1

Onderwerp: David

Hallo allemaal,

Ik vond het ook maar eens tijd om mij voor te stellen. Mijn naam is David, 28 jaar, woonachtig in Arnhem. Sinds 2016 ben ik actief op de fiets en tegenwoordig durf ik wel te zeggen dat ik bewegingsverslaafd ben. Beweging bestond voornamelijk uit 20 km enkele reis woon-werk verkeer (zoveel fijner dan vast in de drukte) en toertochten in het weekend. Afgelopen jaar na een uitdaging van een collega kennis gemaakt met de triathlon sport en mee gedaan aan de sprint in Utrecht. Vanaf dat moment eigenlijk besloten dat ik deze mooie sport wilde gaan doen. Vandaar dat ik sinds oktober gericht ben gaan trainen om van dit jaar mijn eerste triathlon jaar te kunnen maken. Af en toe liep ik wel (voornamelijk als ik voor het werk van huis) en zwemmen deed ik nooit. Nu ik gericht train gaat het hardlopen goed vooruit (~53 min/10 km naar 42 min/10 km) en met zwemmen ben ik begonnen aan een borstcrawl cursus om dat maar eens te leren (water is nooit echt mijn hobby geweest). Moet zeggen dat ik dit ook steeds leuker ga vinden (en makkelijker om sochtends het bad in te springen).
Ik kijk erg uit naar de wedstrijd periode (al aan het oriënteren waar ik mee wil doen maar ben er nog niet helemaal uit) en ben van plan deel te nemen aan 1/8ste en kwart afstanden. Stiekeme wens is al om eens een hele te doen maar dat is toekomst muziek waar ik een paar jaar voor uit wil trekken. Zal eerst fatsoenlijk moeten leren zwemmen vrees ik.
Heb dit forum al een beetje doorgespit en vind het erg nuttig dat ik hier al een hoop antwoorden kan vinden.

Groet David

2

Re: David

Welkom!

Het klinkt alsof je al een plan hebt, dus daarmee wens ik je veel succes! Misschien is het inderdaad leuk om die hele nog even door te schuiven, zodat er iets overblijft om naar uit te kijken?

3

Re: David

Welkom hier en veel plezier in je eerste tri jaar!
Weet je al wat je allereerste wedstrijd gaat zijn?

4

Re: David

David welkom! Je benadering van de sport klinkt inderdaad erg gericht zoals Roland ook schrijft, dus dat moet wel goed komen. Houd ons op de hoogte, altijd leuk om te lezen!

5 Laatst bewerkt door Hulsteiner (15-01-18 23:07:14)

Re: David

Dank jullie. Ik weet nog niet wat de eerste wedstrijd wordt, ingeschreven voor woerden maar weet niet hoe groot de kans is dat ik daar mag gaan starten. Verder denk ik dat ik de triami triathlon in Deventer (1/16de) wil doen, leek me wel handig in het op doen van wat ervaring.

6

Re: David

Welkom. Voor een hele moet je wel goed kunnen zwemmen, maar bij 1/8 zou ik me niet al te druk maken, tenzij je gelijk op het podium wilt staan. Het is echt geen schande om schoolslag te (moeten) doen. Laat dat je niet ervan weerhouden en geniet ervan.