1

Onderwerp: IM70.3 in Nederland

Goedemorgen,

kan mij herinneren dat iemand hier ooit gepost heeft dat er in 2019 een IM70.3 event in Nederland zou plaats vinden in het Noorden.
Heeft iemand hier nog meer geruchten of updates over gehoord? Lijkt mij namelijk wel leuk!

2

Re: IM70.3 in Nederland

Ook iets over gehoord zou in Hoorn zijn of buurt van. Maar of het al voor 2018 is weet ik niet.

3 Laatst bewerkt door Macer (15-11-17 15:48:03)

Re: IM70.3 in Nederland

Ik heb ook ergens gelezen dat Klazienaveen in de belangstelling stond om overgenomen te worden door Ironman.

en een linkje

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/123995/ … and-worden

4 Laatst bewerkt door wilagro (15-11-17 15:56:16)

Re: IM70.3 in Nederland

IM 70.3 in Hoorn had ik hier geplaatst nadat ik dat op facebook had gelezen. Helaas na die tijd niets meer van gehoord, maar dat kan nog weer komen. Evenement zou dan inderdaad 2019 voor het eerst plaats gaan vinden in de periode tussen Maastricht en Almere.

Maar het verhaal van Macer lezende zou Hoorn wel eens af kunnen vallen.
Betekend wel degelijk dat IronMan organisatie in ons land voornemens is een 70.3 evenement neer te zetten. En dat is natuurlijk heel mooi. Waar dat gaat gebeuren staat dus duidelijk nog niet vast, maar ik hoop toch in mijn trainingsgebied rond Hoorn. Dat zou ik heel gaaf vinden.

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=4612
Hier dat oude topic

5

Re: IM70.3 in Nederland

Macer schreef:

Ik heb ook ergens gelezen dat Klazienaveen in de belangstelling stond om overgenomen te worden door Ironman.

en een linkje

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/123995/ … and-worden

Leuk evenement, heb daar m'n eerste halve gedaan. Maar je gaat als Inronman-organisatie toch niet 5000 atleten door die baggersloot sturen? big_smile

6

Re: IM70.3 in Nederland

In het verhaal staat dat de start dan in Emmen zal plaatsvinden..

7

Re: IM70.3 in Nederland

"Ironman 70.3  Klazienaveen", hmm, dat bekt niet zo lekker, vooral internationaal niet. Nouja, daar zullen ze dan vast wel een sexier naam voor verzinnen wink

8

Re: IM70.3 in Nederland

Nederland is zo klein, kan makkelijk Ironman Amsterdam heten... Anders Ironman Assen, met de TT heeft Assen wel een aardige internationale naam opgebouwd..

Er zijn trouwens genoeg Challenges en Ironman met plaatsnamen waar ik nog nooit van gehoord had...

9

Re: IM70.3 in Nederland

Wat ik heb gehoord gaat het om Hoorn EN Klazinaveen, vanaf 2019

10

Re: IM70.3 in Nederland

LindaRotterdam schreef:

Leuk evenement, heb daar m'n eerste halve gedaan. Maar je gaat als Inronman-organisatie toch niet 5000 atleten door die baggersloot sturen? big_smile

Ze gaan dan idd ergens anders zwemmen.
Ook daar zijn ze al mee bezig...

11

Re: IM70.3 in Nederland

Hedcandy schreef:

Wat ik heb gehoord gaat het om Hoorn EN Klazinaveen, vanaf 2019

Ik kan mij niet voorstellen dat er hier een markt is voor 2 van dergelijke dure evenementen.

12

Re: IM70.3 in Nederland

Waarom niet? Ironman trekt ook veel deelnemers van andere landen aan dus...

13

Re: IM70.3 in Nederland

Macer schreef:

In het verhaal staat dat de start dan in Emmen zal plaatsvinden..

Oeps, overheen gelezen. Ik zie het nu ook.

14

Re: IM70.3 in Nederland

wilagro schreef:

Ik kan mij niet voorstellen dat er hier een markt is voor 2 van dergelijke dure evenementen.

Volgens mij is dat het probleem niet. Uitdaging ligt er volgens mij in een moment te vinden waarop er niet tegelijkertijd een andere halve of hele in de buurt plaatsvindt. Maastricht heeft volgens mij bijvoorbeeld echt last gekregen van Hamburg.

15

Re: IM70.3 in Nederland

In mei is er geen halve in NL, in juni Stein (en Brasschaat en Geraardsbergen in Belgie) dus is er wel ruimte voor iets in het noorden lijkt me.
In juli is er geen halve in NL, in augustus is er geen halve in NL.

Misschien dat ik ergens overheen gekeken heb, maar er lijkt me dus wel ruimte in de kalender.

16

Re: IM70.3 in Nederland

MontanaMan schreef:

In mei is er geen halve in NL, in juni Stein (en Brasschaat en Geraardsbergen in Belgie) dus is er wel ruimte voor iets in het noorden lijkt me.
In juli is er geen halve in NL, in augustus is er geen halve in NL.

Misschien dat ik ergens overheen gekeken heb, maar er lijkt me dus wel ruimte in de kalender.

Nieuwkoop, Didam, Klazienaveen, Leiderdorp, ...

17

Re: IM70.3 in Nederland

LindaRotterdam schreef:
MontanaMan schreef:

In mei is er geen halve in NL, in juni Stein (en Brasschaat en Geraardsbergen in Belgie) dus is er wel ruimte voor iets in het noorden lijkt me.
In juli is er geen halve in NL, in augustus is er geen halve in NL.

Misschien dat ik ergens overheen gekeken heb, maar er lijkt me dus wel ruimte in de kalender.

Nieuwkoop, Didam, Klazienaveen, Leiderdorp, ...

En als ik de verhalen mag geloven staat die dus op de nominatie over genomen te worden. Goedlopend evenement, welke na overname veel meer deelnemers te verwerken zal krijgen.

18

Re: IM70.3 in Nederland

LindaRotterdam schreef:
MontanaMan schreef:

In mei is er geen halve in NL, in juni Stein (en Brasschaat en Geraardsbergen in Belgie) dus is er wel ruimte voor iets in het noorden lijkt me.
In juli is er geen halve in NL, in augustus is er geen halve in NL.

Misschien dat ik ergens overheen gekeken heb, maar er lijkt me dus wel ruimte in de kalender.

Nieuwkoop, Didam, Klazienaveen, Leiderdorp, ...

Oeps, overzicht waar ik doorheen keek was duidelijk niet compleet.
Nieuwkoop is in mei, Didam in juli (begin), Leiderdorp augustus, Klazienaveen in juli (midden).

Met de opkomts van triathlon, en 3 hele in NL, is er volgens mij nog wel ruimte voor nog 1 of 2 halve triathlons. In juni in het noorden? Begin augustus ergens eentje?

19

Re: IM70.3 in Nederland

En in juni is er een halve in Terheijden, maar dat is inderdaad ook in het zuiden.

Klazienaveen is ook wel eens eind augustus geweest.

In september dan nog twee volgensmij. Augustus mogen wat mij betreft echt wel meer evenementen komen, maar ik denk dat lokale wedstrijden expres om de zomervakantie heenplannen. Een meer internationaal evenement zou het misschien wel kunnen proberen.

20

Re: IM70.3 in Nederland

Ben uiteindelijk toch wel benieuwd. Heb wel zo'n vermoeden dat er eentje gaat komen. Zelf doe ik volgend jaar mijn eerste IM70.3 in Luxemburg!

21

Re: IM70.3 in Nederland

Leiderdorp kondigt net aan dat 2018 de laatste keer is dat ze de middenafstand organiseren. Misschien weten zij meer wink

22

Re: IM70.3 in Nederland

https://m.facebook.com/story.php?story_ … 7879895775
Hier dan de aankondiging van IM in Hoorn in juli 2019!

23

Re: IM70.3 in Nederland

Ik zag het, eerste of tweede zondag van juli 2019

24

Re: IM70.3 in Nederland

Dat is een goeie locatie voor zo'n race! Mooie omgeving, Amsterdam kort bij, mooie racefoto's van water, molens en polders. En misschien lukt het in die hoek ook nog wel om een mooi fietsparcours voor 2000 deelnemers uit te zetten. Dat was hartje randstad nooit gelukt. Ik vind het een hele slimme zet van Ironman!

25

Re: IM70.3 in Nederland

Ha, wilde 'm net posten. Via de NTB: https://transition.nl/2018/02/tweede-ir … friesland/