1

Onderwerp: Politie triathlon 2017

Komende zaterdag is de 32e editie van de Politie triathlon in Spijkenisse. Zie www.politietriathlon.nl.

Voor mij wordt het mijn tweede deelname op de Kwart na vorig jaar kennis gemaakt te hebben. Zijn er hier nog meer die daar starten?
Er is nog onduidelijkheid over het zwemwater of dat ok is. Hopelijk wel, want met zwemmen is het wel zo leuk ipv RBR.

En de weersvoorspellingen zijn niet al te best. We zien wel, gewoon genieten en proberen mijn tijd van vorig jaar te verbeteren.

Succes aan een ieder die start!

2

Re: Politie triathlon 2017

Het is wel balen van de blauwalg... Ik ben geen fan van twee keer hardlopen. Maar goed, liever dat dan ziek worden.

Heeft iemand enig idee wat de afstanden worden wanneer het een RBR wordt? Er is 1/8ste, 1/4de en OD. Ik kan nergens iets terugvinden in de NTB regelementen of in die van de Politietriathlon zelf.

En wordt het automatisch een RBR of is er ook een kans op bijv. BRB of gewoon BR zonder zwemmen?

3

Re: Politie triathlon 2017

Via FB is gecommuniceerd dat er op dit moment monsters worden genomen en dat de uitslag morgen op FB word bekend gemaakt. Even afwachten dus...

4 Laatst bewerkt door Vanzella (07-09-17 11:38:19)

Re: Politie triathlon 2017

yes ons dames team van TC Maastricht hoopt ook serieus op een goede uitslag van de blauwalg test.

Het team voor de team time trial is volledig uit balans als ze eerst moeten lopen...

Daar moet de coach (altijd over jezelf praten inde derde persoon enkelvoud uiteraard smile) vanavond nog eens goed over nadenken...

5

Re: Politie triathlon 2017

Ik weet niet wat de weersverwachting in Spijkenisse is, maar als daar ook zo veel water gaat vallen morgen zal de blauwalg wel snel verdwenen zijn. Het is ook eigenlijk al gek dat er nog te veel blauwalg geconstateerd is met het weer van de afgelopen weken.

6

Re: Politie triathlon 2017

Op Facebook staat dat de waarde 3 is. Bij een waarde van 3-15 is er een waarschuwing van kracht, maar zal het zwemonderdeel geschrapt worden. Deze ochtend zal opnieuw gemeten worden en dan is aan het einde van de middag het definitieve oordeel bekend.

7

Re: Politie triathlon 2017

Helaas voor de meeste deelnemers dus afgelast. Ik snap het wel. Maar baal uiteraard ook. Ik zat in de laatste startgroep en de inschrijfbalie sloot om 10.45. Later aanmelden was geen mogelijkheid. Heb ruim 2.5 mogen wachten en daarnaast ook nog 3 uur in de auto mogen zitten om 10 minuten te mogen zwemmen.

Na de onweersbui, die volgens mij 1 minuut geduurd heeft, is er op wat regen na niks aan de hand geweest. Na 10 minuten scheen de zon zelfs weer. Ik heb echt wel begrip voor het stil leggen ivm de veiligheid en heb respect voor alle vrijwilligers, maar vind het echt zuur dat het na een kwartier geduld gewoon hervat had kunnen worden. Ben een hele dag kwijt aan niks en velen met mij. Zelfs voor spek en bonen finishen had nog iets van voldoening kunnen geven. Nu heb ik letterlijk ruim 200km gereden, 2.5 uur mogen toekijken, deelname betaalt om 10 minuten in de blauwalg mogen zwemmen.

8

Re: Politie triathlon 2017

ic3d schreef:

Helaas voor de meeste deelnemers dus afgelast. Ik snap het wel. Maar baal uiteraard ook. Ik zat in de laatste startgroep en de inschrijfbalie sloot om 10.45. Later aanmelden was geen mogelijkheid. Heb ruim 2.5 mogen wachten en daarnaast ook nog 3 uur in de auto mogen zitten om 10 minuten te mogen zwemmen.

Na de onweersbui, die volgens mij 1 minuut geduurd heeft, is er op wat regen na niks aan de hand geweest. Na 10 minuten scheen de zon zelfs weer. Ik heb echt wel begrip voor het stil leggen ivm de veiligheid en heb respect voor alle vrijwilligers, maar vind het echt zuur dat het na een kwartier geduld gewoon hervat had kunnen worden. Ben een hele dag kwijt aan niks en velen met mij. Zelfs voor spek en bonen finishen had nog iets van voldoening kunnen geven. Nu heb ik letterlijk ruim 200km gereden, 2.5 uur mogen toekijken, deelname betaalt om 10 minuten in de blauwalg mogen zwemmen.

Ik had dezelfde gemengde gevoelens. Ook ik had ruim anderhalf uur gereden. Zat zelf in de eerste startgolf van de 1/4 en zat een minuut of 5 op de fiets toen het onweer en de regen begon. De fietsende deelnemers werden echter niet gewaarschuwd terwijl ik sinds het begin van het onweer zeker 20 vrijwilligers en een jurymotor ben gepasseerd. Pas toen ik terugkwam in de wisselzone hoorde ik dat de wedstrijd gestopt, terwijl het toen stralend weer was. Ik snap oprecht niet waarom ze niet in elk geval het loopparcours nog hebben laten staan voor degenen die de wedstrijd voor zichzelf wilden afmaken, al dan niet met classificatie. Ik heb samen met een andere deelnemer nog één rondje gelopen (begonnen rond 13.45), maar letterlijk alles (afzettingen, verzorgingsposten) was toen al opgeruimd. Wat het voor mij nog eens extra zuur maakt is dat ik vooraan van de fiets af kwam en op weg was naar minstens een podiumplek, misschien wel winst.

Ik ben het met je eens dat er naar mijn idee gewoon opnieuw gestart had kunnen worden. Na 10 minuten was de kust veilig dus qua vergunningen/afzettingen lijkt me dat daar ook geen probleem ontstaan zou zijn. Ik heb heel erg veel respect voor de organisatie en de vrijwilligers, maar om het volledige evenement af te blazen vanwege een onweersbui van nog geen 10 minuten vind ik erg ver gaan.

9

Re: Politie triathlon 2017

Poehee, ik kan me jullie zure gevoel wel voorstellen! Ik snap ook niet waarom ze meteen tot hele afgelasting besloten hebben, het is volgens mij gebruikelijk om bij onweer dingen uit te stellen en verder te laten gaan zodra het gevaar geweken is. Ik heb zelf een keer een uitgestelde start meegemaakt en vorig jaar was er een divisiewedstrijd waarbij ze uit het water zijn gehaald en later opnieuw zijn gestart, meteen op de fiets. Hebben jullie enig idee vanwaar deze drastische beslissing?

En de blauwalg was dus weg?

Louise

10

Re: Politie triathlon 2017

Ik heb bij een triathlon in London ook onweer gehad dit jaar. Ik had de pech dat de enige bliksem en donder precies waren toen ik in het water lag. We moester er zsm uit. Eenmaal op de kant mochten we na een paar minuten door op de fiets. De wave na ons werd verlaat met 20 min ofzo. Wat ik daar hoorde was dat er tussen laatste bliksem/donder en start minimaal een half uur moest zitten. Fietsen en lopen is gewoon doorgegaan de hele tijd. Ik weet niet hoe dat geweest zou zijn als het echt hard zou gaan onweren, zoals gezegd was er maar 1 bliksem, en 1 donder (die schijnbaar wel heel dichtbij waren).

11

Re: Politie triathlon 2017

Het heeft een minuutje of wat gebliksemd en gedonderd. Daarna regende het hard. Parc Ferme was één grote blubber. Na een  half uurtje ging de zon echter weer schijnen. Geen regen of onweer meer gehad. Buienradar voorspelde ook geen ellende meer.

Overigens zijn de mensen op de fiets niet gewaarschuwd. Zij hebben dus 40KM op een dijk gefietst tijdens de onweer (en daarna). Sommigen waren pas net weg, want er zat 10 minuten tussen 3 opeenvolgende startwaves. De startwave voor ons zat dus net een paar minuten op de fiets.

Maar goed, niks meer aan te doen.

12

Re: Politie triathlon 2017

Het was zeker erg jammer dat dit besluit genomen moest worden. NTB had dit geadviseerd/opgelegd zover ik begreep. De oragnisatie baalde ook enorm dat is wel duidelijk. Zoveel werk wordt erin gestopt en dan moet je dit besluiten.
Ik zat ook in de laatste startwave voor de 1/4. Na 15 minuten zwemmen het water uit en toen was het wachten.

Als er al een doorstart zou zijn geweest, hoe maak je dat dan weer eerlijk tov de eerdere startwave en de rest van het veld? Want dan zou iedereen tegelijk beginnen met fietsen wat het fietsparcours ook weer erg druk en onveilig zou maken.

Hoe dan ook erg zuur, maar veiligheid boven alles...hoewel ik net als de commentaren hierboven ook wel verbaasd was dat het de rest van de dag gewoon perfect weer was!

Op naar volgend jaar!

13

Re: Politie triathlon 2017

Je blijft natuurlijk van het weer afhankelijk. Dit weekend is er een challenge in Davos, Zwitserland. Ik heb lang getwijfeld om me ervoor in te schrijven maar uiteindelijk niet gedaan. Vrienden doen wel mee. Huidige weersvoorspelling: In het dorp rond de 5 graden en regen, op de pas waar gefietst wordt sneeuw. Zoals het er nu uitziet wordt het een loopwedstrijd en gaan zwemmen en fietsen niet door.