1

Onderwerp: Grand Raid Nisramond 2018

Zojuist ingeschreven voor de lange afstand:
4km Kayak - 22 km MTB - 8 km Trailrum -11 km MTB -4 km Run/Bike

Ben heel benieuwd hoe dit zal gaan, het lijkt mij supervet! In de Ardennen dus met de nodige hoogtemeters ook.
De wedstrijd is overigens in duo's.

Wie heeft hem wellicht eerder gedaan en handige tips?

2

Re: Grand Raid Nisramond 2018

Ik heb hem 1x gedaan en is ongelofelijk zwaar. Is na het kajakken steil omhoog lopen richting het dorp en dan een heel technisch fietsparcours dat in die periode van het jaar heel modderig ligt. En ook met veel hoogtemeters. Dan de run bike valt wel mee dan mag je ook wisselen 1 fietsen en 1 lopen het lopen moet je wel met je helm op doen.

3

Heb je nog tips over bijv kleding en de wissels?
Wat had je aan bij welk onderdeel en wat is slim om te weten?
Dat het zwaar wordt, dat dacht ik al ja... uitdaging smile

4

Mja het is dan putje winter en in de Ardennen dus op gebied van kleding best een trisuit met een termoshirt eronder denk ik. Ook niet te warm aankleden want het is er vaak bergop lopen en fietsen dus dan heb je het vlug warm. Wissels is zoals een andere triatlon of duatlon. Ook bekijken hoe je het best doet met de bike run met je schoenen. Lopen met je fietsschoenen of niet? Wij hadden plaatjes op de klikpedalen gezet zodat we met de loopschoenen konden fietsen want het is ook wel wat een trail parcours dus heb je toch wel een degelijke schoen nodig.

5

Ook het kajakken eens trainen want dit valt ook wel wat tegen soms. Dat is daar precies of je zit in de botsautos bij de start iedereen botst en hangt aan elkaar :-) Als je aankomt mag je die kajak ook op zijn plaats gaan leggen voor je begint te lopen.

6

Ik zag al filmpjes van de start...het is idd krioelen van kayaks haha! Mooi gezicht.

Wat had je aan bij het kayakken? Ik zie dat sommigen een wijder jasje aan hebben oid?
En ja, bij de bike/run bekijken hoe we dat doen... ik denk idd fietsen met de loopschoenen aan. Of helemaal niet wisselen, want mn buddy is 1.96 en ik 1.78, hij zou dan op mijn fiets moeten MTBen in dat laatste stukje.

7

Bij het kajakken had ik eigenlijk de kleren al aan die ik de rest van de dag droeg. Het fietsen is idd op dat gebied wat vervelend wij hadden hetzelfde probleem mijn maat is ook een pak groter maar hij was nog het frist zodat ik het minste heb gelopen en mijn fiets hebben gebruikt.