1

Onderwerp: Rotterdam Marathon

Hoi iedereen,

zijn er nog mensen van het forum die meedoen aan de Rotterdam Marathon. Het lijkt er weer op dat het een zonnig en warm dagje gaat worden, maar dat moet geen verrassing meer zijn. Het wordt mijn vijfde en ik hoop op een PR. Ik vertrek in ieder geval met de pace groep van 3:40 en we kijken wel hoelang ik het vol kan houden.

2

Re: Rotterdam Marathon

3u40min of 3:40min/km?

3

Re: Rotterdam Marathon

ronnyke schreef:

3u40min of 3:40min/km?

Dat zal een druk groepje worden, de 3:40min/km pacegroep. Ik ben er niet bij dit jaar, focus volledig op het triathlonseizoen.

In elk geval succes, ik hoop niet voor je dat het te warm wordt.

4

Re: Rotterdam Marathon

Ola ik doe niet mee hoor. Was maar een vraag :-) voor mij ook voorbereiding op de triatlons en een marathon gaat er niet inzitten dit jaar aangezien ik 2 volledige tri's ga doen dit jaar hoop ik althans.

5

Re: Rotterdam Marathon

ronnyke schreef:

3u40min of 3:40min/km?

3u40min, dus 5:12m/km

6

Re: Rotterdam Marathon

Ik ben er ook weer bij. Ga voor zo'n 3.50-3.55, maar dat ligt aan de omstandigheden...

Heb er wel ontzettend veel zin in. En veel vertrouwen ook eigenlijk.

Hoeveel fietsen jullie nog in deze laatste week?

7

Re: Rotterdam Marathon

LindaRotterdam schreef:

Ik ben er ook weer bij. Ga voor zo'n 3.50-3.55, maar dat ligt aan de omstandigheden...

Heb er wel ontzettend veel zin in. En veel vertrouwen ook eigenlijk.

Hoeveel fietsen jullie nog in deze laatste week?

Ikzelf fiets deze week helemaal niet meer. Puur de focus op lopen.

8

Re: Rotterdam Marathon

Ik sta weer op een paar plekken langs de kant, al wordt het een wat onzekerdere missie dan anders. Manlief heeft zich in 3 weken klaargestoomd voor wat z'n 30e finish in Rotterdam moet worden. Na 3 maanden fietsen, dus hij heeft geen idee wat hij kan verwachten, mogelijk rond de 4 uur (wat z'n langzaamste ooit zou zijn, maar wat geeft het). De mogelijke warmte is voor hem dan weer geen probleem dit jaar.

Als jullie startnummers doorgeven, kijk ik naar jullie uit.

Louise

9

Re: Rotterdam Marathon

3208.

Ben benieuwd, wordt mijn eerste marathon. In theorie zou 3:40-3:45 erin moeten zitten, maar met het gevoel van de laatste week en de verwachte warmte zou dat zomaar een 4:30 kunnen worden ofzo. In ieder geval genieten, tijd is op zich niet belangrijk. smile

10

Re: Rotterdam Marathon

Ik zou er echt wel de pest in hebben als het nu weer niet lukt door de warmte. Ga misschien wel iets behoudender weg, maar sowieso op schema PR.

Mijn nummer is F3241

11 Laatst bewerkt door Macer (03-04-18 12:23:56)

Re: Rotterdam Marathon

Zondag mijn eerste marathon... Doel is om 03:40 te lopen, ga netjes met de pacers mee zodat ik niet te hard van start ga.
Nog 1 keer een kort stukje lopen deze week en wat fietsritjes (niet te lang)..

Mijn startnummer is 5914

12

Re: Rotterdam Marathon

doel tussen de 3u en 3u10, geen schrik voor de (relatieve) warmte.
nog even een korte intervaltraining morgen en verder alleen op de fiets herstelritjes, zou voldoende moeten zijn om helemaal fit en opgeladen aan de start te staan

13

Re: Rotterdam Marathon

Macer schreef:

Zondag mijn eerste marathon... Doel is om 03:40 te lopen, ga netjes met de pacers mee zodat ik niet te hard van start ga.
Nog 1 keer een kort stukje lopen deze week en wat fietsritjes (niet te lang)..

Mijn startnummer is 5914

Gezellig dan lopen we in hetzelfde groepje waarschijnlijk.

14

Re: Rotterdam Marathon

Ik vraag mij ook weleens af wat jullie nou met voeding doen de laatste week voor de marathon?
Ikzelf verander niet heel veel, drink wel meer water en op de dag zelf vaak in de ochtend pannenkoeken of twee witte bolletjes met jam. Dan voor de start een banaantje en blijven drinken.

15

Re: Rotterdam Marathon

ik loop ook met de pacers van 3:40.
Weet iemand hoe dat werkt. Ik start in wave 3 maar de pacers(voor 3:40) starten achterin wave 2.
Kan je dan nog makkelijk daarbij aansluiten of toch maar mijn eigen tempo pakken, want in wave 3 start de pace groep van 3:50

gr Marco

16

Re: Rotterdam Marathon

marcomvanes schreef:

ik loop ook met de pacers van 3:40.
Weet iemand hoe dat werkt. Ik start in wave 3 maar de pacers(voor 3:40) starten achterin wave 2.
Kan je dan nog makkelijk daarbij aansluiten of toch maar mijn eigen tempo pakken, want in wave 3 start de pace groep van 3:50

gr Marco

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga gewoon proberen om startwave 2 binnen te piepen. Had geprobeerd terug te mailen op de email die ik kreeg. De reactie was toen: ga naar de website voor antwoorden op al uw vragen.

17 Laatst bewerkt door magicrose (05-04-18 23:02:33)

Re: Rotterdam Marathon

Ik loop zondag mijn 7e marathon en in de eerste in Nederland :-)

Ik heb nog nooit zo hard getraind en ga voor een PR. Dat betekent onder de 3.56 maar ga weg onder de 3.50. Pacers van 3.40 vind ik net te snel. Ik start wel in wave 2.

Mijn startnummer is 7537

18

Re: Rotterdam Marathon

EB86 schreef:

Ik vraag mij ook weleens af wat jullie nou met voeding doen de laatste week voor de marathon?
Ikzelf verander niet heel veel, drink wel meer water en op de dag zelf vaak in de ochtend pannenkoeken of twee witte bolletjes met jam. Dan voor de start een banaantje en blijven drinken.

Ik verander ook niet heel veel, alleen waar ik doordeweeks vaak koolhydraten beperk tot het avondeten, eet ik ze nu wel bij alle maaltijden. Dat scheelt toch, zeker icm minder lang trainen. En inderdaad genoeg drinken, goed dat je het zegt big_smile

Ik heb uiteindelijk dinsdag nog een intervaltraining gedaan en gisteren een herstelritje op de fiets. Straks even een kort stukje lopen, dan haal ik gelijk m'n startnummer op en vanavond rustig aan doen bij de zwemcursus.

19

Re: Rotterdam Marathon

EB86 schreef:

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga gewoon proberen om startwave 2 binnen te piepen. Had geprobeerd terug te mailen op de email die ik kreeg. De reactie was toen: ga naar de website voor antwoorden op al uw vragen.


Haha dat is inderdaad ook nog een idee. Ik weet nog wel van vorige keer (min 10 jaar geleden) dat er niet zo op gecontroleerd werd. Berlijn afgelopen jaar was wel strenger, maar maar stonden alleen maar lage dranghekken en kon je langs de kant zo naar voren lopen om over het hek een ander vak in te stappen.

vanmiddag nog een klein loopje, de eerste keer dit jaar in korte broek., en dan moet het genoeg zijn.


veel succes allemaal

20

Re: Rotterdam Marathon

Mooie plannen allemaal, het leeft al behoorlijk hier in de stad, bij mij op mijn werk en op de loopvereniging al helemaal. Ik krijg er iig veel energie van.

Ik doe dit jaar alleen de halve (business run) omdat ik mij volledig focus op OD. Helaas start ik in wave 5, dus dat wordt slalommen vanaf km 5. Een pr hoeft voor mij niet, wel een lekker gevoel bij deze extra trainingsprikkel aan over houden. En genieten van het event.

Jullie allemaal veel succes.... En voldoende drinken allemaal!!

-- M

21

Re: Rotterdam Marathon

Succes allen!!

22

Re: Rotterdam Marathon

marcomvanes schreef:
EB86 schreef:

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga gewoon proberen om startwave 2 binnen te piepen. Had geprobeerd terug te mailen op de email die ik kreeg. De reactie was toen: ga naar de website voor antwoorden op al uw vragen.


Haha dat is inderdaad ook nog een idee. Ik weet nog wel van vorige keer (min 10 jaar geleden) dat er niet zo op gecontroleerd werd. Berlijn afgelopen jaar was wel strenger, maar maar stonden alleen maar lage dranghekken en kon je langs de kant zo naar voren lopen om over het hek een ander vak in te stappen.

vanmiddag nog een klein loopje, de eerste keer dit jaar in korte broek., en dan moet het genoeg zijn.


veel succes allemaal

Dat kun je vergeten, wordt erg streng op gecontroleerd.

23

Re: Rotterdam Marathon

Succes iedereen! Ik hoop dat de zon achter de wolken blijft tijdens jullie marathon.

24

Re: Rotterdam Marathon

kjgoutum schreef:
marcomvanes schreef:
EB86 schreef:

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga gewoon proberen om startwave 2 binnen te piepen. Had geprobeerd terug te mailen op de email die ik kreeg. De reactie was toen: ga naar de website voor antwoorden op al uw vragen.


Haha dat is inderdaad ook nog een idee. Ik weet nog wel van vorige keer (min 10 jaar geleden) dat er niet zo op gecontroleerd werd. Berlijn afgelopen jaar was wel strenger, maar maar stonden alleen maar lage dranghekken en kon je langs de kant zo naar voren lopen om over het hek een ander vak in te stappen.

vanmiddag nog een klein loopje, de eerste keer dit jaar in korte broek., en dan moet het genoeg zijn.


veel succes allemaal

Dat kun je vergeten, wordt erg streng op gecontroleerd.

Ik ga gewoon zeggen dat ik in de pace groep van 3:40 zit. Kijken wat ze doen, anders start ik in 3 en loop ik met de pacers van 3:50uur.

25

Re: Rotterdam Marathon

Godemorgen,

uiteindelijk redelijk soepel in startwave 2 kunnen starten, alleen totaal niet in de buurt kunnen komen van de pagegroep van 3u40.
De eerste 28km gingen perfect met 5km tempo's van tussen de 5:11 en 5:14. Bij km 28 kreeg ik kramp en merkte ik dat ik uitgedroogd raakte (ondanks het vele drinken). Hierdoor tussen 28km en 36km geprobeerd te herstellen en te drinken. Hierdoor kreeg ik wat buikpijn maar vanaf 36km tot 41km kunnen herpakken met een 5km tijd van 5:08. Uiteindelijk de laatste km heerlijk genoten van het publiek en geëindigd in een PR van 3:56:15. Voor het eerst onder de 4 uur. Het was een gekke dag, met in de ochtend heel benauwd weer en klammig, daarna zon en warmte.