1 Laatst bewerkt door RolandF (20-12-17 16:32:54)

Onderwerp: Herintreder

Tussen 2011 en 2013 al een aantal korte tri's gedaan. Sindsdien meer gericht op lopen van lange afstanden en op het fietsen. Ben nog steeds een beroerd zwemmer.

Heb besloten in 2018 een hele tri te gaan doen, ik vond het zwemmen altijd een marteling maar ik begin er nu wel wat plezier in te krijgen. Het is veel minder druk in het zwembad dan een paar jaar geleden en dat scheelt enorm (2-3 zwemmers in een baan i.p.v. 10-12). Ik heb vorige week zelfs voor het eerst een zwemles genomen (bij GoNord)!

Vanwege een totaal gebrek aan talent en atletisch vermogen ben ik een harde werker geworden, ik train 10 uur per week om op niveau te blijven en hoop te kunnen opbouwen richting 12-15 uur per week om daadwerkelijk beter te worden.

Ik heb mijn TT fiets vorig jaar verkocht maar dat zal de pret niet drukken.

2

Re: Herintreder

Roland welkom! Heb je al een hele op het oog of ben je al ingeschreven?

En hoe lang zijn lange afstanden bij jou?

Succes de trainingen in elk geval, 12-15 uur per week moet meer dan voldoende te zijn om een hele fatsoenlijk te kunnen finishen.

3

Re: Herintreder

Bedankt Maca,

Ik heb Almere op het oog omdat het bij mij in de buurt is en triathlon is al duur genoeg zonder reiskosten. En het zwemwater is daar wel redelijk te doen voor mij, ik heb er al eens gezwommen.

Mijn langste loopafstand was de marathon (en 2 marathons in een weekend) maar momenteel ben ik niet in erg goede vorm. Mijn langste fietstocht was 320km. Toch kijk ik nog aardig op tegen de hele triathlon, ik heb nog nooit meer dan 2500 meter gezwommen en dat was vandaag smile

4

Re: Herintreder

Dat gaat een eitje worden dus voor jou eens je uit het water bent.

5 Laatst bewerkt door RolandF (20-12-17 20:49:01)

Re: Herintreder

ronnyke schreef:

Dat gaat een eitje worden dus voor jou eens je uit het water bent.

Een eitje zeker niet maar inderdaad als ik maar op tijd het water uit kom, dan heb ik er wel vertrouwen in de finish te halen.