1

Onderwerp: Wetsuit of alleen een trisuit in juni??

Hallo,

Mijn naam is Jeroen, ben 29 en ga de 1/8 voor de eerste keer doen op 27 juni. Ik heb nu al twee keer buiten gezwommen in mijn trisuit in het E3 meer. De temperatuur was 19C en dat vond ik echt koud! Op de site van Oud Gastel staat dat het water op 27 juni rond de 21C graden is dus niet echt veel warmer.

Wat doen de meeste triatleten? In een wetsuit of alleen in een trisuit vanwege de tijd??

Alvast bedankt.

2

Re: Wetsuit of alleen een trisuit in juni??

Jeroen1979 schreef:

Mijn naam is Jeroen, ben 29 en ga de 1/8 voor de eerste keer doen op 27 juni. Ik heb nu al twee keer buiten gezwommen in mijn trisuit in het E3 meer. De temperatuur was 19C en dat vond ik echt koud! Op de site van Oud Gastel staat dat het water op 27 juni rond de 21C graden is dus niet echt veel warmer.

Wat doen de meeste triatleten? In een wetsuit of alleen in een trisuit vanwege de tijd??

Ik denk dat de meeste zwemmers wel sneller zullen zijn in een wetsuit. Het kost een paar seconden om 'm uit te trekken, maar het levert meer
drijvend vermogen op, dus je gaat harder.

Als je van plan ben veel meer trathlons te doen (en je het geld hebt) dan zou ik gewoon een wetsuit kopen.

3

Re: Wetsuit of alleen een trisuit in juni??

Ik heb afgelopen zaterdag voor de eerste keer een 1/8 triathlon gedaan in Huizen. De temperatuur van het Gooimeer was 18,6C graden. Ik heb zonder wetsuit gezwommen, maar dat vond ik echt te koud. Ik kwam zelfs een beetje duizelig het water uit.

Inmiddels heb ik een wetsuit en daar heb ik gisteren nog in gezwommen (wederom in het Gooimeer). Het zit veel warmer en bovendien heb je veel meer drijfvermogen. Dat maakt het zwemmen een stuk aangenamer. Ik zou je dus aanraden om een wetsuit te kopen (of desnoods te huren). Laat je wel goed informeren, want een wetsuit moet goed aansluiten, maar mag ook weer niet te strak zitten.