26

Re: Wedstrijdplanning 2018

@Ramon : Beide evenementen had ik idd ook al gezien ..
Didam zou qua datum mooi passen ,het is dat zwemmen niet mijn sterkste punt is ...en de sprong van 500 meter naar
1,5 km best groot is .(mentaal dan , niet vergetend dat ik vorig jaar door angst mijn hoofd niet onder water deed )
Vandaar dat ik eerst een 1/4 zou willen doen , met als seizoen afsluiting in Xanten een Olympische.
Gendt had ik ook al gespot ...is twee weken na mijn start in Bocholt ...denk dat mijn trainer dat niet
optimaal vind .

Maar alvast bedankt voor je tips ...

Aanmelding Bocholt is iig gelukt .

27

Re: Wedstrijdplanning 2018

Kijk eens in de agenda van amsterdamsetriathlons Jeanette, wellicht zit daar wat tussen voor jou?

28

Re: Wedstrijdplanning 2018

In grote lijnen staat het vast, moet nog wat aanvullende competitietri's en loopjes eromheen bouwen:
10-jun Challenge Geraardsbergen (1/2)
22-jun Triatlon Oud Gastel (1/3)
23-sep Challenge Madrid (hele).

Challenge Madrid is (uiteraard) het hoofddoel, Geraardsbergen moet ook en vooral dienen als materiaaltest voor het klimwerk in Madrid...

29

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik ben er redelijk uit nu de kalender van de Amsterdamse triathlons bekend is geworden.

14 jan Egmond halve marathon
25 mar circuitrun Zandvoort halve marathon
31 mar Tijdrit Almere 42km
13 mei Bilzen 111
3 jun Nieuwkoop 70.3
17 jun Zandvoort OD
7 jul TriAmsterdam 70.3
5 aug IM Maastricht

En dan daarna waarschijnlijk als ik er dan nog zin in heb:
8 sep Challenge Almere 70.3
29 sep Bosbaan OD

Eind juni/begin juli gaan we met een groep fietsen rondom Bormio, dat wordt een mooie trainingsstage voor Maastricht.

30

Re: Wedstrijdplanning 2018

Nou , de planning voor 2018 staat .
Vandaag een gesprek met mijn trainer gehad over het het afgelopen seizoen . Hij was heel tevreden , vooral omdat ik met zwemmen van ver kom .
Heb toch mijn angst kunnen overwinnen en het zwemmen stabiel gekregen .
Het hele jaar sterk gefietst , maar er zit nog meer in zei hij .
Word daarom op Mallorca waarschijnlijk in de sterkste groep ingedeeld .
Qua lopen dit jaar wat probleempjes gehad , maar hoop dat dit nu ook weer de goede weg opgaat .

15-4 Sprint duathlon Mettmann
27/4 tot 6/5 trainingskamp Mallorca
10-6 Bocholt 1/8
7-7   Beesd 1/4 ( hoop dat de datum klopt , deze staat zo op NTB inschrijvingen , maar las ook de datum 30-6 hier op het forum )
5-8  Sassenberg 1/8 met 700 meter zwemmen
2-9  Xanten Olympisch
8-9   Norderney 1/8 ( uitdaging , zwemmen in de zee )
3-10 Münsterland Giro 120 km .

31

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik zag gisteren Zandvoort inschrijving voorbij komen. Dan zal wel een hele happening zijn rond het circuit.
Een week eerder is Weert wat weer een hele leuke schijnt te zijn.
Iemand ervaring met (één van) beide? Dit wordt mijn tweede seizoen, ik wil er 1 per maand doen (4x 1/8, 2x 1/4).

32

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik ga Zandvoort doen.
Zwemmen in zee, fietsen op t circuit, het lijkt me wel wat!

33

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik vond destijds het fietsen op het parcours nogal eentonig omdat het zoveel rondjes waren. Maar wel eens leuk om mee te maken.

34

Re: Wedstrijdplanning 2018

ronnyke schreef:

Maar wel eens leuk om mee te maken.

Precies dat. Heb er veel met de motor gereden, dus nu eens op een andere 2 wieler lijkt me gewoon geinig.
En ik ga een sprint doen dus dat zijn max 4 rondjes...

35

Re: Wedstrijdplanning 2018

Volgend jaar staat alleen in het teken van mijn eerste hele en mij nu ingeschreven voor de Frysman die is op 24 juni.

Zoek alleen nog een halve of midden om te daarvoor te oefenen.
Ik kan zelf alleen Nieuwkoop vinden op 3 juni. Weet iemand misschien nog een andere mooie?

36

Re: Wedstrijdplanning 2018

@Jeanette schreef:

Nou , de planning voor 2018 staat .
Vandaag een gesprek met mijn trainer gehad over het het afgelopen seizoen . Hij was heel tevreden , vooral omdat ik met zwemmen van ver kom .
Heb toch mijn angst kunnen overwinnen en het zwemmen stabiel gekregen .
Het hele jaar sterk gefietst , maar er zit nog meer in zei hij .
Word daarom op Mallorca waarschijnlijk in de sterkste groep ingedeeld .
Qua lopen dit jaar wat probleempjes gehad , maar hoop dat dit nu ook weer de goede weg opgaat .

15-4 Sprint duathlon Mettmann
27/4 tot 6/5 trainingskamp Mallorca
10-6 Bocholt 1/8
7-7   Beesd 1/4 ( hoop dat de datum klopt , deze staat zo op NTB inschrijvingen , maar las ook de datum 30-6 hier op het forum )
5-8  Sassenberg 1/8 met 700 meter zwemmen
2-9  Xanten Olympisch
8-9   Norderney 1/8 ( uitdaging , zwemmen in de zee )
3-10 Münsterland Giro 120 km .

De datum van Beesd klopt, dacht dat die eerder was maar 7-7 is de juiste datum.

37

Re: Wedstrijdplanning 2018

Super Melvin !!
Dan past alles perfect voor volgend jaar .

38

Re: Wedstrijdplanning 2018

RobertN schreef:

Volgend jaar staat alleen in het teken van mijn eerste hele en mij nu ingeschreven voor de Frysman die is op 24 juni.

Zoek alleen nog een halve of midden om te daarvoor te oefenen.
Ik kan zelf alleen Nieuwkoop vinden op 3 juni. Weet iemand misschien nog een andere mooie?

Kom eens op bezoek bij ons in het zuiden. De halve van Leuven op 20 mei.

39

Re: Wedstrijdplanning 2018

RobertN schreef:

Volgend jaar staat alleen in het teken van mijn eerste hele en mij nu ingeschreven voor de Frysman die is op 24 juni.

Zoek alleen nog een halve of midden om te daarvoor te oefenen.
Ik kan zelf alleen Nieuwkoop vinden op 3 juni. Weet iemand misschien nog een andere mooie?

Hoi Robert,

Ik sta dit jaar ook ingechreven voor de Frysman.
Twee weken van te voren is de halve van Terheijden.  Past precies qua planning. Heb hem al vaker twee weken voor een hele gedaan, en dat is mij goed bevallen. Succes met de voorbereidingen

40

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik doe ook de Frysman.

41

Re: Wedstrijdplanning 2018

In 2018 voor het eerst een halve op de agenda: Almere. Heel erg veel zin in.

Verder zullen er nog een paar 1/8e en 1/4 gepland worden.

42

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik doe ook de halve van Almere.

43 Laatst bewerkt door Macer (03-01-18 09:28:54)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Inmiddels ook een planning gemaakt

08-04 MA Rotterdam
13-05 SP  Ter Aar
21-05 KW Woerden
03-06 HD Nieuwkoop
20-06 SP  Langedijk
01-07 KW Nuenen
15-07 HD  Klazinaveen
26-08 KW  Noordoostpolder
02-09 SP  Amersfoort
08-09 HD Challenge Almere
20-10 HD Challenge Mallorca

Er zullen nog wat evenementen hardlopen/fietsen/sprints bijkomen vermoed ik..

44

Re: Wedstrijdplanning 2018

Macer schreef:

Inmiddels ook een planning gemaakt

08-04 MA Rotterdam
13-05 SP  Ter Aar
21-05 KW Woerden
03-06 HD Nieuwkoop
20-06 SP  Langedijk
01-07 KW Nuenen
15-07 HD  Klazinaveen
26-08 KW  Noordoostpolder
02-09 SP  Amersfoort
08-09 HD Challenge Almere
20-10 HD Challenge Mallorca

Er zullen nog wat evenementen hardlopen/fietsen/sprints bijkomen vermoed ik..

al ervaring met Nuenen? Ik wil daar misschien ook gaan, maar wil eerst eens navragen of dat een leuke is.

In manibus vestris victoria est

45

Re: Wedstrijdplanning 2018

Geen idee, maar die past het beste in onze kalender... Uiteindelijk is het toch een stukkie zwemmen, stukkie fietsen en dan stukkie lopen. smile

46

Re: Wedstrijdplanning 2018

Macer schreef:

Geen idee, maar die past het beste in onze kalender... Uiteindelijk is het toch een stukkie zwemmen, stukkie fietsen en dan stukkie lopen. smile

Daar heb je zeker gelijk in. Maar ik hecht best wat waarde aan een evenement waar wat te beleven is. Zie het ook vaker als een leuk dagje uit

In manibus vestris victoria est

47

Re: Wedstrijdplanning 2018

Het filmpje op de site ziet er wel ok uit en vorig jaar deden er aardig wat mensen mee en Mylaps tijdmeting.. Dus dat zijn voor mij al 3 zaken die positief zijn.. Nu kreeg ik gisteren ook binnen dat Triathlon Utrecht op 8 Juli is, dus mogelijk ruilen we Nuenen nog in voor Utrecht een week later..

48

Re: Wedstrijdplanning 2018

Macer schreef:

Het filmpje op de site ziet er wel ok uit en vorig jaar deden er aardig wat mensen mee en Mylaps tijdmeting.. Dus dat zijn voor mij al 3 zaken die positief zijn.. Nu kreeg ik gisteren ook binnen dat Triathlon Utrecht op 8 Juli is, dus mogelijk ruilen we Nuenen nog in voor Utrecht een week later..

Ja ik zag het ook en Utrecht zijn we vorig jaar geweest en dat is een prima triathlon

In manibus vestris victoria est

49

Re: Wedstrijdplanning 2018

Utrecht ga ik nooit meer doen, zwemmen door een baggersloot, fietsen dwars door de stad, veel gevaarlijke situaties, lopen was een rondje om de Jaarbeurs, alleen maar langs parkeerplaatsen en drukke straten, verkeersregelaars die staan te slapen. Totaal geen verzorging voor de atleten. Echt de enige triathlon waar ik nooit meer naar toe zal gaan ...

Tenzij iemand weet of het is verbeterd, dan hoor ik het natuurlijk graag..... smile

50

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ingeschreven voor Almere...na de halve van vorig jaar dit keer de hele. Een jongensdroom al sinds de tv beelden van Axel Koenders en dit jaar moet het gaan gebeuren.

In de voorbereiding zit in ieder geval de kwart in Rijssen, gewoon omdat ik die heel leuk vind.
Daarna door naar de halve in Didam.

Er zal vast nog wel iets bij komen.

Eerst in het voorjaar maar eens mijn eerste marathon lopen.....het wordt een leuk jaartje