1 Laatst bewerkt door Macer (03-04-18 15:03:21)

Onderwerp: Tijdrit Almere

Zijn er nog leden die mee hebben gedaan aan de tijdrit in Almere?

Het was voor mij de eerste keer en mijn eerste wedstrijd op de nieuwe Canyon Speedmax die ik inmiddels een maandje in mijn bezit heb. Een goed georganiseerd evenement en prachtig weer om even lekker door te stampen.

Na 42 kilometer kwam ik in 01:02:34 over de finish, wat mij een 63ste plaats opleverde van de 235 deelnemers.. Zeker niet ontevreden omdat er nog echt wel winst is te behalen in bepaalde punten. Doel voor volgend jaar is om onder het uur te fietsen. Ik vond het een aanrader zo voor de start van het triathlonseizoen.


Het hele verslag voor de liefhebbers

2

Re: Tijdrit Almere

Ah leuk, ik had je verslag al gelezen via de FB post van de organisatie. Je had een prima tijd!

Het was voor mij, op een testritje vrijdag na, de eerste keer weer op de tijdritfiets. Ik deed er 1:05:35 over en voor nu was dat prima, ik heb lekker en zonder pijntjes gefietst (al ging ik bijna onderuit vlak na het ingaan van de tweede ronde in die bocht naar links met grint). De komende tijd de fietstrainingen opvoeren en een volgende keer tijdrit Almere ga ik me iets specifieker voorbereiden, het is een leuk evenement en ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ik op uitkomt als ik hier goed voor train.

3 Laatst bewerkt door elderenbosch (03-04-18 15:29:19)

Re: Tijdrit Almere

Heb dit jaar met mijn triathlon team meegedaan. Tevreden met 43 gemiddeld. Valt dan wel op dat je het echt aflegt tegen de wielerverenigingen. Wij eindigden op een 23e plek smile. Volgend jaar individueel meedoen en onder het uur finishen!

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … amTot.html

4 Laatst bewerkt door mstyz (03-04-18 22:57:49)

Re: Tijdrit Almere

elderenbosch schreef:

Heb dit jaar met mijn triathlon team meegedaan. Tevreden met 43 gemiddeld. Valt dan wel op dat je het echt aflegt tegen de wielerverenigingen. Wij eindigden op een 23e plek smile. Volgend jaar individueel meedoen en onder het uur finishen!

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … amTot.html

Ik mag het hopen dat je het aflegt tegen de wielerverenigingen, zij trainen (iets) minder in het zwembad en op de loopbaan. Dus dat verschil mag er wel zijn. ;-)

Voor mij was dit een prima test zo voordat het seizoen over een dikke maand gaat beginnen. Ik heb de winter vooral gericht op lopen en met name op zwemmen, en fietsen was een kwestie van onderhouden. Zo heb ik donderdag voor het eerst op mijn TT fiets gezeten, en na een uur merkte mijn bilspier en mijn heup dat het echt wel een andere houding was. In de voorbereiding naar de wedstrijd kunnen een aantal zaken een stuk beter. Ik heb ongeveer 5 minuten ingefietst, dus de eerste 5km was met name warm worden en het juiste ritme vinden.

Hoe dan ook, wel een goede tijd gereden met een negatieve split. 1:02:10 en daarmee was ik volgens mij de tweede triathleet (in ieder geval in mijn categorie 40+) Erg tevreden over mijn verrassende vorm op dit moment. En nog voldoende om aan te werken de komende 2 maanden.

-- M