1

Onderwerp: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Hallo allemaal,

Ik ben Jos Bakker, 35 jaar oud en woonachtig in de omgeving van IJmuiden.

De afgelopen 5 jaar heb ik samen met mijn vrouw verschillende 1/8e en 1/4e triathlons gedaan waaronder die van Langedijk, Stroombroek, Schagen, Nieuwe Niedorp en Cuijk.

Het afgelopen jaar, 2017 hebben we meegedaan aan de halve triathlon van Almere. Dat was voor ons echt een enorme uitdaging en een bijzondere ervaring. Dit jaar ga ik weer de halve van Almere doen en een aantal korte triathlons.

De triathlonsport vind ik geweldig vanwege de diversiteit. De verschillende sporten geven mij de afwisseling die ik nodig heb om gemotiveerd te blijven trainen. Verandering van spijs doet voor mij echt wonderen wink.

Ik heb me aangemeld voor dit forum om nog meer verbonden te raken met deze sport die bij mij een steeds belangrijkere rol in mijn leven is gaan spelen. Ik kijk ernaar uit om met jullie in gesprek te gaan over allerlei onderwerpen!

Groeten Jos

www.triathlonboek.nl - een verhaal over een stel dat voor de eerste keer een halve triathlon doet

2

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Welkom!

3

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Jos welkom! Leuk dat je samen met je vrouw triathlons doet, no way dat ik mijn vrouw ooit zo ver ga krijgen.

Welke andere triathlons ben je dit jaar van plan te gaan doen?

Succes met alle trainingen.

4

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Welkom hier Jos!

5

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Ik doe ook de halve in Almere dit jaar :-)

6

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Maca944 schreef:

..no way dat ik mijn vrouw ooit zo ver ga krijgen.

+1

7

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Of ik mijn man. Fietsen en hardlopen ja, maar zwemmen, no way.

8

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Welkom!

Ook de halve van Almere dit jaar (voor het eerst).

9

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Bedankt voor jullie reacties! Ik wil dit jaar nog 3 sprint triathlons doen, Zandvoort, Langedijk en Stroombroek. Daarnaast wil ik nog 1 of 2 kwart triathlons doen, de suydersee triathlon Urk en eventueel Cuijk. Voor april heb ik nog de marathon van Rotterdam op het programma tongue.

Hoe heb ik mijn vrouw zover  gekregen? Nou, ik wachtte een avond af waarin ze genoeg wijn op had. Vervolgens haar uitgedaagd om mee te doen en gek genoeg trapte ze er in wink. Nee hoor, we hebben een jaar ervoor een kwart triathlon gedaan en toen hebben we daarna wel in een gekke bui samen besloten mee te gaan doen. Een vriend van ons, Chris wilde afgelopen jaar ook meedoen maar was een maand voor de halve triathlon gevallen. Hij wil dit jaar alsnog graag meedoen. We zijn aardig aan elkaar gewaagd en afgelopen jaar beviel me zo goed, dat ik graag de competitie met hem aan ga.

www.triathlonboek.nl - een verhaal over een stel dat voor de eerste keer een halve triathlon doet

10

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Jos, welkom! Leuke doelen zeg.

Erica schreef:

Of ik mijn man. Fietsen en hardlopen ja, maar zwemmen, no way.

Haha, zo een heb ik er ook. We doen tegenwoordig wel eens een trio-triathlon met z'n tweetjes en dan maken we ruzie over wie er mag lopen big_smile Hij begint de evenementen wel heel leuk te vinden, pas opperde ie al eens dat hij in het weekend van een lange triatlon wel de sprintafstand (max 500 m zwemmen) wil proberen. Dus wie weet!

11

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Welkom... Leuk om te lezen en heel herkenbaar.

ik doe het ook samen met mijn vrouw en dat helpt erg wat betreft motivatie en trainingen. Er is toch meer begrip voor elkaar.
Ook onze eerste halve was in Almere en dit jaar gaan we er ook weer voor.. Doel is volgend jaar de hele :-)

12

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Macer schreef:

Welkom... Leuk om te lezen en heel herkenbaar.

ik doe het ook samen met mijn vrouw en dat helpt erg wat betreft motivatie en trainingen. Er is toch meer begrip voor elkaar.
Ook onze eerste halve was in Almere en dit jaar gaan we er ook weer voor.. Doel is volgend jaar de hele :-)

Hoi Martijn, dat is ook grappig, sommige dingen verzin je gewoon niet. Ik heb net jullie website bekeken en ik kwam erachter dat je vrouw de foto's op onze bruiloft gemaakt heeft tongue. We zijn erg tevreden over de foto's en doe haar maar de groeten van ons.

Leuke website! Ik herken ook veel in wat jullie gedaan hebben of gaan doen. Vorig jaar de halve triathlon van Almere en dit jaar de marathon van Rotterdam. Mijn vrouw gaat dit jaar in september nog de marathon van Berlijn doen en in het verleden heeft ze ook meegedaan met de vrouwentriathlon in Utrecht.

Een hele triathlon... Echt respect! Voor ons blijft het waarschijnlijk bij de halve triathlon, dat is voor ons al uitdaging genoeg.

www.triathlonboek.nl - een verhaal over een stel dat voor de eerste keer een halve triathlon doet

13

Re: Jos Bakker: korte afstanden en Challenge Almere

Dat is wel heel toevallig, Sonja vond het leuk om jullie bericht te lezen.. We hebben in ieder geval aardig hetzelfde pad voorlopig, met Rotterdam en Almere in het verschiet..