1

Onderwerp: Hoeveel badmutsen heb jij?

Zo te lezen krijg je bij triathlons regelmatig een badmuts cadeau, dus ben ik benieuwd:

- hoeveel badmutsen heb je nu?
- wat is je mooiste / ben je het meest trots op / draag je het meest
- of wil je juist voor geen goud dragen?
- gooi je ook wel eens 1 weg?

2

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Ik heb een hele stapel ondertussen, maar ruim ook vaak op.
Sommige bewaar ik, niet op basis van emotie maar op basis van kwaliteit, deze gebruik ik dan voor buiten trainingen.
Vooral die van Challenge Almere vind ik fijn.

3

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Ik draag nooit een badmuts op training. Meestal geef ik ze weg.

4

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Ik heb een hoop van die dingen. Af en toe geef ik er een weg of gooi ik ze weg.

5

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Haha, grappig onderwerp. Ik weet niet hoe veel badmutsen ik heb, er liggen er in  hoekjes en gaatjes. Ik doe er zeker regelmatig weg via de kringloop. Twee favoriete: die van mijn Ironman en van de Vrouwentriathlon in Beesd in 2015, dat zijn allebei goede, felgekleurde, stevige en grote badmutsen - ik heb een groot hoofd, en van die dunnetjes trek ik stuk of ze kruipen omhoog over mijn hoofd.

De minst bruikbare kreeg ik onlangs bij de Bosbaantriathlon. Die is zwart, dus ongeschikt voor open water, en er staat wel heel luid en duidelijk Amsterdam op, wat hem voor zwembaden hier in de stad tot een risicobadmuts maakt wink Het is wel een goeie verder:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2017/09/nuttelozebadmuts.jpg

Louise

6

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Zwart is inderdaad wel heel apart voor een badmuts voor open water.
Zelf gooi ik de dunne exemplaren ook gelijk weg, en hou tot op heden de dikkere. Ik heb ook nog geen exemplaar met emotionele waarde.

7

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Inderdaad die dunne zijn een ramp. Gele schijnen vaak door. En sommige zijn simpelweg te strak.

Ik had een tijdje geleden een groene met kikkerogen erop. Was die van Utrecht wellicht? Helaas ben ik die kwijt. Mijn dochter (van 5) vond 'm prachtig.

Tja. Die van het WK of IM zijn wel het meest herkenbaar. In het zwembad weten ze dan in ieder geval dat je er voor gaat. ;-)

-- M

8

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Ik denk ook nog zo een zwarte te hebben van de triamsterdam.

9

Re: Hoeveel badmutsen heb jij?

Vorig jaar bij Urk ook een zwarte gekregen. En dat terwijl we in metershoge golven moesten zwemmen in het ijsselmeer. Onzichtbaar voor de reddingsbrigade. De NTB nam het mee als puntje in de evaluatie.

Ik vind die van de Challenge erg fijn idd, gooi sowieso alle dunnetjes weg.
Heb er denk ik een stuk of 10-12, die zwerven overal...