1

Onderwerp: hartslagband voor forerunner 735 XT

Ik wil graag een hartslagband voor mijn Garmin 735 XT  kopen.
Ik heb op de site van Garmin gelezen dat de HRM TRI geschikt is voor hardlopen, fietsen en buiten zwemmen
Voor zwemmen in een zwembad raden ze de de HRM Swim aan. Is beter bestand tegen chloor.

Er staat echter op de Garmin site bij de specificaties van de HRM TRI "Triatlonwedstrijd (in zwembad) met gebruik van triatlonset"
Wat zou Garmin hier mee bedoelen? Ik heb totaal geen idee wat zo'n triathlon set is.
Of heb je toch echt 2 banden nodig voor binnen zwemmen en buiten zwemmen?

2

Re: hartslagband voor forerunner 735 XT

HRM tri is minder bestand tegen chloor, maar dat betekend natuurlijk niet dat je hem niet sporadisch kunt gebruiken in het zwembad. (zoals tijdens een wedstrijd)
Triathlon set weet ik niet zeker, maar kan nog wel eens de quick release betekenen om het horloge snel te wisselen om op de fiets te zetten.

3

Re: hartslagband voor forerunner 735 XT

de tri heeft volgens mij een normale smalle band die prima onder een tri of wetsuit werkt maar in het zwembad met een push of the wall wel eens naar je enkels kan zakken
de swim is daarom een stuk breder heeft silicone noppen op de achterzijde zodat ie zonder bescherming in het bad goed blijft zitten

de tri heeft dan wel weer allerlei aanvullende running dynamics die de swim weer niet heeft (ground contact, vertical oscillations etc)

marketing wise is dit slim gedaan en heb je ze eigenlijk allebei nodig ... :-(

D.

4

Re: hartslagband voor forerunner 735 XT

Ik heb alleen de tri band.
Moet zeggen dat ik tijdens mn zwemtrainingen nooit een hf band draag, je kunt t toch niet aflezen (ja, achteraf...).
Als een wedstrijd in het zwembad is dan heb ik die triband om en dat kan prima.

De swim band is meer voor mannen die hem op t blote bovenlijf in het zwembad dragen, dan kan ie bij het keerpuntt nog wel eens verschuiven. Dames hebben hem onder het badpak en daar geen last van.