1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en vond het tijd worden om uit de kast te komen smile

Mijn naam is Richard en ik ben 43 jaar oud. Woon in omgeving Rotterdam. Ik doe al vele jaren aan mbt en daarnaast iets minder fanatiek aan hardlopen. Sinds kort ook het zwemmen ontdekt. En als je dan zo met fietsen, lopen en zwemmen bezig bent kom je al snel tot een optelsom en gaat het idee van een triathlon spelen.
Op dit moment bestaat mijn training uit 2 a 3 keer per week sochtends 45 minuten zwemmen, twee keer per week savonds hardlopen en in het weekend een fietsrit aangevuld met wat woon-werk fietsen als de agenda het toelaat. Maar eerlijk gezegd schiet er nog wel eens een training bij in. Misschien niet zo indrukwekkend  voor de echte atleten hier, maar als weduwnaar met twee jonge kinderen en een veeleisend beroep ben ik al blij dat dit mij lukt!
Ik hoop dat ik progressie kan boeken niet zozeer dmv het maken van meer trainingsuren (zou wel willen maar niet realistisch) maar meer door het slimmer en efficiënter trainen. En door hier rond te gluren heb ik al wat tips opgedaan. Op het moment herstel ik van een liesbreukoperatie maar zodra ik weer voluit kan ga ik mij inschrijven voor een 1/8 of een kwart en rustig opbouwen. Geen haast smile
Iedereen alvast bedankt voor alle hulp en info!

2

Re: Voorstellen

Gringo welkom!

Wederom een nieuwe triatleet uit de Maasstad, dat kan ik als geboren Rotterdammer alleen maar toejuichen. Het klinkt alsof trainen en sporten voornamelijk bedoeld is als uitlaatklep en wellicht om wat rust te vinden. En als je dan niet meer trainingsuren kan vrijmaken moet je daar vooral niet gefrustreerd van raken natuurlijk. Als jij als alleenstaande vader nog tijd vrij kan maken om te sporten vind ik dat trouwens behoorlijk indrukwekkend!

Heb je al wedstrijden op het oog? En ben je nog wezen kijken bij de ITU wedstrijden afgelopen weekend?

Sterkte met het herstel van de liesbreuk.

3

Re: Voorstellen

Ook welkom Richard!

4

Re: Voorstellen

Hi Gringo,

Welkom op het forum. Zelf woon ik ook in Rotterdam, dus misschien komen we elkaar een keertje tegen tijdens zwemmen, fietsen of een looptocht.

Veel plezier met jezelf ontwikkelen tot een triatleet!

-- M

5

Re: Voorstellen

Bedankt allemaal voor de vriendelijke welkomstwoorden en hopelijk een keer tot ziens aan de start van een mooie wedstrijd! Zoals Maca terecht opmerkte staan bij mij ontspanning en het hoofd leegmaken door lekker stuk te gaan voorop!

6

Re: Voorstellen

Maca, ik zie net dat ik je twee vragen nog niet beantwoordde. Ik heb nog geen wedstrijden op het oog, houd mr graag aanbevolen voor suggesties! En ik heb zeker gekeken bij het wk, ik heb mijn kantoor aan de veerhaven en dat was op slechts enkele meters van de finish. Ik keek er schuin vanuit mijn raam op!

7

Re: Voorstellen

Een WK is en ziet er indrukwekkend uit maar als beginner kun je best uitkijken naar een kleinschalig evenement waar de fun factor het hoogst is. Succes alvast.

8

Re: Voorstellen

Hier nog een Rotterdammer!
Hier in de buurt zijn leuke 1/8en en kwarten die van 010 (eigenlijk Zevenhuizen), Krimpen, Binnenmaas en Spijkenisse. Morgen ga ik Alphen uitproberen, nouja, de kwart dan. Sommige moet je trouwens wel vroeg bij zijn, dus houd de opening van de inschrijving in de gaten!

En welkom dus.

Louise

9

Re: Voorstellen

Bedankt voor de tips, ik zal zeker met een kleinschaliger evenement beginnen! Krimpen is voor mij de achtertuin :-)

10

Re: Voorstellen

Welkom!

11

Re: Voorstellen

Het leuke aan Krimpen is vooral na afloop: vrijwilligers bakken daar allemaal heel erg lekkere dingen en je kunt gewoon toetasten. Dat is echt super, en dat is nergens anders, althans, niet dat ik weet. Het nadeel van Krimpen is het zwemwater: dat is een piepklein plasje (de surfplas) dat sterk 'meehobbelt' met de omstandigheden. In 2015 was het net ervoor koud geweest en was het water dus steenkoud, dit jaar was het net ervoor (en op de dag zelve) snikheet en was er blauwgalg en werd het een run-bike-run. Ik heb er dus nog nooit lekker gezwommen, je moet daar echt geluk mee hebben.

Gister ook Alphen a/d Rijn toegevoegd aan de lijst 'leuke triathlons in de regio'. Erg mooi zwemwater, een plas waar het loopparcours omheen loopt. Supersnel fietsparcours, 3 rondjes recht-toe-recht-aan, na een iets technischer aanloopje. Wel wat lang (43,5 km op de kwart). Aparte start voor vrouwen en trio's, waardoor wij lekker rustig zwommen. Leuk soort 'dorpsplein' naast het parc fermé met picnictafels en wat kraampjes met spulletjes en koek en zopie. Op twee plekken muziek langs het parcours, boel enthousiaste toeschouwers, voor wie er een bootje is van de wisselzone naar de doorkomst op het fietsparcours - wat manlief erg leuk had gevonden.

Twee kleine minpuntjes: stevig stayeren gezien (o.a. van een dame die lekker achter de snelle mannen aanging - die waren 10 minuten na ons gestart en die kwamen ons dus allemaal voorbij, die verleiding was kennelijk niet te weerstaan), en op het loopparcours iets te veel 'gewone' wandelaars en fietsers die niet altijd uit de weg gingen. Maar voor herhaling vatbaar!

En gister ideale omstandigheden, althans, van buiten: stralende zon, warm, het water was de laatste dagen nog sterk opgewarmd zelfs ook (van 16,1 naar 17,8 graden), weinig wind. De omstandigheden 'van binnen' waren het enige minpuntje: ik had een slechte dag. Geen goeie prestatie dus en het voelde ook niet lekker, maar dat lag echt helemaal aan mij.

Louise

12

Re: Voorstellen

Bedankt voor het uitvoerige verslag. Ik ga mij even goed verdiepen in de twee door jou beschreven wedstrijden, sluiten helemaal aan bij wat ik zoek voor mn eerste triathlon (of run bike run) uitdaging. Ik ben bekend met de surfplas, die ligt hemelsbreed op enkele honderden meters van mijn huis. In die plas wordt met warm weer helaas regelmatig blauwalg aangetroffen. Spijtig dat je je je dag niet had in Alphen, volgende keer beter!

13

Re: Voorstellen

Blauwalg is sowieso een heel nare plaag hier in de omgeving, het wordt elk jaar erger. Voor de run-bike-run-liefhebbers wel fijn wink Officiële run-bike-runs heb je vooral in het voor- en naseizoen, er is er eentje over twee weken in Spijkenisse. Nouja, 'eentje', het is het NK zelfs, maar er is ook een open wedstrijd bij. Die ga ik doen, voor het eerst, ben benieuwd.

Louise