51

Re: Challenge Almere 2017

zwemmen ging niet al te best. Erg druk en tot het einde geen ruimte om slagen goed af te maken 36 min.
Het fietsen ging erg goed. Zonder al te veel moeite 2:40
Lopen was top. pas in de laatste 2 km ging het wat pijn doen en kon zodoende een tijd van 1:37 klokken.
Totaal 5:10.

Wissels nogal langzaam maar ja dat is te verbeteren.

GR

52

Re: Challenge Almere 2017

kjgoutum schreef:
Maca944 schreef:

Ik moet echt een goede paar weken naar de A-wedstrijd hebben en niet een gezinsvakantie waar minder en anders dan gewenst getraind wordt (en elke dag te veel wordt gegeten en gedronken) en twee concerten van Metallica inplannen. Maar goed, dat wist ik natuurlijk al.

Twee keer zelfs, dat zijn de echte diehard fans. Ik vermoed dat je wel een zitplekje had. Of stond je vooraan in de pit? ;-)

Nee, twee keer vooraan wink Maandag nog wel even de pit in geweest, maar toen ik mijn rechterknie een beetje verdraaide, pijn in een rib kreeg en op mijn elleboog was gevallen besloten dat het mooi was geweest. Wel twee geweldige concerten gezien, fantastische sfeer! Maar volgende keer dus kiezen voor het een of het ander.

53

Re: Challenge Almere 2017

elderenbosch schreef:
Maca944 schreef:

Bij kilometer 168 zag ik een flink gat in de weg over het hoofd en toen mijn voorwiel hier in kwam sloeg het opzij en werd ik over mijn fiets gelanceerd met een mooie salto.

Ergens tussen de brug en de afslag naar de wisselzone? Ik denk dat ik hetzelfde gat te pakken had. Wat een klap maar kon een val nog net voorkomen...

Klopt, ik denk ongeveer een kilometer na die brug (viaduct?). Eigenlijk niet over het hoofd te zien, maar het was me toch gelukt. Blij dat jij niet bent gevallen. Er reed niemand bij me in de buurt, twee kerels die een minuut achter me reden vroegen of het ging maar toen kon ik gelukkig al aangeven dat er geen ernstige schade was.

54

Re: Challenge Almere 2017

Maca944 schreef:
kjgoutum schreef:
Maca944 schreef:

Ik moet echt een goede paar weken naar de A-wedstrijd hebben en niet een gezinsvakantie waar minder en anders dan gewenst getraind wordt (en elke dag te veel wordt gegeten en gedronken) en twee concerten van Metallica inplannen. Maar goed, dat wist ik natuurlijk al.

Twee keer zelfs, dat zijn de echte diehard fans. Ik vermoed dat je wel een zitplekje had. Of stond je vooraan in de pit? ;-)

Nee, twee keer vooraan wink Maandag nog wel even de pit in geweest, maar toen ik mijn rechterknie een beetje verdraaide, pijn in een rib kreeg en op mijn elleboog was gevallen besloten dat het mooi was geweest. Wel twee geweldige concerten gezien, fantastische sfeer! Maar volgende keer dus kiezen voor het een of het ander.

Goed bezig haha, was er graag bij geweest. Bij Metallica moet je ook staan natuurlijk, al dacht James daar anders over. Heb zelf gekozen voor Volbeat in Eindhoven, 2 uur in de pit gestaan. Almere had niet een dag eerder moeten zijn...

55

Re: Challenge Almere 2017

Ik ben uiteindelijk niet gaan kijken, maar ook vanaf de zijlijn en vooral via de app kan je dit evenement echt super meebeleven. Door de leiders in de wedstrijd te gaan volgen (en wat bekenden uiteraard) kan je het wedstrijdverloop goed volgen. De meetpunten lieten mij overigens zien dat ook de pro's het stayeren maximaal 'benutten', ik heb een aantal namen bij de tussentijden continue op enkele seconden achter de voorganger door zien komen.
De beelden die je vervolgens kunt zien zijn ook super, van het fietsen zijn het vooral fragmenten, maar het lopen is echt geweldig, je komt super in de wedstrijd, misschien nog wel meer dan wanneer je zonder wedstrijdinfo langs het parcours staat.

Verder gaat het bij mij bij dit soort evenementen weer extra kriebelen en dus staat de Challenge A-A 2018 volgend seizoen bij mij weer op de kalender. Ik twijfel of ik voor safe ga, of mijzelf verplicht er een jaar het maximale uit te halen. Overigens, voor de twijfelaars, de vooruitzichten qua weer zijn dan super. Als ik meedoen in Almere is het tot nu toe altijd super weer geweest. (al heb ik alleen in 2017 meegdaan big_smile)

56

Re: Challenge Almere 2017

Hier mijn verslagje van mijn halve: http://elderenbosch.com/blog/?page_id=285

57

Re: Challenge Almere 2017

elderenbosch schreef:

Hier mijn verslagje van mijn halve: http://elderenbosch.com/blog/?page_id=285

Mooi verslag en dito prestatie! Lekker gefietst (al moet de 4 een 2 zijn bij je tijd neem ik aan wink ).

58

Re: Challenge Almere 2017

Leuk verslag,

je bent alleen vergeten om de te vermelden dat je na afloop van de wedstrijd niet alleen met deze prestatie weer de nodige handen op elkaar hebt gekregen wink. Gefeliciteerd met je andere mooie prijs, 2018 kan nou al niet meer stuk! 1 seconde.....

59

Re: Challenge Almere 2017

Ja haha, das zeker niet verkeerd! Lucky me smile

60

Re: Challenge Almere 2017

Ik weet dat ik langzaam zwem, maar dit was de overtreffende trap. Na 1:52 bijna als laatste uit het water. Het positieve is dat ik dit jaar wel alles borstcrawl heb gedaan, terwijl ik vorig jaar de halve nog volledig schoolslag moest doen. In de wissel was ik nog steeds in de slomo stand, ik had geen zin om me te haasten. Vanwege het weer toch maar besloten arm- en beenstukken aan te doen, en overschoenen, fietsshirt en windstopper. Er stonden nog een stuk of 5 fietsen in het Parc Fermee, bijna iedereen van de halve afstend was ook alweg. Na een zeer langzame wissel van 17 minuten gaan fietsen. Fietsen zelf ging wel goed met een tijd van 5:31. Het motiveert na zo'n langzame start best om 180km alleen maar mensen in te halen. De 2e wissel ging ook weer langzaam met 11 minuten. Het lopen veel te snel gestart. Het was mijn eerste marathon en iedereen had me gewaarschuwd om niet te snel te starten. Maar dus toch te snel. het eerste rondje ging onderde 40 minuten, maar daarna ieder rondje langzamer. Alle waterposten gewandeld en daar tussen gerend. De laaste 2 rondjes gingen in ongeveer 50 minuten. De marathon tijd was 4:47.

Uiteindelijk na 12:42 moe maar voldaan gefinshed.

61

Re: Challenge Almere 2017

Spijtig dat je je uiteindelijke doel niet hebt kunnen bereiken Maarten. Mischien ben je beter om onder de 10u te duiken dat je dit in het voorjaar plant dan ben je normaal altijd op je best heb ik al gemerkt. Vallen is nooit leuk maar als je er dan niks aan overhoud dan tja.... We hebben het allemaal wel een keertje voor. Ik ben zelf enorm blij met mijn debuut al weet ik dat ik in betere omstandigheden er ook wel een 15min afhaal, alleen al de shoe covers en armstukken en regenvest enz + het wat voorzichtiger zijn in de bochten en natuurlijk rond de putten rijden die in het wegdek zitten ;-) hebben me wel extra tijd gekost. Ik heb zelfs voor het lopen nog eens van kousen gewisseld zodat ik met droge voeten kon beginnen lopen. Al bij al een geslaagde dag voor mij.

62

Re: Challenge Almere 2017

ronnyke schreef:

Spijtig dat je je uiteindelijke doel niet hebt kunnen bereiken Maarten. Mischien ben je beter om onder de 10u te duiken dat je dit in het voorjaar plant dan ben je normaal altijd op je best heb ik al gemerkt. Vallen is nooit leuk maar als je er dan niks aan overhoud dan tja.... We hebben het allemaal wel een keertje voor. Ik ben zelf enorm blij met mijn debuut al weet ik dat ik in betere omstandigheden er ook wel een 15min afhaal, alleen al de shoe covers en armstukken en regenvest enz + het wat voorzichtiger zijn in de bochten en natuurlijk rond de putten rijden die in het wegdek zitten ;-) hebben me wel extra tijd gekost. Ik heb zelfs voor het lopen nog eens van kousen gewisseld zodat ik met droge voeten kon beginnen lopen. Al bij al een geslaagde dag voor mij.

Mooi dat je gefinished bent, gefeliciteerd! Overigens heb ik ook kousen gewisseld voor het lopen, die halve minuut investeerde ik graag. Een volgende hele moet gewoon voor de gezinsvakantie worden gepland en ik moet een goede laatste paar weken hebben met voldoende rust, dan zie ik wel wat er mogelijk is. In november loot ik weer mee voor de Norseman en mocht dat niet lukken dan overweeg ik IM Maastricht. Of Zurich. Ach, ik zie het wel.

63

Re: Challenge Almere 2017

Voor mij was dit de derde start op de hele afstand en uiteindelijk met een minder goed gevoel afgesloten als de eerste 2. De eerste is altijd de mooiste (denk ik) en op de 2e kon ik mijzelf mooi verbeteren.
Zaterdag echter voor het eerst dus met een doel gestart (sub12) en aangezien ik dit seizoen al de nodige pr's gescoord had en mijn lopen aardig heb kunnen verbeteren had dit wel moeten lukken.
Het zwemmen ging niet van harte (1.07) , ik had gehoopt op 1.05 zodat ik  met 1.15u wel op de fiets zou zitten. Mede door toch nog goed te wisselen lukte dit toch nog wel aardig(1.16u).
Echter na 200 mtr fietsen was alles was ik aanhad al doorweekt en heb ik eigenlijk geen warme voeten meer gehad tot ik ging lopen. Het fietsen ging eigenlijk wel naar behoren(5.49u) waar ik ik op 5.45u had gehoopt maar door de koude voeten een keer of 5 vd fiets gemoeten voor een sanitaire stop en dat heeft me toch wel 10 minuutjes gekost. Jammer maar te overzien. Met 7.07 aan het lopen begonnen waar de ellende begon. De 1e loopronde ging nog volgens plan maar daarna begon mijn maag te protesteren en werd er elke ronde meer gewandeld tot het uiteindelijk alleen nog wandelen werd en met een marathon tijd van 5.39 ver beneden de verwachting .Uiteindelijk gefinshed in 12.55.18 en een ontevreden gevoel. Inmiddels alwel weer blij met dat ik toch maar door gewandeld heb tot aan de finish zodat ik in elk geval geen DNF achter mijn naam had.

Op een of andere manier lijkt het wel dat ik erg veel water binnen krijg en dat dit in mijn maag niet lekker gaat zitten.Al bij meerdere wedstrijden(ook kortere) last van gehad. Ik dacht dat het kwam door de gels maar door ze alvast op te lossen was het inde kortere wedstrijden dit seizoen een stuk beter. Echter in Almere dus niet. Dat wordt dus een aandachtpunt voor de aankomende maanden.


Verder weer enorm genoten van de inzet van alle vrijwilligers en de organisatie. Fietsparcours is overall best oké. Minpunt vind ik en met mijn meerdere  toch wel dat je op de volledige afstand niet weer langs Esplanada komt. De coachpost/keerpunt is toch lastig te bereiken en als je als suporters deelnemers op de halve en hele afstand wil aanmoedigen is het haast niet te doen. Maar verder petje af voor iedereen met hun mooie prestaties. Volgend jaar een nieuwe kans

Gr Ramon

64

Re: Challenge Almere 2017

inderdaad petje af voor alle mensen die het organiseren en vrijwillig langs de kant staan..
Alles is echt top geregeld en zelfs met dat vreselijke weer blijven ze altijd vrolijk..

Tijdens het lopen miste ik een spons, dat was even een tegenvaller... Totdat ik werd ingehaald door het meisje wat de sponsen uitdeelde om de spons alsnog te geven.. HELD

65

Re: Challenge Almere 2017

Ik kijk met veel plezier terug op de lange afstand. Twee weken van te voren was ik er helemaal klaar voor. Als alle puzzelstukjes zouden passen zat er een tijd onder de tien uur in. Onverwacht slaan de zenuwen toe. Ongezond veel wedstrijdspanning. Dat wil ik nooit meer meemaken en mijn omgeving niet meer aandoen. De slechte en veranderende weersvoorspellingen en daar om de paar uur naar kijken helpt ook niet. Ik slaap nauwelijks en heb zelfs geen eetlust meer. En dan merk ik bij het poetsen ook nog een handvol problemen op aan mijn fiets die niet allemaal meer te verhelpen zijn. Waarom ga ik dit doen? Ik hoef er mijn geld niet mee te verdienen. Ik heb overwogen niet te starten en gewoon naar huis te gaan. Pas na het inchecken van mijn fiets en het afgeven van de tassen zakte de spanning tot die gewoon lekkere wedstrijdspanning.
Het zwemmen ging naar verwachting. Ik zat soms wat te veel naar rechts bij de boeien. Andere zwemmers die het gevecht bij de boei wilde mijden beletten mij om kort om de kortste weg te nemen. Ach eigen schuld. 1:06:44.
Vooraf had ik mij voor het fietsen twee dingen voorgenomen. Zo ontspannen mogelijk fietsen maar me niet sparen omdat er nog een marathon komt. De eerste ronde was heerlijk.Wat is er leuker dan spelen met de wind? De tweede ronde begon nog beter. Water links, water rechts, wat stipjes op de horizon, beetje wind, beetje regen, zo stel ik mij de Holland Triathlon voor. En dan mag ik straks nog tegen de wind in, genieten. Toch kost het me meer moeite dan anders. Is mijn achterband lek? Ach welnee, ik heb vaker gedacht dat ik een lek had maar achteraf is er niets aan de hand. Aan het begin van de Knardijk wordt ik ingehaald door Nico. Een boom van een kerel en zo zit hij ook op de fiets. De stayerzone achter hem zou twintig meter moeten bedragen. Het beloofde gevecht tegen de wind komt later wel weer. een keer. Ik accepteer het geschenk en blijf zo'n vijftien meter achter Nico hangen. De jury rijdt een paar keer voorbij maar ik zit goed en dat vindt de jury kennelijk ook. Nico kijkt een paar keer achterom. "Sorry Nico, ik wil wel maar ik kan niet harder." Vandaag is het nog waar ook. Het voelt echt zwaarder dan de vorige de ronde. Pas na de Schollevaarweg kan ik overnemen. De veeroosters in het bos zijn heel duidelijk. "Jasper, je rijdt op een lege tube." Ik ga het hiermee niet redden tot de wisselzone. Bij de verzorgingspost druk ik mijn pitstop er op. De latex spuit alle kanten op maar niet in de tube. Een tweede poging lukt beter. Ik krijg een beetje lucht in de tube, veel is het niet maar meer kan ik niet doen. Gelukkig haal ik de wisselzone. 5:00:12.
Aan hardlopen in de triathlon heb ik echt een hekel. Heb ik net zo lekker gefietst moet dat lopen nog. Als een vieze maaltijd krijg ik het niet weg. In de derde ronde denk ik nog: "Ik kan gewoon stoppen." Maar ik loop gewoon door. Ik maak geen kennis met de man met de hamer en loop voor mijn doen een puike, vlakke marathon. 4:10:20.
Totaal 10:27:33, zevende op het EK en derde op het NK. Het fietsen had sneller gemoeten. Het had mij mogelijk kracht geschild als ik eerder de lekke tube had erkend. Ook buiten dat zat er misschien wel meer in maar dan had had ik het mentale stukje ook moeten passen. Ik heb het op de puzzel gelegd. Ik heb er hard opgeslagen en toen dat niet hielp er op gestompt maar dat hielp ook niet. Ik heb er vrede mee. Mijn PR staat nu bijna twee uur scherper.

66

Re: Challenge Almere 2017

Klinkt toch wat teleurstelling in door Jasper. 2 uur van je PR af, dat is echt gigantisch!

Mooi verslag ook, en herkenbaar die irreële wedstrijdspanning...

67

Re: Challenge Almere 2017

Leuk om te lezen allemaal, en een boel mooie prestaties, onder niet de makkelijkste omstandigheden - gefeliciteerd!

Paar reactietjes:

De combinatie 2X Metallica - hele triathlon in één week, daar zouden ze een aparte categorie voor moeten maken, vind ik, Maca! wink

ramon schreef:

De eerste is altijd de mooiste (denk ik) en op de 2e kon ik mijzelf mooi verbeteren.

Ik houd het vanwege het eerste tot nu toe bij één, al kriebelt de 2e wel vanwege het tweede, ja.

Leestip over wedstrijdzenuwen: http://www.vrouwentriathlon.nl/tips-n-t … dspanning/

(En ook ik hoop ooit in Almere te starten,, alleen wordt dat op z'n vroegst in 2019. Manlief heeft het in z'n hoofd gehaald om om historische redenen van '14-'18 de 'eerste-wereldoorlog-marathon' In Flanders Fields te lopen, en die valt altijd in hetzelfde weekend. Dus ik heb er net weer een weekend Ieper op zitten, overigens wel heel leuk altijd.)

Louise

68

Re: Challenge Almere 2017

Ik ben inmiddels ingeschreven voor 2018 :-) dan wel de HD volgend jaar.

69

Re: Challenge Almere 2017

Wij hebben (zowel ik als mijn vrouw) inmiddels een uitgebreid verslag van onze eerste halve triathlon geschreven op

www.eigenwijzetriathlon.nl

70

Re: Challenge Almere 2017

ronnyke schreef:

Ik ben inmiddels ingeschreven voor 2018 :-) dan wel de HD volgend jaar.

Ik heb ook (weer) een ticket voor de halve ... en ook één voor Kraichgau70.3
Verder niet verslaafd of zo ;-)

D.

71

Re: Challenge Almere 2017

Wij hebben ons ook weer ingeschreven voor volgend jaar. Nu nog op zoek naar een tweede voor volgend jaar (we denken aan Luxemburg).

Maar eerst richting Mallorca volgende maand voor de Challenge :-)

72

Re: Challenge Almere 2017

Ik zoek er 3 halve en 1 volledige te doen volgend jaar. Heb er al 2 halve vastliggen nu en ga normaal de Frysman als mijn volledige doen dus zou nog 1 of 2 halve moeten vinden maar dat zal ongetwijfeld geen probleem zijn.

73

Re: Challenge Almere 2017

eindelijk voldoende hersteld om een reactie te kunnen schrijven :-). Nee valt mee.

Zwemmen ging prima na 32.30 was ik weer uit het water. Fietsen ging ver boven verwachting en licht overmoedig in 2.36 uur. Inclusief val. Op het punt waar de LD de tweede ronde inging en de MD weer terug naar het centrum wilde ik iets te populair de bocht in waardoor ik onderuit ging, stom. Gelukkig was de fiets niet kapot en kon ik door.
Bij het lopen ging de eerste ronde nog aardig. Daarna ging het lampje wel uit. Uiteindelijk 1.56 uur over gedaan. In totaal 5.16.02
Het was mijn eerste halve, dus ik wist niet goed wat ik kon verwachten. Bij de start hoopte ik op een tijd onder de 5,5 uur en dat is prima gelukt. Ondanks het afzien bij het lopen kijk ik met plezier terug....volgend jaar mijn debuut op de hele....

Compliment aan de organisatie en alle vrijwilligers die er ondanks het weer toch een groot feest van hebben gemaakt.

74

Re: Challenge Almere 2017

ramon schreef:

Op een of andere manier lijkt het wel dat ik erg veel water binnen krijg en dat dit in mijn maag niet lekker gaat zitten.Al bij meerdere wedstrijden(ook kortere) last van gehad. Ik dacht dat het kwam door de gels maar door ze alvast op te lossen was het inde kortere wedstrijden dit seizoen een stuk beter. Echter in Almere dus niet. Dat wordt dus een aandachtpunt voor de aankomende maanden.

Wat je evt kan proberen is om na het zwemmen gelijk wat cola te drinken om je maag tot rust te brengen, misschien helpt het.

75

Re: Challenge Almere 2017

Ja dat zou ik eens kunnen proberen. Heb vd week een stuk gelezen van Asker Jeukendrup over lucht in de maag door de fietspositie in combi met het zwemwater. Wil dar eens verder op gaan zoeken want dat klinkt wel aannemelijk

denniss schreef:
ramon schreef:

Op een of andere manier lijkt het wel dat ik erg veel water binnen krijg en dat dit in mijn maag niet lekker gaat zitten.Al bij meerdere wedstrijden(ook kortere) last van gehad. Ik dacht dat het kwam door de gels maar door ze alvast op te lossen was het inde kortere wedstrijden dit seizoen een stuk beter. Echter in Almere dus niet. Dat wordt dus een aandachtpunt voor de aankomende maanden.

Wat je evt kan proberen is om na het zwemmen gelijk wat cola te drinken om je maag tot rust te brengen, misschien helpt het.