26

Re: De Bosbaan - 2017

jellebb schreef:

Nou, dat liep iets anders dan verwacht. Zwemmen ging al niet heel lekker, vond het best koud (was precies 16 graden), in T1 even moeten gaan zitten om mijn wetsuit uit te krijgen, was ook een beetje duizelig. Eenmaal op de fiets voelde ik me ook niet helemaal top (achteraf gezien lag mijn hartslag daar flink hoger dan normaal). In het tweede rondje ben ik in een scherpe bocht gevallen, ik denk dat mijn pedaal de grond heeft geraakt. Toen ik opstond om te kijken of alles nog heel was werd het een beetje zwart voor ogen en stond ik te trillen op mijn benen. Er waren wat verkeersregelaars die me gelukkig hielpen en mijn fiets aan de kant zetten. Toen wist ik al wel dat de race erop zat. Na wat gegeten te hebben kwam ik weer een beetje bij mijn positieven en dacht ik in ieder geval aan terugfietsen naar de wisselzone. Maar de inmiddels gearriveerde motor-EHBO'er vond dat geen goed idee, nadat hij mijn temperatuur had gemeten concludeerde hij dat ik onderkoeld was. Dus dat werd een thermodekentje en met een auto naar de EHBO-tent toe om op te warmen en mijn schaafwonden te laten verzorgen. Ik heb nog net mijn vriendin zien finishen.

Ik weet niet zeker of ik licht in mijn hoofd was vanwege de val, of juist gevallen ben omdat ik licht in mijn hoofd was. Ik ben nooit eerder gevallen met de racefiets. Ik had van tevoren juist wat extra's gegeten en ik was van plan zo halverwege het fietsen wat bananenbrood te eten, dat had ik misschien wat eerder moeten doen. Overigens zie je op deze manier wel een kant van de organisatie die je als alles goed gaat niet mee krijgt. De motor-EHBO'er die me onderzocht en niet terug liet fietsen (een goed besluit denk ik), de jongens van de organisatie die me op kwamen pikken en waarvan er een mijn fiets teruggefietst heeft en later mijn spullen uit de wisselzone naar de EHBO tent, en de dame van de EHBO die alles heeft gedesinfecteerd en afgeplakt: veel dank!

Maar wel leuk om je gesproken te hebben Jelle wink

27

Re: De Bosbaan - 2017

Dank allemaal. Het gaat alweer een stuk beter hoor! Meeste last nog van de tetanus injectie (de vorige was net verlopen...).

Hedcandy schreef:

Kleine tip, mocht het idd je pedaal zijn tegen de stoep: hou in de bocht altijd je binnenste voet hoog om dit te voorkomen.

Dank je. Ik doe het 'normaal gesproken' goed, maar blijkbaar deze keer niet.

Louise schreef:

Was het koud buiten het water ook?.

Ik denk iets van 15 graden. Ik had het niet echt koud op de fiets, maar het was koud genoeg om als je 5-10 minuten stilstaat in een halfnatte trisuit goed af te koelen. Hebben mensen hier trouwens standaard een isolatiedekentje mee tijdens het fietsen? De EHBO'er vroeg me of ik er zelf een bij me had, had er nog nooit over nagedacht, maar het lijkt me na deze ervaring wel een goede idee om er een naast mijn binnenband te proppen.

Maca944 schreef:

Maar wel leuk om je gesproken te hebben Jelle wink

Ja, dat was inderdaad leuk! Dat ontbrak nog aan het verslag.

28

Re: De Bosbaan - 2017

jellebb schreef:

Hebben mensen hier trouwens standaard een isolatiedekentje mee tijdens het fietsen?

In een wedstrijd? Nee, nooit. De kans dat je dat nodig hebt is al klein (je hebt gister gewoon veel pech gehad), en er zijn dan altijd andere mensen in de buurt c.q. snel hulp aanwezig. Op fietsvakantie en in de bergen enzo wel.

Louise

29

Re: De Bosbaan - 2017

Ook nooit bij me, ook niet bij een training.
Bij de challenge kreeg je er standaard een om gehangen na de finish.
Onderweg tijdens het fietsen ook wel wat gestrandde atleten gezien in n dekentje. Dat reikt de ehbo direct uit dan.

30

Re: De Bosbaan - 2017

Bij trail runs, vooral in de bergen, is het vaak verplicht er een bij te hebben, maar verder heb ik er nooit van gehoord.

31

Re: De Bosbaan - 2017

Ik was zaterdag aanwezig als toeschouwer. Ik wilde wel eens zien hoe het er aan toe gaat zo'n triathlon en was vooral erg benieuwd naar de wissels. Als het allemaal lukt wil ik volgend jaar starten met 1/8e triathloms (zal zo even voorstellen), en deze staat ook op het verlanglijstje.

Wat ik me afvroeg: is het normaal dat er in het finishgedeelte zo veel snoepgoed aanwezig is. Al die spekkies en chuppa chups, lekker hoor!

32

Re: De Bosbaan - 2017

Op de grote wedstrijden zoals bv Ironman heb je een atleten tuin waar echt kraampjes staan met friet en hamburgers. Dit is idd heel gewoon bij de meeste wedstrijden. Maar het inschrijvingsgeld ligt in triatlon dan ook wel een pak hoger dan bv een gewone loopwedstrijd dus het is niet dat je het gratis krijgt.

33

Re: De Bosbaan - 2017

Het snoepgoed bij de Bosbaan vond ik ook een (aangename) verrassing. Ik eet dat nooit, vind het veel te zoet, maar op  het moment van finishen is dat juist lekker en ging zo'n spekkie er prima in!

Bij de meeste triathlons is er na de finish wel iets van verzorging, soms gel/repen, fruit, sportdrank, dat soort dingen. Een enkele keer snoep en bij de grote, wat Ronnyke zegt, zo'n beetje complete maaltijden, al dan niet junkfood-achtig. Van de kleintjes spant in mijn ervaring Krimpen de kroon, daar bakken vrijwilligers allemaal lekkers, taart en pannenkoeken enzo, en na de finish mag je toetasten, liefst tegen een vrijwillige bijdrage.

Louise

34

Re: De Bosbaan - 2017

Haha, ja ik ook was ook alleen het snoepgoed van de Bosbaan gewend, dus toen ik na de halve van Almere grote bakken met chips, stroopwafels, ontbijtkoek, spekjes en banaan zag staan dacht ik dat dat het was. Na me een kwartiertje lang het schompes te hebben gegeten kwam ik er achter dat er binnen een veel voedzamer en gezonder buffet stond. Nouja, een les voor de volgende keer...

35

Re: De Bosbaan - 2017

Toen ik in Almere aankwam had ik reuze honger en dacht ik nu ga ik eens lekker eten dus een bak friet mee curryworst opgeschept en na 1 hap dacht ik van owwww dit is niet voor vandaag. Heb die dag dan ook niks meer gegeten maag was volledig overbelast blijkbaar. Maar liever na de wedstrijd dan tijdens :-)

36

Re: De Bosbaan - 2017

Het untrained filmpje staat on-line.

https://www.youtube.com/watch?v=QrKV1ovpDg8