1

Onderwerp: cpc 2018

Hi all,

Geen duathlon of triathon, maar wel een loop die veel atleten uit de multisport zullen doen. Wie doen er mee, en wat zijn de ambities?

Ik doe de halve en hoop mijn pr te verscherpen naar een 1'27-er. Het weer is nog even spannend, maar zou best goed kunnen uitpakken.

-- M

2

Re: cpc 2018

Ik heb niet meegedaan, maar een aantal van de atletiekverening uit de buurt wel. Positieve verhalen van gehoord.

Heb je uiteindelijk je doel pr kunnen verscherpen ?

3

Re: cpc 2018

Ik wilde m'n PR op de 5 km aanscherpen, maar daar is het geen geschikt parcours voor big_smile

mystyz wel succesvol toch?

4 Laatst bewerkt door elderenbosch (21-03-18 10:22:25)

Re: cpc 2018

Ik heb meegedaan en een PR neergezet: 1:28:12. Volgens mij is dit echt een halve marathon waar je kans op PR wel heel groot is. Vier vrienden hebben meegedaan en ook een PR. Laatste paar kilometers vals plat naar beneden zijn wel prettig! Overigens vond ik het parcours wel echt supersaai door de stad, maar dat is misschien persoonlijk.

5

Re: cpc 2018

Gefeliciteerd met je pr! De CPC is inderdaad prima geschikt voor een aanval op je pr met een vlak en beschut parcours, en zoals je zegt de laatste kilometers omlaag. Maar ook ik heb altijd moeite met de saaiheid, het is gewoon niet leuk lopen.

Doet er iemand mee in Zandvoort komende zondag? Ik loop net als vorig jaar de halve marathon op een erg mooi parcours.

6

Re: cpc 2018

Zondag doe ik ook mee, ik doe de 12 km. Is voor ons familie uitje, de kinderen lopen de 850 meter. Eerste keer dat ik daar een loopje doe.

7

Re: cpc 2018

Voor mij ook een (schoon)familieloopje, 5km. Mocht je een stuk of 15 Surinamers zien met 2 kaaskoppen en bedrukte shirtjes, dan ben ik één van de twee wink .

8

Re: cpc 2018

elderenbosch schreef:

Ik heb meegedaan en een PR neergezet: 1:28:12. Volgens mij is dit echt een halve marathon waar je kans op PR wel heel groot is. Vier vrienden hebben meegedaan en ook een PR. Laatste paar kilometers vals plat naar beneden zijn wel prettig! Overigens vond ik het parcours wel echt supersaai door de stad, maar dat is misschien persoonlijk.

Wij zijn zo'n beetje gelijktijdig over de finish gegaan. Mijn netto tijd is 1:28:10...  ook een PR en dik tevreden. Ik heb die week gewoon doorgetraind en ook niet specifiek op die afstand getraind. Wat mij opviel is dat dit de eerste keer is waarbij ik tot 16km ontspannen kon lopen. Echt fantastisch. Dus bijzonder tevreden over deze prestatie en nu weer vooruit kijken naar mijn uiteindelijke doel.

Btw, de omstandigheden waren natuurlijk ook ideaal. Het regende PR's

-- M

9 Laatst bewerkt door elderenbosch (22-03-18 12:04:36)

Re: cpc 2018

Maca944 schreef:

Maar ook ik heb altijd moeite met de saaiheid, het is gewoon niet leuk lopen.

Helemaal eens. Vorig jaar Utrecht gedaan, ook zo een flutparcours. Ik vind Egmond en Schoorl daarom echt met afstand de leukste halve marathons. Als iemand tips heeft voor halves die vergelijkbaar zijn met Egmond en Schoorl....

10

Re: cpc 2018

Goed gelopen Maca en Buus?

Vond het een geslaagde dag, mooi weer, mooi parcours en vrouw en kinderen vonden het geweldig. Zelf heb ik de 12 kilometer gelopen, ik was uiteindelijk iets binnen het uur weer terug. Rustig opgebouwd en ging soepel, dus ben best tevreden hoe het ging.

11

Re: cpc 2018

Jörgen schreef:

Goed gelopen Maca en Buus?

Vond het een geslaagde dag, mooi weer, mooi parcours en vrouw en kinderen vonden het geweldig. Zelf heb ik de 12 kilometer gelopen, ik was uiteindelijk iets binnen het uur weer terug. Rustig opgebouwd en ging soepel, dus ben best tevreden hoe het ging.

Goed om te horen! Bij de 12km ga je bij Zandvoort zuid het strand weer af, dus jullie hebben redelijk strand gehad. Voor de halve marathon werd het toen serieus slecht, af en toe zakten mijn voeten 15 centimeter weg en er was geen stuk fatsoenlijk te lopen. Het (voor de halve marathon ingekorte) gedeelte over het circuit ging prima en snel, maar een mooie tijd kon ik al snel vergeten door het strand. Vanaf kilometer 10 heb ik niemand meer ingehaald en ben ik niet ingehaald en kon ik op een fatsoenlijk tempo finishen. Wel moest ik nog aanzetten om onder de anderhalf uur te blijven, maar dat is net gelukt. Uiteindelijk ben ik 9e geworden met die tijd en dat is ten opzichte van vorig jaar een flinke verbetering, dus tevreden.

12

Re: cpc 2018

Nette prestatie hoor!

Stand was inderdaad prima te belopen, m'n gemiddelde was nauwelijks lager op dat stuk. Wind mee hielp natuurlijk ook mee.