1 Laatst bewerkt door @Jeanette (06-01-18 23:42:58)

Onderwerp: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Per toeval ben ik 2016 in een triathlon groep gerold ...
Ben mee gaan trainen ,niet eens met de intentie om triathlon te gaan doen .
Door water paniek kwam zoiets helemaal niet in me op  ...
Maar je laat je dan toch overhalen ...en na een lange weg toch aan het zwemmen geslagen .
En ondertussen 2017 mijn eerste triathlon seizoen gehad waar ik 7 keer over 1/8 ben gestart .
Zwemmen zal niet mijn sterkste discipline worden , daarvoor bij het fietsen overal bij de dames echt
altijd boven in de ranking gelegen .
Na swim /bike /run AG altijd 4 t/m 6 plek ..
Nu heb ik op het moment een Giant Defy 1 Tripple ( maat M ) , en wil voor dit jaar me een meer triathlon bike
aanschaffen .
Wat fietsen de dames hier op het forum ? Kunnen jullie tips en tricks geven ?
Wil max 3000,00 uitgeven ; dan zou bv de LIV Avow 2018 in mijn budget passen .
Of toch liever voor een gebruikt ander model /merk gaan ?

Zag tweede hands een mooie cervello P5 six voorbij komen .
Frame maat zou kunnen passen ( 48 ), echter liggen er 26 inch wielen onder .

Groet Jeanette

2

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Ik zou niet focussen op een per see damesmodel hoor, nergens voor nodig.
Ga naar een winkel waar ze eerst een goede dynamische (!) fietsmeting doen en kijk dan wat daar bij past.

Bijv Leisure Word in Dronten
Bike planet in Haarlem
Tri pro in Hilversum

Geen idee waar je woont?
Als ze een Retul meetapparaat hebben zit je kwa metig echt top!

3

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Thanks voor je antwoord Hedcandy.
Ik focus me zeer zeker niet op een dames model .
Maar er is zo veel keus ...

Ik woon in Kleve ( Duitsland ) omgeving Nijmegen .

4

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Ik heb een gewone aluminium racefiets van nog geen duizend euro nieuwprijs waarop ik de stayerwedstrijden doe in de divisie. Die fiets is een jaar of acht oud.  De rest van de wedstrijden rijd ik op een Carbon tourracefiets met schijfremmen van Net geen tweeduizend euro. Die fiets heb ik sinds vorig jaar. De carbonfiets rijdt beter, maar dat komt doordat die maat beter is. Die aluminium is eigenlijk een maat te groot, waardoor ik last van mijn rug en bovenarmen krijg na een tijdje. Als het een stayerwedstrijd is, moet ik altijd de pedalen omzetten, omdat daar spd op zit. Fietsen is mijn slechtste onderdeel, maar ik train er ook nooit op. Mijn training bestaat hoofdzakelijk uit incidentele lange toertochten met veel koffiepauzes;-)

5

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Ik heb mijn nieuwe racefiets bij Mantel gekocht. Daar hadden ze genoeg keus.

6

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

HAZEN schreef:

Ik heb mijn nieuwe racefiets bij Mantel gekocht. Daar hadden ze genoeg keus.

En je reactie erboven geeft aan waarom je dat dus niet op zo'n manier moet doen!
Dan kom je dus thuis met een fiets die niet goed past bij jou.

7

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Dat is nu ook niet altijd het geval. Als je je fiets koopt bij iemand die er ook wel wat verstand van heeft zal die ook wel zien wat er wel en niet bij je past.

8 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (09-01-18 10:12:46)

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Als je dan toch nieuw koopt, zou ik inderdaad een fietsmeting laten doen.

Ik heb beide fietsen, weg- en tijdritfiets, tweedehands via marktplaats gekocht. Zijn aluminium Bianchi's, maar vind ze wel heel mooi en weet zeker dat je daardoor ook harder fietst wink
Ik had een budget van zo'n 800 euro voor een frame, en ben beide keren prima geslaagd.

Als ik een duur carbon tijdritmonster koop, wil ik eerst dat verder alles optimaal is, anders vind ik het dat geld niet waard. En vind het ook een beetje genant met mijn snelheid big_smile

9

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

De pasvorm is idd het belangrijkste, maar mooi moet hij ook zijn .
Het oog wil ook wat he !!

10

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

@Jeanette schreef:

De pasvorm is idd het belangrijkste, maar mooi moet hij ook zijn .
Het oog wil ook wat he !!

Ik zoek altijd de lelijkste fiets, want ik heb een krap budget. Op die manier krijg je de meeste waar voor je geld. Mijn eerste TT fiets was fluo-groen met fluo-blauw, met een roze stuur. Niemand wilde dat ding hebben maar het fietste geweldig. En dus had ik voor 400 euro een Dura-Ace afgemonteerde TT bike smile

11

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Hedcandy schreef:
HAZEN schreef:

Ik heb mijn nieuwe racefiets bij Mantel gekocht. Daar hadden ze genoeg keus.

En je reactie erboven geeft aan waarom je dat dus niet op zo'n manier moet doen!
Dan kom je dus thuis met een fiets die niet goed past bij jou.


Ik kwam op die eerste goed genoeg vooruit. Heb er tochten van 100 km op gefietst. Als het een paar honderd euro scheelt, dan hoeft het voor mij niet perfect te zijn en verpak ik me wel regelmatig op het stuur naar een andere houding. Er zit een dure Shimano schakelset op en ik rijd er nog steeds op voor woon werk in de zomer.

Mantel is een gewone winkel, waar ze een fietsmeting kunnen doen. Daar komt die carbonnen weg.

12

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Iedereen past op de Cervelo P2. Qua aerodynamica doet hij maar iets onder voor de P5. Is volgens mij te krijgen voor 3000 euro en dan kan je later nog investeren in betere wielen. En hij is er in kleine maten.

13 Laatst bewerkt door VDH (17-01-18 12:10:47)

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Los van wat voor fiets het wordt is bij jou het waar misschien ook wel een dingtje. Waarom: je woont in Kleve (D.) Duitse fietsmerken staan bekend om een goede prijs-kwaliteitverhouding en als ik mij niet vergis kan je in Duitsland echt wel goede deals vinden. Bij jou om de hoek is ook de winkel van Rose Versand.
Als ik in jou buurt zou wonen zou ik me meer op de markt bij de oosterburen focussen dan op de dozenschuivers of marktplaats in NL.

Door de titel van het onderwerp voor het topic had ik overigens verwacht dat je 'vraagje' een andere richting op zou gaan.

14

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

@ VDH , ik was eigenlijk meer benieuwd op welke modellen / merken de dames fietsen .
Het aanbod is zo groot , vind het lastig daaruit een keuze te maken .

Rose zit idd in Bocholt is ca een uurtje rijden .
S-TEC in schermbeck heeft ook veel keuze aan merken .

Heb laats op de P5 gezeten , enige kanttekening waren de 26 inch wielen .

Goede tip Roojoo .

15

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Die 26inch wielen zou ik zeker niet nemen hoor. Ben je heel beperkt in je bandekeuze enz. Moest je nu extreem klein zijn dan mischien.... In principe is elke fiets goed als hij je goed zit mannen of vrouwen model speelt weinig rol daarin juist de kleur mischien?

16 Laatst bewerkt door @Jeanette (18-01-18 00:05:35)

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

@ Ronnyke , door de 26 inch wielen idd ook afgehaakt .
Aangezien ik nu wat meer uitgeef voor de fiets , dan moet ik hem wel mooi vinden ha ha .
Het oog wil ook wat , maar dat is wellicht dan weer vrouw eigen .
Ergens op z,n laatst in maart moet ik toch een keuze gemaakt hebben.

17

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Het is zeker niet vrouw eigen om de fiets mooi te vinden hoor. Er zijn wel meer mannen dan vrouwen die een fiets kopen omdat die door de massa mooi gevonden wordt, maar het overgrote deel koopt ook zeker wel de fiets die zij zelf het mooiste vinden binnen budget.

18

Re: Vraagje aan de dames onder ons . ( tips van heren uiteraard ook welkom

Als je je fiets mooi vindt ga je er ook sneller op zitten, train je ook weer wat meer!