1

Onderwerp: Veenendaal 26 augustus 2017

Ik ga voor de 3e keer meedoen. (triatlon sprint)
In 2015 heb ik de 1/8 als volgt afgelegd:
Zwemmen 10:29
Fietsen: 33:41
Lopen: 22:01
Totaal: 1:06:09

In 2016:
Zwemmen: 9:53
Fietsen: 32:07
Lopen: 20:59
Totaal: 1:02:59

In 2017 probeer ik onder het uur te komen. Zal lastig worden, maar ik ga ervoor.
Zwemmen: 9;30
Fietsen: 31:45
Lopen:18:44
Totaal: 59:59

2

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Leuk, ik ben er ook bij. Eerste en laatste serieuze test voor OD in Rotterdam, 3 weken later. tongue
Mag vooral aan zwemmen wel hard gaan werken om dit te halen.

Zwemmen 1500m    00:31:00   
Fietsen 40 km            01:12:00   
Lopen 10 km            00:48:00   
Totaal                       02:33:30

3

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Zag dat het lopen maar 9.2 km is en het wisselen vrij lang, dus dat wordt een streeftijd van 44:00 en totaal van 2:30:30. Hoop daarmee eens in m'n agegroup het podium op te kunnen. Het is natuurlijk afhankelijk van de andere deelneemsters, maar wel een leuk streven wink

4

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Veel succes Linda !! Misschien zien we elkaar in Veenendaal.

5

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Ja, ik ben er zeker bij!

Ben er net achter dat ik een stressfractuur opgelopen heb, dus podium zit er zeker niet in. Ik stap dan met het lopen uit. De rest blijft wel goede training en een mooi meetmoment voor het Agegroup WK.

6

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Stressfractuur, dat is niet zo fraai! Voorlopig niet lopen dus?

7

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Louise schreef:

Stressfractuur, dat is niet zo fraai! Voorlopig niet lopen dus?

Inderdaad volledige rust. Mag wel (mits pijnvrij) fietsen en zwemmen en ook kracht- en core training doen, dus daar richt ik me dan maar op.
Kan me daar wel makkelijk bij neerleggen. Vind het alleen lastig dat ik niet weet wanneer ik weer wat kan opbouwen. Geduld enzo wink

Tot Veenendaal is in elk geval de minimale 4 weken die ik er zeker voor nodig heb. Dus gelijk 10 km zit er niet in.

8

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Balen! En hoe is het gekomen?

9

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Balen zeg Linda, sterkte met je herstel!

10

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Louise schreef:

Balen! En hoe is het gekomen?

Overbelasting. Te lang door blijven lopen met pijntjes; ik dacht dat ik gewoon moest wennen aan andere loopstijl, schoeisel en/of intensievere trainingen. Achteraf is het best wel duidelijk sad

11

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Sterkte Linda met je herstel.

12

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Mijn eerste keer in Veenendaal. Het is de laatste test voor de halve in Almere.

Ik ga voor:
Zwemmen 1500 meter: 00:26:00
Fietsen 40 km: 01:10:00
Lopen 10 km: 00:50:00

Met wat wissels erbij zou het dan net onder de 2,5 uur moeten lukken (als het een beetje mee zit)

13 Laatst bewerkt door HansH (20-08-17 12:42:27)

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Ik doe de kwart. In 2015 kwam ik tot 2:25, vorig jaar 2:28. Boven de 60 is vasthouden van je tijd vooruitgang, dus ik ben tevreden met een tijd onder de 2:30 smile

triathlon is 3x leuker!

14

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Veel succes komende zaterdag Hans H en StJames!!!

15

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Jij ook!

triathlon is 3x leuker!

16 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-08-17 11:22:48)

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Ik had ook wel wat succes kunnen gebruiken. Rotdag joh.

Aan het 1500 m vechten in t water koppijn en een gekneusde pols over gehouden.
Geen idee wat mn tijd is, want horloge is ook kapot...

Daarna in t 4e rondje fietsen mn buitenband geknald. Waarschijnlijk toch net aangelopen en verschroeid.

Kon gelukkig toch niet lopen, dus daar heeft t me mooi van weerhouden wink

Wel een gezellig evenement, maar veel te druk op t parcours. Niet te doen.

17

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

WTF??? ik heb ook wel eens in de wasmachine gezeten maar dit slaat alles??
Hoofdpijn, gekneusde pols en kapot horloge?

klinkt meer als een rondje freefighten in een kooi als naar wat zwemmen, fietsen en lopen

D.




LindaRotterdam schreef:

Ik had ook wel wat succes kunnen gebruiken. Rotdag joh.

Aan het 1500 m vechten in t water koppijn en een gekneusde pols over gehouden.
Geen idee wat mn tijd is, want horloge is ook kapot...

Daarna in t 3e rondje fietsen mn buitenband geknald. Waarschijnlijk toch net aangelopen en verschroeid.

Kon gelukkig toch niet lopen, dus daar heeft t me mooi van weerhouden wink

Wel een gezellig evenement, maar veel te druk op t parcours. Niet te doen.

18

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Jeetje mina Linda, dat ging er heftig aan toe dan zeg, niet normaal.
Flink balen dat daarna ook je band nog de geest gaf.
Sterkte met herstel van je pols.
En je horloge, kun je nog wat met garantie of aansprakelijkheid oid?

19

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Zo erg had ik t ook nooit meegemaakt...

In 33:02 gezwommen, valt me alleszins mee. Heb amper een normale slag gemaakt. Rondjes fietsen in 12:05, 11:21 en 11:36, dus lag wel op schema wink

Nu net op de ANWB staan wachten. Zo'n dag is t dus...

20

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Poehee, Linda, klinkt heftig! Sterkte met de hoofdpijn en de pols (en de auto, dus?)!

Louise

21 Laatst bewerkt door HansH (26-08-17 19:47:12)

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

HansH schreef:

Ik doe de kwart. In 2015 kwam ik tot 2:25, vorig jaar 2:28. Boven de 60 is vasthouden van je tijd vooruitgang, dus ik ben tevreden met een tijd onder de 2:30 smile

Ik had een geweldige wedstrijd! Zwemmen in 19 minuten, zag tot mijn verbazing dat er maar een man of 20 voor me zaten maar bleef toen bizar met mijn zwembril hangen aan een lijntje van een boei.... Dat is een goede oefening om kalm te blijven (bril af, lijntje los, bril lekt, weer los, strakker zetten,en door..... smile). 2:21 dus een dik PR en een podium plaats, 2e in de 60+. Mijn theorie dat je boven de 60 alleen maar langzamer wordt kan dus de prullenbak in lol

Heerlijk weer en goede sfeer. Veel gelachen onderweg. Zag ook veel kaarten vallen voor stayeren, waar soms een waarschuwing ook wel had gekund, bv bij te langzaam terugvallen na ingehaald worden.

Prima dag gehad, mooie generale voor het WK, waar een podium plek er niet in zit als je in dezelfde categorie zit als Rob Barel wink

triathlon is 3x leuker!

22 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-08-17 11:23:35)

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Ik las trouwens dat dit wel het algemene beeld was bij het zwemonderdeel, als je de drukte niet snel vooruit bent:
"Dat ik langzamer zou zwemmen dan met pak had ik ingecalculeerd. Maar omdat ik minder snel vertrok kwam ik in de middenmoot terecht. Voor degenen die dat niet kennen: zwemmen op een kluitje met gedreven atleten die allemaal de binnenbochten willen nemen lijkt wel oorlog. Het was een gevecht om vooruit te komen in het gekrioel van armen en benen (ik werd zelfs nog een keer aan mijn benen naar achter getrokken) waarbij iedereen over elkaar heen probeerde te klunen en je af en toe een flinke slok water binnenkrijgt. Een ramp dus, waardoor ik niet normaal kon zwemmen" [via de triathlonliefhebbers FB pagina]

Sorry, maar ik vind dat echt belachelijk. Zeker als je niet eens voor een podiumplek aan het strijden bent. Doe even normaal wink


Anyway, horloge doet het weer. Knopje bleek een flinke klap gehad te hebben en vast te hangen. Auto doet het ook weer; ben in elk geval thuisgekomen en ga deze week nog wel een keer langs de garage voor een check-up.

Fiets ook langs de fietsenmaker, misschien dat die wat kan doen aan de slag in het achterwiel.

Goede voorbereiding voor het WK wel, daar kan nooit zoveel tegenzitten en is het parcours wat ruimer opgezet! En de vorm was verder wel prima.

23

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Nou dat viel niet tegen...

Het zwemmen ging prima. Ik zat alleen vrij snel helemaal alleen dus het lukte niet om een beetje te profiteren van zwemmers voor me. Helaas was het water niet boven de 22 graden. Als niet wetsuit zwemmer moest ik aardig doorharken om nog een beetje bij te blijven.
Fietsen ging lekker, alhoewel het wel aardig druk was. Lopen was ook prima.
De uiteindelijke tijden:
Zwemmen 00:26:06
Fietsen 01:03:02
Lopen 00:44:23
totaal 02:19:08
Veel beter dan verwacht. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze in Veenendaal wel wat kortere kilometers hebben dan elders :-), maar goed wel goed voor de moraal. Op naar Almere.

Complimenten aan de organisatie. Een hele mooie triathlon. Wat mij betreft kom ik zeker weer terug in Veenendaal

stjames schreef:

Mijn eerste keer in Veenendaal. Het is de laatste test voor de halve in Almere.

Ik ga voor:
Zwemmen 1500 meter: 00:26:00
Fietsen 40 km: 01:10:00
Lopen 10 km: 00:50:00

Met wat wissels erbij zou het dan net onder de 2,5 uur moeten lukken (als het een beetje mee zit)

24 Laatst bewerkt door Vanzella (28-08-17 17:39:20)

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

LindaRotterdam schreef:

Ik las trouwens dat dit wel het algemene beeld was bij het zwemonderdeel, als je de drukte niet snel vooruit bent:
"Dat ik langzamer zou zwemmen dan met pak had ik ingecalculeerd. Maar omdat ik minder snel vertrok kwam ik in de middenmoot terecht. Voor degenen die dat niet kennen: zwemmen op een kluitje met gedreven atleten die allemaal de binnenbochten willen nemen lijkt wel oorlog. Het was een gevecht om vooruit te komen in het gekrioel van armen en benen (ik werd zelfs nog een keer aan mijn benen naar achter getrokken) waarbij iedereen over elkaar heen probeerde te klunen en je af en toe een flinke slok water binnenkrijgt. Een ramp dus, waardoor ik niet normaal kon zwemmen" [via de triathlonliefhebbers FB pagina]

Sorry, maar ik vind dat echt belachelijk. Zeker als je niet eens voor een podiumplek aan het strijden bent. Doe even normaal wink


Anyway, horloge doet het weer. Knopje bleek een flinke klap gehad te hebben en vast te hangen. Auto doet het ook weer; ben in elk geval thuisgekomen en ga deze week nog wel een keer langs de garage voor een check-up.

Fiets ook langs de fietsenmaker, misschien dat die wat kan doen aan de slag in het achterwiel.

Goede voorbereiding voor het WK wel, daar kan nooit zoveel tegenzitten en is het parcours wat ruimer opgezet! En de vorm was verder wel prima.

Het is inderdaad bizar wat mensen doen om aan de binnenkant te zwemmen in hun eerste rondje.. Het zwemparkoers is ruim genoeg voor een serie met een stuk of 80 atleten... Eerste twee bochten op de derde rij zwemmen en dan liggen de (niet eredivisie) series zo ver uit elkaar dat iedereen de ideale lijn kan zwemmen.

Wel klote van je pechdag hmm

25

Re: Veenendaal 26 augustus 2017

Mijn tijd 1:02:14 (1/8 Veenendaal)
Niet onder het uur. Komt door zwemonderdeel. Teveel mensen in het water. Het was niet mogelijk om iemand in te halen. Met de handrem op moeten zwemmen. Volgende keer maar sneller starten.
Zwemmen 500 meter: 9.36 min.
Fietsen ging goed 20 km: 32:26 (37,0 km/u)
Lopen 5 km: 20:12 (14,9 km/u)