26

Re: Kopenhagen

Hedcandy schreef:

Pieterjan wat een mooi verslag.
Vooral jouw motivatie om hem zeker te zullen finishen!
Ik ga die woorden onthouden als ik het zwaar krijg bij het looponderdeel, over 2 weken bij mn eerste halve. Thanx!

Gefeliciteerd met je bereikte doel, knappe prestatie geleverd!


Dank je wel!!
Welke halve ga je doen? en succes!

27

Re: Kopenhagen

In Amerika worden heel vaak zout tabletten gebruikt. Ergens wel apart dat je dat dan weer niet veel in Europa ziet.

28

Re: Kopenhagen

Dank voir je reactie!
Die mintnopjes lijken me wel wat. En Tucjes idd...

29

Re: Kopenhagen

MontanaMan schreef:

In Amerika worden heel vaak zout tabletten gebruikt. Ergens wel apart dat je dat dan weer niet veel in Europa ziet.

Ik gebruik ook zouttabletten , haal ze in de apotheek hier in Duitsland .
Als ik die niet neem heb ik heel snel
last van krampen en spiertrillen in de kuiten .
Heb ooit gehoord  dat een duursporter meer behoefte heeft aan zout .

30

Re: Kopenhagen

Ik gebruik kauwtabletjes van salt stick die hebben ook nog wat citroen smaak. Maar met die dingen moet je wel wat oppassen want die kunnen misselijkheid meebrengen. Heb op de fiets al wat geëxperimenteerd met salami, gerookte ham en zoute stokjes. Die stok en koekjes breken te vlug dus die vallen af en salami vind ik iets te kruidig dus die gerookte ham is nog best van al voor mij.

31

Re: Kopenhagen

Idd.

Ik neem voor een ironman 7 dagen op voorhand een ORS kuur (sportscontrol)

En tijdens de wedstrijd zoutpillen...

32

Re: Kopenhagen

De zouttabletten ( zijn kleintjes ) los ik op in een water / appelsap mix . Dus drink het ook in het dagelijkse leven en in de bidon bij het sporten .

33

Re: Kopenhagen

Henk had die drop-achtige dingen alleen voor de smaak, dat is niet voor het zout, want dat is salmiakzout, geen NaCl, daar heb je voor je mineralen niets aan (of niet veel toch, weet het niet precies). De tucjes waren wel ook voor het zout, en verder sportdrank en op de fiets 'gewoon' eten, zoals gewone boterhammen, krentenbollen en eierkoeken - zit ook allemaal zout in. Het was niet extreem heet, dan is dat wel genoeg.

Ikzelf gebruik bij hitte wel van die electrolytentabletten https://www.duursport.nl/zipvit-sport/z … -tabs-3027

Ik ben vorig jaar bij een sportdiëtiste geweest in de aanloop naar mijn Ironman  in mogelijke hitte (Vichy) en zij zei dat zout in de Nederlandse sportvoedingsvoorlichting een ondergeschoven kindje is. Ik had zelf al een plan gemaakt en zij vond toen ook dat daar te weinig zout in zat, dus dat heb ik aangepast. De merken sportdrank verschillen ook nogal in de hoeveelheid zout(-en).

Louise