51

Re: Wedstrijdplanning 2018

RolandF schreef:

Utrecht ga ik nooit meer doen, zwemmen door een baggersloot, fietsen dwars door de stad, veel gevaarlijke situaties, lopen was een rondje om de Jaarbeurs, alleen maar langs parkeerplaatsen en drukke straten, verkeersregelaars die staan te slapen. Totaal geen verzorging voor de atleten. Echt de enige triathlon waar ik nooit meer naar toe zal gaan ...

Tenzij iemand weet of het is verbeterd, dan hoor ik het natuurlijk graag..... smile

Ik was ook gestopt met deelname aan dit event, na ook het incident dat er veel mensen ziek waren geworden. Het was te druk, te gevaarlijk, en weinig oog voor de atleten.

Maar nu is de wedstrijd buiten de stad georganiseerd en lijken de verhalen veel positiever. Ik ga het iig dit jaar weer een keer proberen!

-- M

52

Re: Wedstrijdplanning 2018

stjames schreef:

Ingeschreven voor Almere...na de halve van vorig jaar dit keer de hele. Een jongensdroom al sinds de tv beelden van Axel Koenders en dit jaar moet het gaan gebeuren.

In de voorbereiding zit in ieder geval de kwart in Rijssen, gewoon omdat ik die heel leuk vind.
Daarna door naar de halve in Didam.

Er zal vast nog wel iets bij komen.

Eerst in het voorjaar maar eens mijn eerste marathon lopen.....het wordt een leuk jaartje

Spannend!!! Voor mij weer een jaar zonder de hele, maar die komt er wel.... Maar nu nog even niet! ;-)

53

Re: Wedstrijdplanning 2018

mstyz schreef:
RolandF schreef:

Utrecht ga ik nooit meer doen, zwemmen door een baggersloot, fietsen dwars door de stad, veel gevaarlijke situaties, lopen was een rondje om de Jaarbeurs, alleen maar langs parkeerplaatsen en drukke straten, verkeersregelaars die staan te slapen. Totaal geen verzorging voor de atleten. Echt de enige triathlon waar ik nooit meer naar toe zal gaan ...

Tenzij iemand weet of het is verbeterd, dan hoor ik het natuurlijk graag..... smile

Ik was ook gestopt met deelname aan dit event, na ook het incident dat er veel mensen ziek waren geworden. Het was te druk, te gevaarlijk, en weinig oog voor de atleten.

Maar nu is de wedstrijd buiten de stad georganiseerd en lijken de verhalen veel positiever. Ik ga het iig dit jaar weer een keer proberen!

-- M

OK, dat is goed nieuws, want Utrecht is voor mij om de hoek.

54

Re: Wedstrijdplanning 2018

RolandF schreef:

Utrecht ga ik nooit meer doen, zwemmen door een baggersloot, fietsen dwars door de stad, veel gevaarlijke situaties, lopen was een rondje om de Jaarbeurs, alleen maar langs parkeerplaatsen en drukke straten, verkeersregelaars die staan te slapen. Totaal geen verzorging voor de atleten. Echt de enige triathlon waar ik nooit meer naar toe zal gaan

Utrecht heeft inmiddels afscheid genomen van de binnenstad, het epicentrum ligt nu in een park tussen Papendorp en De Meern. Ik was er vorig jaar (of het jaar daarvoor?) en ik moet zeggen dat ik het daar prima vond. Niet te vergelijken met de wedstrijd in de stad in elk geval.

55 Laatst bewerkt door Macer (08-01-18 11:23:08)

Re: Wedstrijdplanning 2018

Vorig jaar was Utrecht heel anders dat wat jij beschrijft.. Zeker het zwemmen en fietsen was op een mooie locatie buiten de stad.. Het hardlopen was misschien iets minder spannend, met een deel over een industrieterrein..

56

Re: Wedstrijdplanning 2018

Macer schreef:

Vorig jaar was Utrecht heel anders dat wat jij beschrijft.. Zeker het zwemmen en fietsen was op een mooie locatie buiten de stad.. Het hardlopen was misschien iets minder spannend, met een deel over een industrieterrein..

Ja, bedankt voor de info. Het is duidelijk (en terecht) dat het evenement is inmiddels is veranderd. Ik heb aan de eerste editie meegedaan en dat was niet best.

57

Re: Wedstrijdplanning 2018

RolandF schreef:
Macer schreef:

Vorig jaar was Utrecht heel anders dat wat jij beschrijft.. Zeker het zwemmen en fietsen was op een mooie locatie buiten de stad.. Het hardlopen was misschien iets minder spannend, met een deel over een industrieterrein..

Ja, bedankt voor de info. Het is duidelijk (en terecht) dat het evenement is inmiddels is veranderd. Ik heb aan de eerste editie meegedaan en dat was niet best.

hmm interessant die negatieve beleving over Utrecht in de stad. Ik heb ook de eerste editie meegedaan met het lopen door het park en later nog eens rondom de jaarbeurs. In mijn beleving was het exact wat je van een stadstriathlon, die door een vereniging voor 3 of 4 tientjes wordt georganiseerd, mag verwachten.

anyhow is off topic, maar ik kreeg een beetje jeuk van het negativisme hierboven.

On topic:
In de nieuwe versie van Utrecht ben ik er waarschijnlijk bij voor de 3e divisie OD. eens kijken of dat "beter" is dan vroeger.

Programma van 2018 is ongeveer als volgt:

Tot en met april herstellen en opbouwen na een knieoperatie
Waarschijnlijk reserve op 22 april bij de teamrace in Arnhem van het 4e divisie team
13 mei Bilzen 111
18-21 mei mini Trainingskampje Vogezen
27 mei 4e of 3e divisie sprint in Almere
8 juli OD in 3e divisie
In de zomer nog niks concreets
....
....
1 September Halve in Gerardmer
16 September teamcompetitie finale in Nijmegen

58

Re: Wedstrijdplanning 2018

Vanzella schreef:

hmm interessant die negatieve beleving over Utrecht in de stad. Ik heb ook de eerste editie meegedaan met het lopen door het park en later nog eens rondom de jaarbeurs. In mijn beleving was het exact wat je van een stadstriathlon, die door een vereniging voor 3 of 4 tientjes wordt georganiseerd, mag verwachten.

anyhow is off topic, maar ik kreeg een beetje jeuk van het negativisme hierboven.

Negativisme is zeker niet mijn bedoeling, noch mijn gewoonte. Het was wel een eerlijke, persoonlijke mening gebaseerd op eigen ervaring. Met daarbij de kanttekening dat het een paar jaar geleden was. Daar is dit forum toch ook voor? Maar goed, kennelijk is het recent verbeterd, dat is nog veel relevantere informatie.

59

Re: Wedstrijdplanning 2018

mstyz schreef:
RolandF schreef:

Utrecht ga ik nooit meer doen, zwemmen door een baggersloot, fietsen dwars door de stad, veel gevaarlijke situaties, lopen was een rondje om de Jaarbeurs, alleen maar langs parkeerplaatsen en drukke straten, verkeersregelaars die staan te slapen. Totaal geen verzorging voor de atleten. Echt de enige triathlon waar ik nooit meer naar toe zal gaan ...

Tenzij iemand weet of het is verbeterd, dan hoor ik het natuurlijk graag..... smile

Ik was ook gestopt met deelname aan dit event, na ook het incident dat er veel mensen ziek waren geworden. Het was te druk, te gevaarlijk, en weinig oog voor de atleten.

Maar nu is de wedstrijd buiten de stad georganiseerd en lijken de verhalen veel positiever. Ik ga het iig dit jaar weer een keer proberen!

-- M

Ik zag het ook niet zo zitten, maar schijnt nu veel beter te zijn.

Heb toch niets te kiezen, sta er opgesteld voor een divisiewedstrijd big_smile

60

Re: Wedstrijdplanning 2018

Hofstade crossduatlon zondag 18 februari (eerste crossduatlon met crappy goedkope MTB van decathlon)
Kasterlee jogging zondag 25 februari (proberen opnieuw winnen na mislukte titelverdediging vorig jaar wegens ziekte enkele dagen eerder)
eventueel Nossegem crossduatlon zondag 4 maart (als Hofstade meevalt)
Geluwe duatlon zondag 25 maart (geen drafting dit jaar; heerlijk zwaar fiets- en loopparcours en meteen met voetjes op de grond tov de top duatleten daar elk jaar; top-20 zou al mooi zijn; traditioneel de zwaarste inspanning van het jaar meteen, zeker als het waait zoals enkele jaren terug waar in Gent-Wevelgem ietsje verder de renners de gracht in sukkelden)
Leuven halve triatlon zondag 20 mei (thuiswedstrijd, PR op halve verbeteren dus sub 4u45)
Meetria 1/4 triatlon zondag 3 juni (sneller dan vorig jaar zijn in elk onderdeel dus minder dan 21 zwemmen over 1 km, sneller dan 37,5 km/h fietsen over de 37,5 km en sneller dan 4:13 min/km lopen over 10 km)
Brugge kwart triatlon zaterdag 23 juni (mikken op podium 35-39 nadat ik vorig jaar blijkbaar 5e was bij 30-34 en slechts een minuutje sneller moest voor podium 35-39, de echt snelle doen uiteraard mee met de pro wave maar daar zwem ik te traag voor dus wil me niet belachelijk maken)
Frankfurt Ironman zondag 8 juli (proberen PR van Kopenhagen 2017 te verbeteren, dus sub 9u45)
Aarschot 1/3 triatlon zondag 15 juli (andere thuiswedstrijd, afhankelijk van Frankfurt wordt de 15km lopen aan jogtempo gedaan)
in augustus nog niets gepland dus misschien om het zwemmen wat te verbeteren Damme-Brugge (5km)
supporteren bij Ironman Italië voor broer op 23 september
Elbaman 30 september (geen idee, gezien zwaar parcours hoog mikken op podium AG?)

Benieuwd hoeveel ik ga kunnen afchecken. Zwemmen zou in zowat elke wedstrijd sneller moeten zijn dan voordien dankzij wat betere motivatie en gewoonweg beter trainen, de rest zal niet zo simpel zijn smile

61

Re: Wedstrijdplanning 2018

RolandF schreef:
Vanzella schreef:

hmm interessant die negatieve beleving over Utrecht in de stad. Ik heb ook de eerste editie meegedaan met het lopen door het park en later nog eens rondom de jaarbeurs. In mijn beleving was het exact wat je van een stadstriathlon, die door een vereniging voor 3 of 4 tientjes wordt georganiseerd, mag verwachten.

anyhow is off topic, maar ik kreeg een beetje jeuk van het negativisme hierboven.

Negativisme is zeker niet mijn bedoeling, noch mijn gewoonte. Het was wel een eerlijke, persoonlijke mening gebaseerd op eigen ervaring. Met daarbij de kanttekening dat het een paar jaar geleden was. Daar is dit forum toch ook voor? Maar goed, kennelijk is het recent verbeterd, dat is nog veel relevantere informatie.

Yes, zeker is het forum hiervoor. Het forum is er echter ook voor om te zeggen dat je een andere mening hebt en het gevoel krijgt dat iemands verwachtingspatroon misschien onrealistisch is. Ik vond het leuk, een toegankelijke race in de stad, komt niet veel voor tenslotte. Anyhow Utrecht is nu meer zoals andere triathlons begrijp ik uit bovenstaande posts en dat zal ongetwijfeld leiden tot een strakkere organisatie. zoals gezegd, ik hoop sterk genoeg te zijn om mezelf op te stellen smile

62

Re: Wedstrijdplanning 2018

Een mooie hoofdstedelijke agenda tot nu toe:

- Amsterdamse Boscross hardloopwedstrijd 6 km cross
- Amsterdam Nieuw West Sprinttriathlon
- Amsterdam Olympische Afstand Triathlon TriAmsterdam
- Amsterdamse Bosbaan Sprinttriathlon
- Amsterdam halve marathon

63

Re: Wedstrijdplanning 2018

Goed idee die Boscross, ook net even ingeschreven.

Lijstje is nog kort voor dit jaar:
- Amsterdamse Boscross hardloopwedstrijd 6 km cross
- Triathlon Holten, olympische afstand
- Dam tot Dam

Focus wil ik voorlopig op kortere afstanden leggen, dus wellicht eerst nog een paar sprints en crossloopjes. En later in het jaar nog een halve marathon oid.

Kwartje Anna Paulowna doe ik graag, maar valt dit jaar helaas samen met andere verplichtingen. Dus ik zoek voor die periode nog andere leuke uitdaging.

64

Re: Wedstrijdplanning 2018

@Jeanette schreef:

Nou , de planning voor 2018 staat .
15-4 Sprint duathlon Mettmann
27/4 tot 6/5 trainingskamp Mallorca
10-6 Bocholt 1/8
7-7   Beesd 1/4
5-8  Sassenberg 1/8 met 700 meter zwemmen
2-9  Xanten Olympisch
8-9   Norderney 1/8 ( uitdaging , zwemmen in de zee )
3-10 Münsterland Giro 120 km .

Voor Beesd is al een wachtlijst voor de 1/8 en 1/4 zag ik op NTB inschrijvingen .

Voor Xanten is de aanmelding open sinds 1-2 en die hebben al meer dan 340 aanmeldingen .

Maar wel leuk , via FB bij de sponsor van de Sassenberger triathlon een wildcard gewonnen .

65

Re: Wedstrijdplanning 2018

Hedcandy schreef:

Ik ga Zandvoort doen.
Zwemmen in zee, fietsen op t circuit, het lijkt me wel wat!


Ik zit net ff wat te klikken ... maar 81 euro voor een OD??
Soort van prijzig volgens mij, of mis ik iets???

D.

66

Re: Wedstrijdplanning 2018

Duiksmurf schreef:
Hedcandy schreef:

Ik ga Zandvoort doen.
Zwemmen in zee, fietsen op t circuit, het lijkt me wel wat!


Ik zit net ff wat te klikken ... maar 81 euro voor een OD??
Soort van prijzig volgens mij, of mis ik iets???

D.

Volgens mij zijn ze een paar jaar al eens gestopt omdat de huur van het circuit te duur was. Daar zal het vooral mee te maken hebben.

67

Re: Wedstrijdplanning 2018

Duiksmurf schreef:
Hedcandy schreef:

Ik ga Zandvoort doen.
Zwemmen in zee, fietsen op t circuit, het lijkt me wel wat!


Ik zit net ff wat te klikken ... maar 81 euro voor een OD??
Soort van prijzig volgens mij, of mis ik iets???

D.

Daar zou ik ook van schrikken ja!
Ik ben vrijwilliger geweest vorig jaar dus had nog een startbewijs te goed...snel verdiend dus.
Zou je ook kunnen doen: zaterdag starten en zondag vrijwilligen, of andersom.

68

Re: Wedstrijdplanning 2018

81 euro is goedkoop vergeleken met de VS, en ook wel vergeleken met de UK. Wat dacht je van £125 voor een sprint?

69

Re: Wedstrijdplanning 2018

De triathlons in Zandvoort zijn in het weekend dat ook de 24 uurs race van Cycling Zandvoort plaatsvindt (en dat is niet meer dan volkomen logisch). Het circuit is dan dus al afgehuurd en de kosten zullen dan ook niet al te hoog zijn.

Waar het inschrijfgeld precies heen gaat weet ik niet, maar ik betaal graag voor kwaliteit en het is mijn ervaring dat de Amsterdamse triathlons die levert (waarmee ik niets wil zeggen over goedkopere/kleinere/lokale triathlons).

Daarnaast is zwemmen in zee, fietsen op een circuit en lopen rondom het mooie Zandvoort natuurlijk erg gaaf, voor mij als Zandvoorter helemaal. Ik doe op zaterdag dan ook een sprint en op zondag een OD (in mijn geval ook graties want vrijwilliger vorig jaar).

70

Re: Wedstrijdplanning 2018

Gezien de eigenaar zal de huurprijs wel vrij hoog zijn...

71

Re: Wedstrijdplanning 2018

Eindelijk ingeschreven voor een paar wedstrijden. Als eerste de Grafman halve triathlon op 20 mei: https://nicetrievents.com/events/grafma … hlon-2018/

En als tweede eindelijk de stap durven nemen, ingeschreven voor de Ironman Maastricht dit jaar! Nu al zenuwachtig big_smile

En met die paar ribben uit mijn lijf die het gekost heeft ben ik gelijk weer wat gewicht kwijt hoop ik. Let the training begin (nou ja, ben al een poosje bezig, en gaat tot nu toe wel goed).

72

Re: Wedstrijdplanning 2018

MontanaMan schreef:

Eindelijk ingeschreven voor een paar wedstrijden. Als eerste de Grafman halve triathlon op 20 mei: https://nicetrievents.com/events/grafma … hlon-2018/

En als tweede eindelijk de stap durven nemen, ingeschreven voor de Ironman Maastricht dit jaar! Nu al zenuwachtig big_smile

En met die paar ribben uit mijn lijf die het gekost heeft ben ik gelijk weer wat gewicht kwijt hoop ik. Let the training begin (nou ja, ben al een poosje bezig, en gaat tot nu toe wel goed).

Leuke naam voor Nederlanders, de Grafman...

En mooi dat je Maastricht doet, dan zie ik je daar!

73

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik heb eindelijk mijn planning rond. Vanwege beperkt budget hou ik het bescheiden. Misschien komt er nog wat bij maar voorlopig wordt het:

13-05 Ter Aar 1/4
10-06 Amersfoort marathon
02-09 Amerfsoort 1/4
08-09 Almere FD

Op deze manier kan ik tot de zomervakantie focus leggen op het lopen en in de zomer lekker veel fietsen en zwemmen. Hopelijk met de minste kans op blessures op naar mijn eerste hele.

74

Re: Wedstrijdplanning 2018

Hoe zie je de Amersfoort 1/4? Het is 'maar' een 1/4, maar ik zou niet 6 dagen voor m'n eerste hele nog een wedstrijd doen. Bij een kwart zwem, fiets en loop ik rond mijn thresholds, en om dat 2-2,5u lang te doen minder dan een week voor een hele triathlon lijkt me niet de beste voorbereiding. Of doe je het puur als training, met de rem erop?

75

Re: Wedstrijdplanning 2018

Ik vind het idd ook raar je hebt maar 4 tri's op je planning staan voor 2018 en dan neem je nog een kwart de week voor je volledige. Op zich is het wel te doen maar of het ideaal is weet ik niet zozeer.