26

Re: Challenge Almere 2017

Er wordt veel gezegd en geschreven over de weersverwachting. Ik denk dat ik voor de zekerheid een fietsshirt met lange mouwen in mijn T1 tas doe mocht het frisjes zijn. Als het echt hard regent dan helpen een regenjas en overschoenen niet en word je hoe dan ook nat, en als het niet hard regent dan geloof ik het wel. Maar als de temperatuur is zoals hij de laatste dagen is dan houd ik het op mijn trisuit (met mouwtjes).

27

Re: Challenge Almere 2017

Een windblocker met korte mouwen kan ook fijn, zeker als je net het uit water komt en het is nat en koud.
Echter gezien de voorspelling heb je 25KM wind mee op de dijk en is de regenkans al aanzienlijk geslonken.

28

Re: Challenge Almere 2017

ik heb met fietsen bijna altijd sokken aan, behalve op de sprint of kwart. Voor het lopen maar droge sokken in de tas.

29

Re: Challenge Almere 2017

Volgens mij is de temperatuur nog redelijk ok, dus hou ik het bij mijn trisuit met mouwtjes.
Ik neem alleen droge sokken mee voor het lopen.

30

Re: Challenge Almere 2017

Ongemerkt bijna 40 gemiddeld rijden! big_smile Ik mocht willen dat dat mij ongemerkt gaat big_smile

31

Re: Challenge Almere 2017

Ik doe ook mee, startnummer 298. Het wordt mijn eerste hele en ik hoop net onder de 12 uur te blijven.

32

Re: Challenge Almere 2017

Succes nicov, ik hoop voor mezelf hetzelfde

33

Re: Challenge Almere 2017

Wind noord  west.. dat betekent tegen op de dijk.
Maar aan het einde wel mee.
Nou ja, we zien t wel allemaal.

34 Laatst bewerkt door Cootje (07-09-17 21:29:31)

Re: Challenge Almere 2017

Wind tegen is daar standaard toch? Deze komt elk jaar, het hele jaar uit het zuid-westen, behalve wanneer ze in Almere een triathlon organiseren.

Iedereen veel plezier en vooral succes! Ik hoop dat het weer een beetje meezit, dan kom ik zeker aanmoedigen.

35

Re: Challenge Almere 2017

Nee hoor, normaal eerst volle bak mee en de laatste 30km tegen.
Nu dus andersom...

36

Re: Challenge Almere 2017

De voorspelling is toch echt W3 draaiend naar ZW3, dus voornamelijk wind mee op de dijk.

37

Re: Challenge Almere 2017

Ook goed. We zien t wel... smile

38 Laatst bewerkt door elderenbosch (09-09-17 17:28:25)

Re: Challenge Almere 2017

Zo dat was 'm weer. Eindtijd op de halve: 4:39:18. Tevreden mee, PR met 14 minuten aangescherpt.
Oke gezwommen (29:18), hard gefietst (2:25:10 / 38,5kmh), matig gelopen (1:37:56)

Uitgebreider verslagje volgt nog wel!

39

Re: Challenge Almere 2017

Wat een tijd pff, proficiat alvast met deze omstandigheden heb je het zeker verdiend.

40

Re: Challenge Almere 2017

Idd wat een tijd!
Mijn hoop was binnen de 6,5 u te finishen en dat is gelukt, 6.17.35
Erg genoten, ook adgezien. Moe maar voldaan nu, wat zal ik lekker slapen zo..

41

Re: Challenge Almere 2017

Ha, ik stond naast je volgens mij (startnummer 1091), maar ik heb je de hele race niet gezien smile
Ik ben ook heel blij met mijn eerste halve. Zwemmen is nog een beetje work in progress: 43:22, fietsen ging ver boven verwachting 02:41:48 en lopen weer wat minder 01:49:37. Uiteindelijk geëindigd in 05:25:42. Dit smaakt zeker naar meer!

42

Re: Challenge Almere 2017

Mijn allereerste volledige en ben ook best blij. Ik had geen ambitie al hoopte ik wel rond de 12u binnen te zijn en het was 11u40 ongeveer dus super blij :-) schrok vooral van mezelf dat ik heel de marathon kunnen lopen heb juist in de bevoorradingen natuurlijk.

43 Laatst bewerkt door Macer (10-09-17 07:38:46)

Re: Challenge Almere 2017

Mijn eerste halve gisteren ging ook lekker.

De hele week heb ik zenuwachtig wel 1000x mijn weerapp bekeken en toen we gisteren om 5 uur richting Almere gingen leek het nog nergens op, maar uiteindelijk viel het 100% mee en was het weer perfect.

Zwemmen ging boven verwachting goed en heb na een rustig begin eigenlijk de hele weg borstcrawl kunnen zwemmen, uiteindelijk kwam ik na 39:56 uit het water.. 4 minuten sneller dan verwacht.

Vervolgens fietsen, begon lekker, maar na 7km in de havenkom  psssssstttttt een lekke band. Even flink schelden en dan snel maken dan maar, werkt de CO2 niet.. dan maar handpompen. Uiteindelijk heeft me dit meer dan 10 minuten gekost.  Gelukkig kon ik mijn weg daarna vervolgen en werd het een grote inhaalrace.  Na 02:45 kon ik mijn fiets weer in het rek hangen.

Voor het lopen had ik 2 uur uitgetrokken, maar dit moest nu ongeveer 10 minuten sneller om mijn streeftijd van 05:30 te halen. De eerste ronde ging boven verwachting goed, de tweede eigenlijk ook wel als je de kilometers rustig aftelt. De derde ronde duurde steeds langer en werd ook steeds zwaarder, maar op wilskracht weet je dat je het gaat halen. Met 1:48 ben ik meer dan tevreden.

Uiteindelijke eindtijd van 05:25:10 is bijna 5 minuten sneller dan ik had gehoopt inclusief de lekke band. Ik ben blij.

Daarna wachten op mijn meisje die ook na 06:32 over de finish kwam, wat netjes rond haar verwachte eindtijd was.

Nu ff herstellen en dan weer toewerken naar Mallorca volgende maand.

44

Re: Challenge Almere 2017

Laat over je ervaring in Mallorca ook zeker iets weten. Proficiat en succes alvast.

45

Re: Challenge Almere 2017

gefeliciteerd Ronnyke, mooie tijd, complimenten!!!

ronnyke schreef:

Mijn allereerste volledige en ben ook best blij. Ik had geen ambitie al hoopte ik wel rond de 12u binnen te zijn en het was 11u40 ongeveer dus super blij :-) schrok vooral van mezelf dat ik heel de marathon kunnen lopen heb juist in de bevoorradingen natuurlijk.

46

Re: Challenge Almere 2017

Leuk om alle verhalen te lezen. Bij mij ging het niet zoals ik had gehoopt, en eigenlijk had ik mijn ambities ook veel te hoog ingesteld na de minder dan perfecte aanloop. Ik moet echt een goede paar weken naar de A-wedstrijd hebben en niet een gezinsvakantie waar minder en anders dan gewenst getraind wordt (en elke dag te veel wordt gegeten en gedronken) en twee concerten van Metallica inplannen. Maar goed, dat wist ik natuurlijk al.

Zwemmen ging conform verwachting, niet snel, maar alles was nog mogelijk. In T1 de tijd genomen om een fietsshirt met lange mouwen aan te trekken, mijn voeten af te drogen en sokken aan te trekken. Ook trok ik hier mijn fietsschoenen al aan die normaal op de fiets zitten. De T1 tijd was dan ook 8:26 vergeleken met 2:56 in 2015. Ik realiseerde me niet dat dit zoveel tijd kon schelen! Eerste rondje fietsen ging redelijk maar in het tweede rondje merkte ik dat ik te moe was, ik had geen kracht. Waar ik in de eerste ronde de geplande 220 watt trapte moest ik nu moeite doen om 160 watt te halen. Ik denk niet dat het gebrek aan inhoud is, daar heb ik juist aan gewerkt en dit moet beter zijn dan twee jaar geleden.

Bij kilometer 168 zag ik een flink gat in de weg over het hoofd en toen mijn voorwiel hier in kwam sloeg het opzij en werd ik over mijn fiets gelanceerd met een mooie salto. Gelukkig landde ik in het gras en wonder boven wonder had ik geen serieuze schade aan lichaam en/of fiets. Ik kon dus verder fietsen maar had tijdens het lopen wel aardig last van mijn schouder en rug. De marathon heb ik gewoon uitgelopen en dit ging redelijk. Ik had in elk geval niet harder gekund. Mijn finishtijd was 10:34:59 en dit is natuurlijk niet onaardig, maar ik weet dat ik, ook met de omstandigheden van gisteren, in principe harder kan. Maar goed, ik ken de redenen en moet de afstand misschien iets meer respect tonen.

Ook erg leuk om veel bekende en nieuwe gezichten te zien van Facebook, twitter, Strava en dit forum!

47

Re: Challenge Almere 2017

Maca944 schreef:

Ik moet echt een goede paar weken naar de A-wedstrijd hebben en niet een gezinsvakantie waar minder en anders dan gewenst getraind wordt (en elke dag te veel wordt gegeten en gedronken) en twee concerten van Metallica inplannen. Maar goed, dat wist ik natuurlijk al.

Twee keer zelfs, dat zijn de echte diehard fans. Ik vermoed dat je wel een zitplekje had. Of stond je vooraan in de pit? ;-)

48

Re: Challenge Almere 2017

Tevreden, onder de 10u gebleven. Had sneller gekund, maar ervoor gekozen alles of niks heel hard te vertrekken met lopen, en dat werd niks:)

Geen klachten verder, Almere is altijd tot in detail perfect geregeld.


Nou vooruit, één klacht... Wat is het dat triathleten het normaal zijn gaan vinden elkaar bij het zwemmen bewust verrot te slaan en schoppen, of aan elkaars ledematen te trekken, omwille van 3 seconden "tijdswinst"? Als het er om gaat begrijp ik dat, maar vervolgens sjokt 3/4 van het veld piano van het water tot aan de opstapbalk om daar minuten te laten liggen, en dan hebben we het nog niet eens over het "ouwe wijven fietsen" wat daarna volgt... Iedereen doet alsof ze over ijs rijden zo panisch als je in de buurt van een bocht voorbij komt... Dàt is ineens onwenselijk en gevaarlijk, maar elkaar de tyfus meppen in het water niet? Ik snap de gemiddelde agegrouper echt zo slecht....

De acties tegen stayeren lijken te werken gelukkig, misschien een mooi moment nu dat debiele gedrag bij het zwemmen eens aan te stippen?

49

Re: Challenge Almere 2017

Maca944 schreef:

Bij kilometer 168 zag ik een flink gat in de weg over het hoofd en toen mijn voorwiel hier in kwam sloeg het opzij en werd ik over mijn fiets gelanceerd met een mooie salto.

Ergens tussen de brug en de afslag naar de wisselzone? Ik denk dat ik hetzelfde gat te pakken had. Wat een klap maar kon een val nog net voorkomen...

50

Re: Challenge Almere 2017

pannenkoek schreef:

De acties tegen stayeren lijken te werken gelukkig, misschien een mooi moment nu dat debiele gedrag bij het zwemmen eens aan te stippen?

Op de hele misschien wel ... op de halve heb ik hele pelotons zien rijden en zo goed als geen enkele motor met NTB jurylid gezien. Daar werd behoorlijk misbruik van gemaakt :-(

En qua verdere discipline en respect voor elkaar(s spullen): ik heb er 's morgens voor gekozen om mijn fiets met de remmen over de bar te laten hangen (had voor het eerst  een bidonhouder onder mijn zadel, dat paste niet lekker en had geen imbus bij de hand)

Na het zwemmen vond ik mijn fiets terug hangend nog aan 1 rem!!! Dat moet dan toch een beste beuk geweest zijn, waarvoor dank buurman :-(

Doe inderdaad gewoon ff normaal ...

D.