1 Laatst bewerkt door Macer (04-09-17 15:13:47)

Onderwerp: Martijn aka Macer

Hoi,

Ik ben Martijn uit Purmerend, dit jaar 40 geworden en sinds vorig jaar bezig met triathlons.

Een aantal jaar geleden zat ik vooral op de bank met een controller en een zak chips in mijn hand, terwijl ik meer dan 120 kilo woog. Toen kwam het moment dat ik er genoeg van had en ben ik op de fiets gestapt, ik was er snel achter dat dat mijn sport was en inmiddels ben ik een paar fietsen verder en fiets ik ongeveer 15.000 km per jaar en ben ik 30 kilo lichter.

Inmiddels was ik redelijk verslaafd aan het fietsen, maar in de winter was fietsen niet altijd mogelijk, dus ben ik erbij gaan hardlopen.. Daarna is de stap richting triahtlon niet zo heel groot.

2 jaar geleden heeft mijn meisje de eerste stap gezet naar een triathlon en vervolgens ben ik haar vorig jaar gevolgd bij de triathlon in de Mirandabad, waar ik gelijk 2 lekke banden had op mijn favoriete onderdeel.

Toch niet opgegeven en inmiddels hebben we er samen al aardig wat sprint en kwart triathlons opzitten.. Buiten het zwemmen, wat wel steeds beter gaat, gaat het me allemaal vrij makkelijk af en maak ik eigenlijk wel mooie uitslagen (gisteren nog 18e overall op de 1/8ste in Amersfoort).

Komend weekend staat onze eerste halve in Almere op het programma en ook voor oktober hebben we ons ingeschreven op de halve van Mallorca..

Spannend, maar ik heb er zin in...  En stiekem heb ik op mijn bucketlist van 2019 een hele staan...

2

Re: Martijn aka Macer

Dan zie ik je zaterdag in Almere ik start op de volledige afstand daar. Succes alvast.

3

Re: Martijn aka Macer

Martijn welkom! En tot zaterdag.

Ik neem aan dat je Challenge Mallorca gaat doen? Geweldig (sport)eiland, veel plezier!

4

Re: Martijn aka Macer

Welkom! Petje-af, hoor, voor je leefstijl zo omgooien: 30 kilo afvallen, zo veel fietsen en dan gaan triathlonnen! Leuk dat jullie samen kunnen sporten. Ik ben ook de helft van een triathlonnend stel, dat is toch vrij zeldzaam, ook al neemt het aantal vrouwen in de sport wel toe.

Macer schreef:

Inmiddels was ik redelijk verslaafd aan het fietsen, maar in de winter was fietsen niet altijd mogelijk, dus ben ik erbij gaan hardlopen.. Daarna is de stap richting triahtlon niet zo heel groot.

Bij mij is dat ook zo gegaan, voel me dus ook nog steeds wel een beetje een fietser die er die twee andere sporten bijdoet.

Succes komend weekend!

Louise

5

Re: Martijn aka Macer

Welkom!
Gelijk 2 halve zo kort op elkaar, dat vind ik dapper!
Zaterdag ook mijn eerdte halve, zit toevallig begin okt ook op Mallorca en heb getwijfeld om die ook te doen, maar vind t te krap op elkaar, omdat ik nog niet weet hoe ik een halve verteer.

Maar mooi doel is het wel, veel succes gewenst beiden!