1

Onderwerp: Mythos Hawaï

Gisteren avond was er op ARD een interessante reportage over de Iron Man op Hawaï  .
Het ontstaan van de Iron Man  ...interviews /berichten van oud deelnemers , de voorbereiding van de
huidige deelnemers .
Hoop dat de link het in Nederland doet , en jullie kunnen kijken .

Wie van jullie zit er volgende week voor de buis geluisterd ?

http://www.ardmediathek.de/tv/Reportage … d=46710840

2

Re: Mythos Hawaï

Link doet het

3

Re: Mythos Hawaï

Dank voor de link, ik ga kijken.

En volgende week ook. Een goede vriend staat aan de start dus extra motivatie om een paar uitgenodigde triathlonvrienden een nachtje door te trekken.

4

Re: Mythos Hawaï

Graag gedaan .

14-10 bij ZDF vanaf 0:25 live te volgen .
Dan zit ik voor de buis .

5

Re: Mythos Hawaï

Ik heb vorig jaar het zwemmen gezien, dat vond ik wel leuk, maar het fietsen vond ik niet te harden zo saai. Het is al niet enerverend, sowieso niet in een 180 km niet-stayer-wedstrijd, op dat parcours zeker niet, en het wordt ook niet mooi in beeld gebracht. Daar ga ik mijn nachtrust niet voor opofferen, ook al heb ik ook een bekende aan de start (Sione van de Vrouwentriathlon, kersverse wereldkampioen ook). Van de niet-profs zie je toch niet veel, ook dat nog. Maar het zwemmen vond ik dus wél gaaf, dat wil ik nog wel een keer zien.

Louise

6

Re: Mythos Hawaï

Ik heb het zwemmen live gekeken en het fietsen een tijdje laten pruttelen op de achtergrond terwijl ik huishoudelijke dingen deed. Jammer dat de age group starts niet in beeld waren, dat was vorig jaar wel zo. Het was nu dus nog saaier/slechter, al blijft het zwemmen wel leuk om te zien.

Enne... Sione is wereldkampioen! Ongelofelijke bikkel is dat toch. Twee banen, dochter van 2, Vrouwentriathlon runnen en dan in één seizoen twee keer wereldkampioen worden (V40-45)!

Louise

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (15-10-17 12:43:31)

Re: Mythos Hawaï

Ik heb t gekeken tot de pros aan de marathon begonnen, ook de eerste vrouwen. Nog twee uur had ik echt niet getrokken en heb ik net op ZDF teruggekeken. Die lieten echter alleen de mannen zien.

Was heel spannend, maar race wordt niet echt in beeld gebracht. Je ziet vooral atleten in dr eentje.

En Sione inderdaad op de tracker gevolgd. Als 7e uit t water, 5e op de fiets en vanaf daar steeds wat opgeschoven. Zo trots! Wat een eindsprint moet t ook geweest zijn. Interview jij r voor de website Louise? wink

8

Re: Mythos Hawaï

Ik heb ook het zwemmen gekeken , tot de eerste gewisseld hebben .
Daarna pas weer om 00:30 gekeken , in bed met mijn laptop totdat de eerste
drie gefinisht zijn ..
Maar wat een tijd liep Patrick Lange zeg ...echt top ..zag er zo makkelijke uit ( was het vast en zeker niet )

Dat Frodeno doorgelopen is met zijn blokkade ...

9

Re: Mythos Hawaï

Ik heb gister nog dat ZDF-programma fast-forwardend teruggekeken, jammer inderdaad dat het niet spannender in beeld gebracht wordt. Want spannend was het natuurlijk, alleen lijkt zich dat in slow motion te onttrekken. Enne:

LindaRotterdam schreef:

heb ik net op ZDF teruggekeken. Die lieten echter alleen de mannen zien.

Nou zeg, inderdaad, schokkend hoor! Okee, geen Duitse favorieten bij de vrouwen, maar dan nog...

LindaRotterdam schreef:

En Sione inderdaad op de tracker gevolgd. Als 7e uit t water, 5e op de fiets en vanaf daar steeds wat opgeschoven. Zo trots! Wat een eindsprint moet t ook geweest zijn. Interview jij r voor de website Louise? wink

Sione weet het steeds wel spannend te maken ja, dat was in Rotterdam ook zo. En zo'n interview komt er zeker, ik denk dat Nienke dat doet!

Louise