het heen zwemmen naar de Australian exit lagen er op een gegeven moment kleine witte boeien aan de linkerkant.
Ik heb gemerkt dat dit is omdat er daar onder water redelijk wat stenen/rotsen liggen... (auw mijn grote teen :-) ).
Misschien dat dit vermeld kan worden tijdens de racebriefing?

Los daarvan, was het zwemmen perfect geregeld; meer dan voldoende gele/oranje boeien als referentie, voldoende vrijwilligers als begeleiding in en uit het water, voldoende kayakkers om in te grijpen waar nodig, ...

Keep up the good work Emiel!!

Vorig jaar lag daar niks, dit jaar een ballenlijn... volgend jaar dezelfde drijvers als rond het gouvernement!

20

Re: Ironman Maastricht 2017

Even geregistreerd om m'n complimenten te geven over zwemparcours, dat was fantastisch. Ik vraag me alleen erg af waarom het laatste stukje 'tegen de stroom in' bij het gouvernement zo snel leek te gaan. Voor m'n gevoel leek het daar met de stroom mee te zijn.

Tip is wel om te trainen met heuvels,... die braken me op een gegeven moment op met fietsen

--

Qua race dag ging het prima, rond 0500 de wekker om rustig aan wat havermout naar binnen te stoppen en kalmpjes aan naar de start te wandelen. Daar aangekomen waren de fietsen natgeregend wat me enigszins zorgen baarde over het parcours, ben immers een mooi-weer-fietser. Wachten voor de start viel me erg zwaar door zenuwen, het was immers de eerste keer een volledige afstand. In m'n hoofd blijven herhalen "it's just another swim, bike, run" hielp tot zekere hoogte.

Een goede 40 minuten na de professionals het water ingedoken waardoor de zenuwen per direct plaatsmaakten voor een goed gevoel: "je bent bezig, hier heb je een half jaar voor getraind; dit kun je!". Zwemmen ging de eerste helft soepeler dan verwacht, ondanks dat ik m'n wetsuit nog maar voor de 5e keer aan had. Zoals gezegd het laatste stuk echt het gevoel gehad dat ik over het water gleed. Bij de Australian exit omhoog geholpen door twee vrijwilligers en zig-zaggend naar de andere kant van het eilandje gewaggeld. Door de ietwat gladde matten moest ik het hellinkje afrennen en het water in duiken omdat ik anders waarschijnlijk zou uitglijden en vallen (Tip voor volgend jaar: leg een strook vloerbedekking neer voor wat meer grip met de blote voeten). Terugweg als een speer gezwommen, stroming mee: heerlijk. Tot het moment dat ik een plant op m'n hoofd aantrof,... pfff, maar niets aan de hand; even stoppen, met een boogje weggooien naar de zijkant en weer door. Laatste stukje terug tegen de stroom in leek het alsof we door olie moesten zwemmen, maar stug volhouden en na 1:16 tevreden uit het water stappen. (ter referentie: in het zwembad zwem ik, welliswaar zonder wetsuit, 1:30 over 4km)

Gelukkig stond m'n fiets dicht bij de wisseltenten, snel fiets pakken en naar de fietsstart lopen. Fietsen startte prima, wellicht zelfs een beetje overenthousiast. De eerste ronde kwam ik vrij goed door, al lukte het de eerste 3 hulpposten me niet te identificeren van wie ik een energybar moest pakken waardoor m'n eet-strategie niet helemaal perfect uitpakte. Later gewoon gestopt bij de hulpposten om een aantal halve repen naar binnen te duwen en weer de fiets op te stappen. Het laatste stuk van de fiets-ronde was fantastisch: langs het kanaal (/rivier?) fietsen met een zacht briesje, heerlijk; lijkt op m'n trainingsrondje rond de haarlemmermeer! Op naar de markt over de kasseien (oh wat zou ik die graag overslaan) en de tweede ronde in. Rond de 130 km begint m'n onderrug te zeuren, misschien is 1x per week op de racefiets trainen toch niet voldoende geweest? Compenseren door buikspieren aan te spannen lijkt te lukken, ideaal! Na 6:02 van de fiets gestapt met een zeer content gevoel, half uur sneller dan gepland, ideaal!

Van te voren dacht ik dat het hardlopen relatief gezien het eenvoudigst zou worden, dat is immers mijn sport. Simpel plan: een uur per rondje lopen dan haal je het misschien zelfs onder de 4 uur. Fietsschoenen uit, op bankje gaan zitten, pats; kramp in pees/spier aan de zijkant van m'n rechtervoet aan de kant van het kleine teentje, oeps dat wordt nog wat! Compressiekousen aan, realiseren dat links en rechts omgewisseld zijn dus nogmaals compressiekousen aan, schoenen strikken en de eerste stapjes hard proberen te lopen. Dat gaat goed! Gelukkig niet het backup plan van 8 uur wandelen direct in hoeven te zetten. Mijn langste training was 25 kilometer hardlopen, dus doel is om rond die afstand eens te evalueren hoe het gaat. Bij kilometer 24 wordt het gebrek aan balans door kapotte buik- en rugspieren van het fietsen me écht te veel om nog stug door te harken. Even stil staan bij de support-crew en herevalueren; wat nu? hoe lang ben ik bezig? hoe lang heb ik nog? Op dat punt was ik ongeveer 9:45 onderweg. Dat moment heb ik het doel bijgesteld van "uitlopen" naar "ga op karakter voor die 12 uur tijd". De laatste twee rondes dan ook op tactische punten gewandeld: elke 3e drankpost rustig aan wandelend drinken en wat eten en vooral de stijle klim niet op proberen te rennen, dat is nergens voor nodig. Laatste ronde begon ik het parcours te snappen waardoor ik continue kon voorspellen welk stuk me na de volgende bocht te wachten zou staan; blik op oneindig en gaan. Vierde armbandje gekregen, oneindig blij dat ik het toch echt ging halen wordt ik stilgezet door een vrijwilliger op een middenberm die iets tegen me roept. Geen idee wat hij wilde dus probeerde weer verder te gaan, dat was niet de bedoeling. Hij wilde dat ik mijn startnummer aan de voorkant zou doen voor de jury, ahaa okay zeg dat dan; of doe dat gewoon bij me. Laatste stukje, laatste paar meters; dit is waar je het voor gedaan hebt... Vier magische woorden te horen krijgen en zien dat de je totaaltijd 11:58:14 is, kán niet beter!

Na de finish zag ik er niet helemaal APK uit, dus de mevrouw die m'n medaille uitdeelde liep een stuk met me mee in de hoop dat ik niet out zou gaan (waarvoor hulde) tot ik aangaf dat ik me een heel stuk beter voelde dan ik er waarschijnlijk uit zag en dat anderen haar hulp waarschijnlijk veel harder nodig hadden. Dat begreep ze en na een welgemeende 'heel erg bedankt' kon ik rustig aan m'n bordje pasta en radler beginnen.

21

Re: Ironman Maastricht 2017

rhmvanetten schreef:

Even geregistreerd om m'n complimenten te geven over zwemparcours, dat was fantastisch. Ik vraag me alleen erg af waarom het laatste stukje 'tegen de stroom in' bij het gouvernement zo snel leek te gaan. Voor m'n gevoel leek het daar met de stroom mee te zijn.

Door de ietwat gladde matten moest ik het hellinkje afrennen en het water in duiken omdat ik anders waarschijnlijk zou uitglijden en vallen (Tip voor volgend jaar: leg een strook vloerbedekking neer voor wat meer grip met de blote voeten).

Terugweg als een speer gezwommen, stroming mee: heerlijk. Tot het moment dat ik een plant op m'n hoofd aantrof,... pfff, maar niets aan de hand; even stoppen, met een boogje weggooien naar de zijkant en weer door. Laatste stukje terug tegen de stroom in leek het alsof we door olie moesten zwemmen, maar stug volhouden en na 1:16 tevreden uit het water stappen. (ter referentie: in het zwembad zwem ik, welliswaar zonder wetsuit, 1:30 over

Ok ik lees 3 punten voor mij.. ;-)

Punt 1: waarom zo snel daar? Goede vraag... mogelijk toch de stroming of de luwte???
Punt 2: de rubbermatten glad? Naar ons idee is vloerbedekking die nat wordt juist gladder, zie de trap bij start finish.. of heb ik het dan mis?
Punt 3: die planten.... heel vervelend maar bar weinig aan te doen... :-(

Dank iig voor de feedback!!!

22

Re: Ironman Maastricht 2017

Die planten waren opzich wel vermakelijk, had een paar weken terug geoefend door vast te komen te zitten in een visnet ...

Geen idee wat handig is qua rubbermatten, postief gezien motiveerde het me zo snel als mogelijk het water weer in te duiken; wat opzich voor iedereen een goed idee was

23

Re: Ironman Maastricht 2017

Proficiat rhmvanetten.
Mooi verslag en dito prestatie!

24

Re: Ironman Maastricht 2017

Wat een mooie verhalen en prestaties, erg leuk om te lezen en gefeliciteerd allemaal!

Louise