151

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

FrankGNL schreef:

Vandaag een mailtje gehad, dat ik mij in Didam had gekwalificeerd voor het WK in Rotterdam.
Dit WK (Olympische afstand) is toch een stayer wedstrijd?

Ik lees namelijk alleen maar dit:
"Bij het WK sprint is stayeren in alle leeftijdscategorieën toegestaan"

Dank

De OD is non-stayer. De sprint is stayer.

triathlon is 3x leuker!

152

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Gefeliciteerd met je kwalificatie! Het klopt inderdaad dat het WK een stayerwedstrijd is.

153

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Even op de site gekeken:

What is the ruling for drafting during the Rotterdam Grand Final 2017?
Sprint = draft legal
Olympic = non-drafting

154

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Hihi, toevallig dit weekend in Holten een enorme discussie over gehad over dit onderwerp. Ook omdat de kwalificaties soms wel, en soms niet met stayeren zijn. En de communicatie vanuit de bond was ook niet erg consistent. De uiteindelijke conclusie was dus wel stayeren, maar jouw regels verklaren dan wel een heleboel. Dank!

155

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Gaat er nog iemand van hier naar de Agegroupdag in Rotterdam komende zaterdag? Ik ben er in elk geval bij.

156

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Yup, ik ook.

157

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Heeft iemand zijn triathlon pak al gekregen?

158

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

roojoo schreef:

Heeft iemand zijn triathlon pak al gekregen?

Ik heb hem nog niet binnen.

Wel heb ik vanmorgen het op FB geposte filmpje van het fietsparcours bekeken. Ik hoop dat er nog wat veranderingen komen, dit gaat geen heel snel parcours worden en een drama als je iemand wilt inhalen. https://www.youtube.com/watch?v=_aOAAuh … e=youtu.be

159

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Parcours is hetzelfde als vorig jaar toch. Bochten zouden zelfs wat ruimer zijn. Al hoop ik wel dat de werzaamheden op de Willemsbrug dan over zijn.

Gewoon een keer van tevoren fietsen. Veel bochten / tunneltjes / drempels / kleine paadjes kan je op vrij hoge snelheid nemen ze zijn alleen wat onoverzichtelijk.

160 Laatst bewerkt door HansH (01-09-17 16:44:56)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Maca944 schreef:
roojoo schreef:

Heeft iemand zijn triathlon pak al gekregen?

Ik heb hem nog niet binnen.

Wel heb ik vanmorgen het op FB geposte filmpje van het fietsparcours bekeken. Ik hoop dat er nog wat veranderingen komen, dit gaat geen heel snel parcours worden en een drama als je iemand wilt inhalen. https://www.youtube.com/watch?v=_aOAAuh … e=youtu.be

Net een verzend bevestiging gekregen. smile  Werd wel tijd ook. Wat zeggen ze ook al weer bij de tips van de NTB - nooit iets nieuws in een wedstrijd proberen... Parcours lijkt super langzaam inderdaad. Zal blij zijn als ik de 30 gemiddeld haal..... roll

triathlon is 3x leuker!

161

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Het is heel stil rond dit mega event! Komt het door de regen, het koude water, of zijn het de spanningen voor de prestatie?

Iedereen heeft iig zijn pakje en zijn petje gekregen. De nummers gecheckt etc.

Ik ga zo nog even op mijn Elite mijn benen op spanning zetten en alles klaar zetten. Hopelijk wordt het zo nog droog? Dan ga ik de stad in, hoewel de wedstrijd op tv kijken, lijkt mij ook erg gaaf!

Hoe gaat het met jullie voorbereiding?

-- M

162

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik ben blij dat ik kan starten na mijn buiteling tijdens Challenge Almere. Finishen is het doel, tijd irrelevant deze keer. De openingsceremonie donderdag vond ik indrukwekkend, met al die landenteams. Dat moet team NL de volgende keer echt anders doen qua herkenbaarheid.

Over een paar minuten vertrek ik naar Rotterdam, ik wil wel de elite live zien. Daarna fiets inchecken en dan zie ik morgen wel wat voor weer het is.

Succes allemaal!

163

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik ga zo ook bij de elite kijken. Het is wel ontzettend jammer van het weer.

WK in eigen stad is wel grappig, al heb ik er nog niet zo veel van meegekregen. Mijn man meer, die werkt naast het parcours, die heeft er onder andere woensdag in die storm met dichte wielen zien trainen hmm Hij is gister ook bij de para's wezen kijken.

Ikzelf was gister zwemmen in het Van Maanenbad, binnen, en daarvan is het buitenbad trainingszone. Ik zag jeugdselecties uit Oostenrijk en Jordanië, grappig. Ik dacht nog even: moet ik me aangesproken voelen wink :

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2017/09/prohibited.jpg

Ik weet nog niet of ik morgen kan komen kijken, misschien even op m'n fietsrondje. Wat zijn jullie starttijden? Veel plezier en succes in elk geval!

Louise

164

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Het meeste loopt nu via Facebook... Ik ga zo op TV de start kijken, daarna na Rotterdam om te registreren en de fiets in te leveren... En dan morgen héél vroeg op. Half 5 weg, schoenen neerzetten,  start om 10:30. Weer schijnt op te knappen, ben heel benieuwd. Heb er wel veel zin in!

triathlon is 3x leuker!

165

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

20543 Louise!

Stad is echt wel in de stemming. Overal teams in landenkleding en veel al zien trainen buiten. Rachel Klamer liep met Richard op de Erasmusbrug voor een casual trainingsrondje. Vind dat wel bijzonder!

En dat t natuurlijk nu live op tv is.

Op instagram volgen via #rotterdamtri is ook leuk. Vanmiddag mn fiets inchecken en dan kijk ik gelijk even bij de dames. Verder lekker rustig aan doen, alles is al gereed. Ik heb er zo'n zin in.

166 Laatst bewerkt door Macer (16-09-17 14:04:42)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

wat een stom fietsparcours is het.. bochtje hier, keerpunt daar en dan met de natte weg niet echt aantrekkelijk op tv.

ff een newbie vraag, mogen er bij stayerwedstrijden nooit tijdritfietsen gebruikt worden (wat me ook logisch lijk overigens)?

167

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Macer schreef:

ff een newbie vraag, mogen er bij stayerwedstrijden nooit tijdritfietsen gebruikt worden (wat me ook logisch lijk overigens)?

Ja, klopt. Er mag hooguit zo'n klein opzetstuurtje op, als het maar niet uitsteekt vóór je stuur. Voor de veiligheid is dat.

Ik vond het erg leuk gister, ik heb de mannenwedstrijd gekeken. Vooral het zwemmen vond ik prachtig om te zien, met wat voor 'geweld' ze van start gaan, alsof het 100 meter is in plaats van 1500, en de landgang/Australian exit was ook een gaaf gezicht, zo ploep-ploep-ploep al die zwemmers achter elkaar het water in duikend. Fietsen was spectaculair door het technische parcours en lopen was ook leuk door al die rondjes.

Er was toen wel redelijk wat belangstelling, maar mijn indruk was dat het veel andere deelnemers waren, langs de Rijnhaven hoorde ik vooral andere talen dan Nederlands. Ik heb de vrouwenwedstrijd op tv gezien, en toen waren er helaas aanzienlijk minder mensen, maar goed, daar kan ik moeilijk wat van zeggen want ik zat inmiddels ook thuis... het werd toch ook wat vochtig en kil ook.

Op tv is het fietsen saaier om te zien dan in het echt, ook omdat je in het echt het hele veld voorbij ziet komen, en dan vlak achter de laatste komt de kopgroep alweer. Van de shots van Rotterdam vanuit de lucht werd ik wel chauvinistisch, blijft toch altijd mooi, met de havens en de bruggen enzo.

Wat me wel opviel is dat ze buiten het parcours om geen enkele moeite hadden gedaan om bijvoorbeeld de supporters wat tegemoet te komen door handige fietsoversteken te maken. Het verkeer ragde gewoon over de Erasmusbrug en de Westzeedijk alsof er niks aan de hand was, dus dat gaf enorme voetgangers- en fietsersopstoppingen van supporters die van het zwemmen naar het fiets- en loopparcours gingen. Op tv hoorde ik ze zeggen dat de hele 'binnenstad' was afgesloten, nou, no way hè, alleen een klein hoekje buiten het echte centrum.

Louise

168 Laatst bewerkt door Louise (19-09-17 12:18:40)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

En, hoe was het, zondag?

Ik ben zelf niet meer wezen kijken, ik wilde zelf trainen en WK ploegentijdrit kijken (keuzes, keuzes...) maar Henk, mijn man, is wel geweest en die heeft tussen ongeveer 10 en 12 in totaal maar liefst 1000 foto's gemaakt in Het Park, dus bij het lopen. Er zitten forummers tussen, Maca heeft de zijne al gevonden, begreep ik via Facebook. Mstyz (toch?) en Dennis zie ik, maar van sommigen van jullie weet ik de echte achternaam niet - en ik heb ze niet alle 1000 bekeken.

Dus: zie https://www.flickr.com/photos/henkverma … 5315155182 Delen, downloaden, gebruiken etc mag, maar Henk vindt het wel leuk als je dan z'n naam erbij zet.

Foto's van de mannen-elite van zaterdag heeft-ie ook, in een ander album op z'n account.

Louise

169

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Jammer dat ik niet van tevoren wist dat Henk daar zat. Op dat moment liep ik een stukje op met Merel Hogeweg, die ook bij Eric van der Linden traint, en we zijn samen op de foto gezet. Ik geloof dat ik nog wel iets aardigs geroepen heb, heel hard ging het lopen niet bij mij, maar zijn foto's worden zeker gewaardeerd!

Ik heb hier alvast een stukje geschreven over de wedstrijd: http://www.amstelracing.nl/?p=980

In het kort: het was geweldig, alsof je aan de Olympische Spelen meedeed. Sportief stelde het van mijn kant weinig voor, maar ik heb zelden eerder tijdens een wedstrijd zo kunnen genieten van de omgeving, de toeschouwers en de deelnemers.

Onderstaande foto is dus gemaakt door Henk Vermaas wink

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2017/09/WhatsApp-Image-2017-09-18-at-21.17.22-300x200.jpeg

170

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Haha, leuk, en mooi verslag ook - Henk wist ook niet lang van tevoren dat hij daar zou zitten, het was een redelijk spontane actie, vooral om een maat van hem op de foto te zetten, en toen hij er eenmaal toch zat...

Louise

171

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Louise schreef:

Haha, leuk, en mooi verslag ook - Henk wist ook niet lang van tevoren dat hij daar zou zitten, het was een redelijk spontane actie, vooral om een maat van hem op de foto te zetten, en toen hij er eenmaal toch zat...

Louise

Wat een klein wereldje, Henk ken ik van die maat weer.... Teminste ik neem aan dat hij Bart wilde fotograferen?

Wist niet dat jullie getrouwd zijn, btw ben jou nooit bewust tegen gekomen. Maar heb je zeker wel een keer gezien de laatste jaren. Ik zal de volgende keer mijn best doen om mij voor te stellen!

-- M

172

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

mstyz schreef:

Wat een klein wereldje, Henk ken ik van die maat weer.... Teminste ik neem aan dat hij Bart wilde fotograferen?

Ja, klopt! En jij hebt 'hoi Henk' tegen hem gezegd, en hij had geen idee wie jij was, maar hij had wel je naam gelezen en onthouden, en zo dacht ik al dat jij het was. Zeker kleine wereld! Henk en Bart lopen samen bij RA en Bart heeft ook net de Ironman van Kopenhagen gedaan.

Louise

173

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Louise schreef:
mstyz schreef:

Wat een klein wereldje, Henk ken ik van die maat weer.... Teminste ik neem aan dat hij Bart wilde fotograferen?

Ja, klopt! En jij hebt 'hoi Henk' tegen hem gezegd, en hij had geen idee wie jij was, maar hij had wel je naam gelezen en onthouden, en zo dacht ik al dat jij het was. Zeker kleine wereld! Henk en Bart lopen samen bij RA en Bart heeft ook net de Ironman van Kopenhagen gedaan.

Louise

Haha... hij kent mij wel, maar hij herkende mij niet. Heb m wel eens een handje geschud, bij in ieder geval de Binnenmaas. Goede loper, en prachtige authentieke fiets!.

-- M

174

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

O, grappig - ik zei zondag nog: je hebt hem in elk geval op het podium zien staan bij Binnenmaas. Nou kan ik me voorstellen dat dat niet was blijven hangen, maar er ging toen ook geen belletje bij 'm rinkelen. Toen dacht ik trouwens ook al: straks mstyz even een hand gaan geven, maar toen zag ik je niet meer.

Louise

175

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Leuk verhaal Maca! Klinkt als een mooi evenement!