26 Laatst bewerkt door FrankGNL (11-08-16 10:30:25)

Re: chi running

Ik had het voordeel, dat ik zelf van te voren had geoefend (lees 4 maanden) waardoor ik mijn kuitspieren al getraind had

27

Re: chi running

Bij mij was het geen kwestie van het trainen van mijn kuitspieren, maar juist van ze minder te gebruiken en met veel ontspannener onderbenen (en voeten) te lopen. Dat ervoer ik eerst als flap-flap-flap, maar inmiddels loopt dat erg lekker. Ik hoorde bij de atletiekvereniging al jaren dat ik ontspannener moest lopen, maar ik had geen idee hoe, en dat heb ik dus in twee lessen chi-running geleerd.

Louise

28

Re: chi running

Ik schreef een paar maanden terug:

Louise schreef:

het wel past bij minimalistisch schoeisel. Ik vond dat nu een te grote gok, met de Ironmanvoorbereiding, maar ik wil hierna ook gaan experimenteren met barefootrunning.

Ik heb dinsdag bij Natuurlijk Hardlopen (informatieve site ook) minimalistische schoenen gekocht (deze), dus zero drop en verder ook heel weinig steun en heel licht en ruim.

Ben meteen begonnen met het opbouwschema dat je erbij krijgt - dat gaat super-rustig, met nu 5X1' en in 12 weken naar 15' non-stop, om je voeten en kuiten te laten wennen. Ik vind het wel heel lekker lopen, ik heb altijd ook graag op blote voeten gelopen en had als kind een hekel aan schoenen, dus dit past wel bij me. Ik doe het in eerste instantie om m'n techniek verder te verbeteren, verender, en om sterkere voeten te kweken, maar misschien stap ik wel helemaal over, dat zie ik later wel. Voorlopig train ik ook nog op gewone schoenen, om mijn conditie te onderhouden.

Louise

29

Re: chi running

Ik wil hier binnenkort nog eens mee aan de slag. Tarief is 80 euro voor individueel, misschien kunnen we de kosten drukken, of een wat langere training krijgen als we met een groepje gaan? Zijn er nog meer geinteresseerden?

http://www.fysioenzo.nl/pose-running-looptechniek/

30

Re: chi running

Ik heb misschien wel interesse, ik twijfel een beetje omdat pose weer net ietsje anders is dan chi-running en ik niet te veel door elkaar wil gaan klutsen. Maar ik vind het wel interessant voor een keertje, dus houd me op de hoogte van de plannen.

Ik ben nog steeds lekker bezig met die barefoot-schoenen, het loopt ontzettend lekker, vindt alles in mijn lijf behalve mijn kuiten, die protesteren nog, en daarom is wel duidelijk dat ik het echt langzaam moet opbouwen. Maar het is veelbelovend.

Louise

31

Re: chi running

Hoi, ik heb ook interesse. Heb je/jullie al concreet iets ondernomen?
Heb vorig jaar de tweedaagse chi run clinic gedaan, veel van geleerd en probeer het ook toe te passen, maar dat gaat nog steeds niet vanzelf. Ben van nature geen soepele loper. Posemethode lijkt me ook goed.
Ik loop niet op minimalistische schoenen (heb wel fivefingers), wel meestal op zero-drop - m'n kuiten zijn daar aan nu redelijk gewend