1

Onderwerp: Startnummerband

Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een startnummerband voor mijn eerste triathlon. Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde merken?
Alle tips zijn welkom. Mooi cadeautje zo voor de Sint of Kerst smile

2

Re: Startnummerband

Denk niet echt dat daar veel verschil in zit. zo simpel mogelijk dan kan er weinig in de weg zitten.

3

Re: Startnummerband

Ik heb al jaren een simpel breed stuk elastiek, ik geloof afkomstig uit een oude plooirok of jurk van mijn vrouw. Voldoet prima.

4 Laatst bewerkt door HansH (27-11-17 23:04:42)

Re: Startnummerband

Ik vind dat er wel wat verschil in zit. Bij een kleine triatlon maakt het mogelijk niet veel uit. Het verschil zit in:
- de lusjes om gels op te bergen. Soms zijn de gels er nauwelijks in te krijgen, soms vallen ze er tijdens het lopen uit. Het aantal verschilt ook.
- het al dan niet aanwezig zijn van een goed bevestigingssysteem voor je startnummer. Dat kan met veiligheidsspelden, maar mooier is met koordjes en een sluitclip. Niet die met drukkertjes nemen, die verlies je na een tijdje en ze sluiten niet lekker met het startnummer ertussen.
- ik vind een bredere band zelf lekkerder zitten.
Mijn band van Zone 3 (bv http://www.wiggle.nl/zone3-wedstrijdriem/ ) vind ik verreweg het lekkerst.

triathlon is 3x leuker!

5

Re: Startnummerband

Mja heb ook liefst een bredere maar gels steek ik er nooit in vind ik echt niet handig. En voor mijn nr te bevestigen gebruik ik altijd veiligheidsspelden niks anders die koortjes knip ik er meestal af.

6

Re: Startnummerband

Jack33 schreef:

Ik heb al jaren een simpel breed stuk elastiek, ik geloof afkomstig uit een oude plooirok of jurk van mijn vrouw. Voldoet prima.

Niet echt een leuk item om van Sinterklaas te krijgen zo'n breed stuk elastiek.

Zelf gebruik ik altijd de zoot band van Bike24. En ook ik zet het startnummer dan met veiligheidsspelden vast. (de meeste nummers die ik kreeg bevatten ook nog geen gaten voor de bandjes)

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-11-17 09:58:50)

Re: Startnummerband

Ik heb een hardloopriem van SpiBelt. Die vond ik het handigst (lusjes en vakje) en het lekkerst zitten. Dan maak ik m'n nummer er wel met veiligheidsspelden aan vast, dat scheelde volgensmij 20 euro big_smile

8 Laatst bewerkt door HansH (29-11-17 13:59:37)

Re: Startnummerband

wilagro schreef:

(de meeste nummers die ik kreeg bevatten ook nog geen gaten voor de bandjes)

Dat klopt. Daarom neem ik een klein schaartje mee, en knip er een gaatje in. smile Met spelden scheurt het nummer soms.

triathlon is 3x leuker!

9

Re: Startnummerband

Ik heb er 1 van Nathan, de Nathan Race Number Belt 2.0

Prima prijs kwaliteit voor wat ik zocht.

10

Re: Startnummerband

Ik plooi de hoekjes van de nummer altijd om zodat de spelt dubbel door het papier zit en nog nooit last gehad.