1

Onderwerp: Fred!

Een triatlon.. Dat vond en eigenlijk vind ik nog steeds idioot.  Maar toen hoorde ik van kortere afstanden en was ik geïnteresseerd.
Toen ik er met een vriendin over had, hebben we ons ingeschreven voor de 1/8 Binnenmaas triathlon....

Wie ben ik..
Fred Visser, hoogvliet. 37 jaar alweer. 2 dochters en een vrouw.

Mijn voorgrond..
Fietsen? Geen lange afstanden, af en toe mountainbike, ooit ver verleden een racefiets gehad
Zwemmen... Zullen we dat overslaan? B diploma. Nooit serieus afstanden gezwommen, meer dan 4 baantjes.
Hardlopen. Kijk dat kan ik wel. Wat evenementen gelopen met redelijke snelheid.

Voorbereiding..
Het lopen was geen probleem, dat vergde geen training. De zondag voor de triatlon een 42km run bike run ( 5 om 5) trail run gedaan.
Fietsen ging ook wel. Voor mijn doen flinke stukken op de mountainbike gereden.
Zwemmen tja,  nee ja veel geoefend maar de borstcrawl zat er niet echt in. Veel schoolslag dus op zwak tempo. Het is niet anders

De dag voor de triatlon ging mijn fietst stuk. Gelukkig kon ik de fiets van een buurman lenen

De triatlon....
Zwemmen ik begon en bleef lekker achteraan. Gewoon mijn ding doen. Daar zou ik het niet winnen. Deed er 14 minuten over. Detail was zowat de enige in zwemboxers smile
Fietsen ging aardig. Al kreeg ik last van de andere zithouding dan ik gewend was. Op de hybride/fitness fiets deed ik er 40 minuten over. Zeker niet ontevreden.
Lopen. Dat ging goed, tot mijn rug het wel zat was. Kwam door de fietst houding. Af en toe wandelen om de pijn te verlagen en weer verder. Lopen was in 22,5 gedaan.
Al met al een leuke ervaring om mee op te bouwen. Nu dus opzoek naar betere fiets, en zwemtechniek.

See you!

2

Re: Fred!

Ha, leuk, Binnenmaas, dat was ook mijn eerste en ik noem het nog altijd de 'moeder aller triathlons'. Het kan er aardig spoken, maar zaterdag waren de omstandigheden voor daar wel heel goed, zeker bij jullie (ik heb de kwart gedaan, met een buitje en iets meer wind, maar nog steeds best okee). Ik vind het zwemmen er altijd rommelig en ik vond er dit keer vrij veel verkeer op de weg, moest een paar keer remmen voor auto's en het was daardoor ook lastig om stayeren te vermijden. En het was een enorm eind lopen met je fiets om te wisselen. Ik bedoel: het is niet de makkelijkste of snelste triathlon, maar wel een heel leuke!

Nouja, en mijn eerste keer Binnenmaas is 6 jaar geleden, dus wie weet wat voor vervolg het voor jou allemaal heeft!

Louise

3

Re: Fred!

Fred welkom! Heerlijk om al die eerste triathlon ervaringen te lezen wink Zo te zien is er nog wel wat ruimte voor verbetering, komt ongetwijfeld goed. Zwemmen kan ik ook niet, ik ben nooit verder gekomen dan mijn A-diploma, maar ook op onze leeftijd kan je nog wel een eindje komen.

Veel succes en plezier!

4

Re: Fred!

14 minuten over 500m is niet super slecht hoor in schoolslag.

5

Re: Fred!

Voor iemand met een niet-zwem achtergrond.

6

Re: Fred!

Welkom Fred! Dat klinkt als een mooie eerste ervaring! Op naar de volgende dan maar...blijf je ervaringen en vragen met ons delen, daar kan iedereen van leren!

7

Re: Fred!

Welkom!