1

Onderwerp: Aerobars installeren

Op mijn tourfiets heb ik aerobars geïnstalleerd. Volgens de handleiding is het een kwestie van de klem er op en bouten dichtdraaien. Dit mag tot 6nm, dus niet bijster veel. Toch durf ik niet harder aan te draaien, want zowel stuur als bars zijn van carbon. Ik wil voorkomen dat mijn bars naar voren klappen als ik volle bak aan het stoempen ben.

Ik vroeg mij nu af wat nu wijsheid is.

1. Niks (doen de meesten)
2. Teflontape (lees dit veel op fora)
3. Montagepasta (idem)
4. Lijm (is vrij definitief lijkt me)
5. Dubbelzijdige tape (ook vrij definitief). Zoals Pattex of Tesa.

Of eventueel andere suggesties?

2 Laatst bewerkt door Basv (14-11-17 00:40:07)

Re: Aerobars installeren

Montagepasta werkt erg goed! Gebruik die van Tacx zelf voor een zadelpen die maar bleef zakken ondanks het goede aanhaalmoment en nu zit 'ie bij hetzelfde aanhaalmoment echt muurvast. Zorg wel dat je montagepasta voor carbon hebt, daar zit een soort grove korrel in.

3

Re: Aerobars installeren

Mooi, ik heb die van Tacx ook. Dat kan ik proberen. smile Ik dacht ik "vet" het nog niet in, als lijmen het advies wordt.

4

Re: Aerobars installeren

6nm is toch echt voldoende voor sturen/stuurpennen en dus ook aerobars? Je blijft ook te allen tijde met je ellebogen op de 'pads' liggen, dus zo enorm veel kracht komt er niet op je aerobars? Sowieso niet als je op vlakke weg rijdt. En als je echt stevig 'bergop' gaat, neem je een andere houding aan, de handen op de remgrepen?

5

Re: Aerobars installeren

Ik heb er ook niks tussen, werkt prima...

6

Re: Aerobars installeren

Ik deed meestal toch iets van tape tussen stuur en aerobars niet voor het klemmen maar om mijn carbon stuurtje te beschermen tegen krassen.

7

Re: Aerobars installeren

reepje van een oude fiets binnenband ertussen

tegen glijden en vooral krassen

D.