1 Laatst bewerkt door Aequitas (21-09-17 21:03:15)

Onderwerp: Gluurder registreert zich!

Hoi!

Na al maanden dit forum te hebben gelezen voor tips en tricks (dank daarvoor) eindelijk besloten om te registreren.

Ik ben een 31 jarige man. Fanatiek sportvolger en vroeger beoefenaar (voetbal, hardlopen, wielrennen). Na mijn afstuderen is dit helaas allemaal wat minder geworden. Resultaat is dat ik begin dit jaar veel te snel weer ben begonnen met trainen en een tweede hardlopersknie heb opgelopen. Na maanden fysio hoop ik nu dat ik geleidelijk mijzelf naar wedstrijdniveau kan trainen voor volgend zomer.

Omdat zwemmen mijn valkuil is heb ik nog niet besloten of ik mij gaan focussen op duathlon of traithlon. In de winter wil ik flink gaan oefenen op de borstcrawl. Trainingsmaatjes voor alle disciplines rondom Rotterdam zijn welkom. Net zoals tips!

2

Re: Gluurder registreert zich!

Welkom!

Laat gebrek aan zwemtalent je niet weerhouden van deelname aan triathlons, je bent namelijk niet de enige wink

Hoe wil je de borstcrawl gaan oefenen? Heb je cursussen op het oog?

En toevallig nog in Rotterdam rondgelopen tijdens de ITU wedstrijden afgelopen weekend?

Veel succes in elk geval!

3 Laatst bewerkt door Aequitas (22-09-17 11:00:54)

Re: Gluurder registreert zich!

Maca944 schreef:

Welkom!

Laat gebrek aan zwemtalent je niet weerhouden van deelname aan triathlons, je bent namelijk niet de enige wink

Hoe wil je de borstcrawl gaan oefenen? Heb je cursussen op het oog?

En toevallig nog in Rotterdam rondgelopen tijdens de ITU wedstrijden afgelopen weekend?

Veel succes in elk geval!

Dank! Ik ben momenteel voor mezelf aan het oefenen met behulp van de Total Immersion video's. Helaas zitten alle cursussen die hier in de omgeving worden gegeven vol of zijn de kosten te hoog. Hopelijk kan ik in het nieuwe jaar ergens aansluiten.

Ik ben afgelopen vrijdag en zondag inderdaad wezen kijken. Genoten van alle mooie fietsen die voor mijn deur langs reden. Vrijdag ook stiekem nog wat parkoersverkenningstochtjes wezen meefietsen met een paar Engelsen en Amerikanen.  Erg leuk!
Ik vind de parkoerskeuze en dan voornamelijk het westelijk handelingsterrein gedeelte wel jammer. Er zijn in en rondom Rotterdam zoveel mooie, open stukken die gebruikt hadden kunnen worden. Waarschijnlijk moest de Erasmusbrug er verplicht inzitten..

4

Re: Gluurder registreert zich!

En nóg een Rotterdammer, welkom!

Over het zwemmen: video's zijn zeker nuttig, maar je hebt in het water niet zo'n goed gevoel voor wat je doet. Het is daarom wel heel nuttig als er eens iemand met je meekijkt. En wat Maca ook zegt: er wordt bij het zwemonderdeel heel wat afgeploeterd, dus de enige mindere zwemmer ben je niet!

Louise

5

Re: Gluurder registreert zich!

Welkom!

6

Re: Gluurder registreert zich!

Dank jullie! Het lijkt wel of elke borstcrawl cursus in september begint. Ik vrees dat ik zal moeten wachten tot januari sad