1

Onderwerp: Tijdrithelm met vizier + bril

Hi allemaal

Momenteel ben ik op zoek naar een tijdrithelm met vizier waar ook een sportbril onder kan. Dit lijkt me fijner. Ik heb namelijk de bril nodig maar het afgesloten zitten middels vizier vind ik ook prettig.

Iemand hier ervaring mee?

IK begrijp dat het een kwestie van passen is maar vroeg me af om iemand anders dit al heeft ervaren.

Dank voor jullie waardevolle input!

2

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

Hoi

Ik heb een casco aerospeed en daar past mijn zonnebril onder mijn vizier. Gewone bril zou ook moeten lukken dan.
Klein beetje opletten wel met opzetten en dicht doen

D.

3

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

Mijn gewone bril paste niet onder de Casco Aerospeed maar met goed onder de Giro Attac

4 Laatst bewerkt door elderenbosch (12-01-18 14:11:52)

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

Casco + (sport)bril gaat prima. Heb ik zelf ook! Opzetten is handigheidje maar vrij eenvoudig.

5

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

Met een Casco lijkt het me ook geen probleem aangezien dit toch een ruime helm is. Ik doe trouwens die van mij weg :-)

6

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

ronnyke schreef:

Met een Casco lijkt het me ook geen probleem aangezien dit toch een ruime helm is. Ik doe trouwens die van mij weg :-)

Staat ie ergens te koop?

7

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

dank voor jullie reacties. Heb al een casco maar ben op zoek naar een punthelm.

Heeft iemand een tip voor een winkel waar je er diverse kan passen?

8

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

Punthelm? Bestaat dat dan nog?

9

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

punt helm / halve punt helm, bolletje zoiets smile

10

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

De MET drone is een zeer ruime helm waar  normaal gezien wel een bril onder zou moeten passen.

11

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

ik heb deze giro.. Daar zit ook wel wat ruimte. Maar nooit geprobeerd met een extra bril eronder

https://racycles.azureedge.net/assets/standard/3815/large/Giro_H_Selector_WhiteSilver_2.jpg

12

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

thanks voor de adviezen!

13

Re: Tijdrithelm met vizier + bril

Ik heb een Louis Garneau en een Catlike Chrono. Bij beiden kan ik gemakkelijk een bril dragen. De LG valt vrij ruim, dus daar heb je ook geen last van knellende pootjes bij je oren.