1

Onderwerp: Leuke triathlon in Europa

Hallo allemaal,

Na ruim een jaar niet gesport te hebben ivm een mega verbouwing van mijn nieuwe huis (en ben nog niet klaar) zijn bij mij de kriebels weer begonnen na het aanmoedigen van een vriend die mee deed in Almere.
Nu heb ik in 2015 en 2016 meegedaan in Almere en zou het zo weer doen. Maar misschien is het wel eens leuk om een triathlon in het buitenland te doen.
Zijn er mensen die ervaringen hebben in Rapperswill of Zell am See? Edinburgh lijkt me fantastisch maar daar las ik ook mindere verhalen over. En ja, het zou fijn zijn als het weer ook redelijk is. Nu kan je daar op voorhand niet veel over zeggen, maar Edinburgh staat ook niet bekend om het fijne weer.
Of andere suggesties? Komend jaar wil ik weer beginnen met de halve afstand.

2

Re: Leuke triathlon in Europa

Zell am See lijkt mij prachtig en hoor ik veel goede verhalen over. Ik zou eerst voor jezelf even bepalen wat voor parcours je goed ligt: bergachtig, rondjes, etc.

De inschrijving voor de IM70.3 Luxemburg gaat ook vandaag open!

3

Re: Leuke triathlon in Europa

Ik heb Rapperswill-Jona, Kraichgau en Luxemburg gedaan. Ik vond Zwitserland het leukst, maar dat was misschien ook omdat het mijn eerste halve was?

triathlon is 3x leuker!

4

Re: Leuke triathlon in Europa

Hoe vond je Rapperswill-Jona? Hoe is het klimwerk? Zwitserland heeft ook mijn voorkeur, maar accomodatie is daar ook wel een stukje duurder.

5 Laatst bewerkt door elderenbosch (14-09-17 08:55:55)

Re: Leuke triathlon in Europa

Ik heb drie 70.3's in het buitenland gedaan:

- Kraichgau: gaaf parcours, heuvelachtig in zowel fietsen als lopen (afstand naartoe is prima te rijden met auto)
- Vichy: minder uitdagend parcours, kan erg warm zijn eind augustus (is wel dik 10 uur rijden)
- Mallorca: mijn favoriet van deze drie! Zwemmen in zee, mooie klim, loopparcours niet heel boeiend (mooie combi met vakantie)

Kraichgau en Mallorca zou ik zeker nog eens doen! Zelf ga ik komend jaar Marbella doen.

6

Re: Leuke triathlon in Europa

Jasper298 schreef:

Hoe vond je Rapperswill-Jona? Hoe is het klimwerk? Zwitserland heeft ook mijn voorkeur, maar accomodatie is daar ook wel een stukje duurder.

Zwemmen in een kristalhelder meer, wauw. Klimwerk is spectaculair en stevig, maar zeker te doen. 500m echt stijl (op tijd helemaal terugschakelen voor de bocht!) en daarna vals plat. In feite 1 lange klim, en daarna afdalen en vlak fietsen langs het meer. Ik ben zeker geen klimmer. Vond het klimmen in Zwitserland eigenlijk beter te doen dan Kraichgau, waar het maar heen en weer blijft gaan. Zwitserland is overzichtelijker. Lopen is leuk, met een lange trap erin - stairway to heaven.... De tweede ronde moest ik me aan de leuning naar boven trekken.... We zaten toen een stukje buiten Rapperswill-Jona in de bergen, dat was goedkoper, maar er is ook een camping bij de start. Maar Zwitserland blijft nu eenmaal duur, dat klopt. airbnb?

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Leuke triathlon in Europa

Klinkt goed vwb Rapperswill-Jona. Krijg er bijna zin in. Ga deze serieus overwegen, moet alleen weer serieus gaan trainen want heb echt een jaar lang NIKS gedaan op sport gebied sad.
Helaas is deze wel vroeg in het jaar, en ook nog buiten schoolvakanties. (heb 2 kinderen waarvan de oudste naar school gaat) Maar dat is ook zo met Zell am See zie ik. Thuis maar eens overleggen.

8

Re: Leuke triathlon in Europa

Altriman gedaan dit jaar, echt een aanrader. Wel zwaar. Voor hele was het 5000hm bij fietsen, 1000hm bij lopen. Zwemmen was wel vlak...;-)